The Legend of Zelda Breath of the Wild details - Zelda als nooit tevoren

Article
woensdag, 22 juni 2016 om 17:40
xgn google image
Nintendo besloot dit jaar op E3 niet los te gaan met een buslading nieuwe aankondigingen, maar in plaats daarvan een livestream compleet gericht op de nieuwste Legend of Zelda game te tonen. Check hier op XGN.nl alle Legend of Zelda Breath of the Wild details die tijdens het evenement onthuld zijn!
Tijdens het E3 evenement van Nintendo zagen we de allereerste echte gameplay van de langverwachte nieuwe Zelda game. Eiji Aonuma, regisseur van talloze Zelda games, en Bill Trinen van Nintendo lieten ons allemaal Zelda Breath of the Wild details zien.
Als de E3 demo begint wordt Link wakker in een mysterieuze kamer. Het staat vol met gloeiende symbolen; volgens Aonuma betekent dit dat er voor het eerst in Zelda geschiedenis een vorm van technologie aanwezig zal zijn. Dit laat zich ook zien in de vorm van de Sheikah Slate, een oud tablet met een gloeiend midden. Link gebruikt dit om een deur te openen en als landkaart, maar we gokken dat de Sheikah Slate veel meer functies zal hebben later in het spel.
Vanaf dat moment stapt Link de grote wereld van Hyrule in. Aonuma vertelt ons dat het gebied wat op E3 te verkennen is The Great Plateau heet; een centrale hub die alle delen van de gigantisch ogende wereld met elkaar verbindt. The Great Plateau is vooral een groen landschap, maar er is ook een vervallen Temple of Time aanwezig. Ook is het landschap bezaaid met de verroeste geraamtes van robot-achtige wezens.
The Legend of Zelda Breath of the Wild details

The Legend of Zelda Breath of The Wild details - Meer vrijheid dan ooit

The Legend of Zelda Breath of the Wild voegt allerlei nieuwe features toe die we nog nooit eerder in een Zelda game gezien hebben. Link kan nu namelijk rennen, springen en muren beklimmen. Naast klimmen zijn er andere manieren om met de omgeving om te gaan. Het is mogelijk om bomen om te hakken, met stenen te rollen en je kan zelfs het gras in brand steken.
Niet alleen de manier waarop je als speler met de omgeving omgaat zijn vernieuwd, ook onze stille held zelf is nu anders. Zo kan Link andere kleding aantrekken (denk aan nieuwe broeken en shirts) en wisselen tussen een groot aantal wapens (bijlen, houten knuppels, zwaarden). Wapens die overigens á la een RPG ook durability hebben, wat betekent dat ze kunnen stuk gaan.
Eiji Aonuma wilde met de gameplay duidelijk maken dat dit een Zelda game is die met de conventies van de serie breekt. Net als in de originele Legend of Zelda krijg je een grote open wereld die je op je eigen tempo kan ontdekken. Na de korte introductie leken er in de demo ook weinig onderbrekingen te zijn.
Ook belangrijk in de nieuw Zelda is de interactie met de wereld. Dit is niet alleen maar in de vorm van bomen omhakken of muren beklimmen, maar bijvoorbeeld ook hoe je met vijanden omgaat. Je kan hun wapens stelen en zelfs een soort slow motion aanval doen als je hun slagen goed ontwijkt. Kortom, The Legend of Zelda: Breath of the Wild gaat een Zelda worden als nooit tevoren!
Binnenkort hopen we nog meer Zelda Breath of the Wild details te horen. The Legend of Zelda: Breath of the Wild komt in 2017 naar de Wii U en Nintendo NX.
Meer informatie over de E3 van 2016 vind je in ons E3 2016 overzicht.