Total War Warhammer 2 gameplay elementen die de boel fris houden

Article
zaterdag, 14 oktober 2017 om 13:04
xgn google image
Wederom heeft Creative Assembly het voor elkaar gekregen om te verbazen met de Total War Warhammer serie. Er zijn genoeg veranderingen doorgebracht om de boel fris te houden en het tweede deel voelt als een waardig vervolg. Een aantal van de nieuwe Total War Warhammer 2 gameplay features zijn hier voor je op een rijtje gezet.
Het RTS-genre is met de release van het tweede deel weer een parel rijker geworden. De liefhebbers van zowel Total War als Warhammer zullen honderden uren kunnen spenderen aan het regeren van deze fantasierijke wereld. Alhoewel dit in het eerste deel ook aan de orde was, kent het vervolg aspecten die flink op de schop zijn genomen.

4. De buren van tegenover

Na vorig jaar kennisgemaakt te hebben met een groot aantal verschillende rassen, krijg je nu weer een nieuwe collectie eigenaardige wezens voorgeschoteld. De Lizardmen, High Elves, Dark Elves en Skaven staan klaar om er een dolle boel van te maken. Deze volkeren zijn zo goed als op elk front uniek en trakteren de speler op diverse speelstijlen.
Dat de gigantische dinosauriërs van de Lizardmen tegen mythische draken van de High Elves vechten, is geen uitzondering op de regel tijdens de Total War Warhammer 2 gameplay. Ieder factie kent een geheel origineel scala aan units die ingezet kunnen worden tijdens grootse gevechten. Bovendien zijn hier ook nieuwe magische krachten aan toegevoegd, zoals giftige explosies en het oproepen van een fenix die een spoor van vuur achterlaat.
Naast een wereld van verschil in design en speelstijl, kennen de verschillende facties ook subtielere karakteristieken. Wat denk je van een eigen taal en persoonlijkheid of juist de tig verschillende bouwopties. Total War Warhammer 2 bevat zonder twijfel de meeste opties per factie, waardoor geen enkele op elkaar lijkt.
119285

3. Wervelende campagne

Een van de grootste Total War Warhammer 2 gameplay veranderingen is het toevoegen van een universeel doel. Waar de campagne in het vorige deel gewonnen werd door simpelweg een bepaalde hoeveelheid aan land over te nemen, wordt er nu gespeeld om een dieper liggende objective. Hier is ook nog een bepaalde tijd aan verbonden, dus je kan het langzaamaan territorium overnemen wel vergeten.
Het overkoepelende doel vind je terug in de vorm van The Great Vortex. Dit is een gigantische wervelwind die de balans van de New World onder controle houdt. In Total War Warhammer 2 is deze energieverdeling uit balans geraakt, waardoor de verschillende facties de kracht kunnen manipuleren. Het ene ras zal deze macht willen gebruiken om de orde te herstellen, terwijl de andere groepering kwaadaardige plannen in zijn schild voert.
Om de heerschappij over de magische storm te krijgen, moeten een bepaalde factie vijf verschillende rituelen doorlopen. Deze heilige ceremonies kunnen geactiveerd worden nadat er een speciale valuta verzameld is, zoals bijvoorbeeld warpstones voor de Skaven en plakkaten voor de Lizardmen. Tijdens zo’n ritueel leggen de vijanden je het vuur aan de schenen, maar zelf ben je ook in staat vanaf ver flinke klappen uit te delen.
Als alle vijf de sequenties na een spannende race tegen de andere volkeren voltooid zijn, begint het eindgevecht om de Great Vortex. Mocht je deze ultieme krachtmeting winnen, dan word jij de nieuwe heerser van de New World. Alhoewel je de grand campaign dan gewonnen hebt, kan je altijd nog door blijven spelen om te hele wereldkaart stukje voor stukje over te nemen.
119286

2. Struikroven

De Total War Warhammer 2 gameplay bevat een hoop extra features ten opzichte van het eerdere deel. Vooral het verdienen van buiten, bonussen en uitrustingen heeft een enorme boost gekregen, waardoor je niet alleen meer afhankelijk bent van de eigen industrie en het plunderen van vijandige steden. De grote buiten haal je nu binnen met ontdekkingsreizen!
Op het vasteland kom je een divers aanbod aan ruïnes tegen. Een groot gedeelte hiervan wordt bewoond door de niet al te gastvrije Skaven, maar de leegstaande nederzettingen liggen bezaaid met rijkdommen. Jouw grote factieleiders kunnen hierop afgestuurd worden om enorme geldschatten binnen te slepen of nieuwe wapens te collecteren. Na het plunderen van zo’n ruïne moet je alleen wel een beurt wachten voordat je de ruïne kan inlijven.
Door in de voetsporen van Columbus te treden, kun je jouw bankrekening ook spekken. Het reizen over oceanen in de New World kan een aardige duit opleveren. Bezoek scheepswrakken en wegrottende zeemonster karkassen en neem de buit mee naar huis. Bovendien is er een grote kans dat je er vandoor gaat met tijdelijke krachten, zoals bijvoorbeeld sterkere legers of extra bewegingsafstand over de wereldkaart.
119287

1. Een diverser aanzicht

De eerste Total War Warhammer stond in het teken van de Old World, die bestond uit uitgestrekte vlaktes, loofbossen en bergpassen. Het tweede deel laat sommige van deze natuurlijke elementen terugkeren en implementeert de gehele Old World zelfs als je beide titels in bezit hebt. Wat je van de New World kan verwachten gaat de geologie van de eerste map ver te boven.
De wereldkaart van Total War Warhammer 2 bestaat uit vier verschillende continenten, met elk een onafhankelijke mengelmoes van klimaten. Werkelijk van alles komt voorbij, waarbij woestijnen overlopen in jungles om vervolgens in moerassen uit te monden. Deze “eilanden” worden met elkaar verbonden door enorme oceanen. De nadruk van de nieuwe wereldkaart ligt dan ook vooral op het exploreren van de bizarre wereld.
Al deze verschillende klimaten zijn er niet alleen voor de sier, maar nemen nog een verandering in de Total War Warhammer 2 gameplay mee. Zo delen gebieden bepaalde bonussen of afstraffingen aan diens betreders uit, afhankelijk van welke ras het is. Lizardmen gedijen erg goed in de jungle, maar zodra zij de drogere omgevingen bereiken, is het uit met de pret. Bovendien kan de natuur erg veel schade aanrichten door bijvoorbeeld draaikolken, koraalriffen en ziektes.

Total War Warhammer 2 gameplay elementen - Wat vind jij het tofst?

Natuurlijk zijn er nog veel meer kleine (technische) verbeteringen, maar dit waren de meest opvallende. Het mag duidelijk zijn dat de Total War Warhammer 2 gameplay niet als twee druppels water op zijn voorganger lijkt. De game is op 28 september uitgekomen voor de PC en is een must-have voor iedere liefhebber van het RTS-genre.

Populair Nieuws