Top 5 leukste Spyro the Dragon weetjes - Wist je ze al?

Article
woensdag, 14 november 2018 om 16:26
xgn google image
Wat weet jij allemaal over Spyro? Omdat de draak weer de hoofdrol speel in de remaster Spyro: Reignited Trilogy, nemen wij een kijkje naar de vijf leukste Spyro the Dragon weetjes. Bijvoorbeeld over hoe Spyro aan zijn paarse kleur komt, of welke talenten de stem van het draakje verzorgden.

5. Spyro is familie van Spongebob Squarepants

Spyro the Dragon heeft door de jaren heen meerdere stemacteurs gehad die het paarse draakje voorzagen van keelgeluid. Misschien wist je niet dat deze stemmen zijn ingesproken door acteurs die ook heel veel andere personages ingesproken hadden. Als eerste van onze Spyro the Dragon weetjes hebben we het dan ook over de bekende namen die achter Spyro schuil gaan.
Zo werd Spyro in de eerste game gespeeld door Carlos Alazraqui, die ook verantwoordelijk was voor de Engelstalige versie van Rocko in Rocko’s Modern Life en Denzel Crocker in Fairly Odd Parents. Daarna nam Tom Kenny het stokje over. Hij sprak onder andere SpongeBob Squarepants, Squanchy uit Rick & Morty, de burgemeester in Powerpuff Girls en nog veel meer rollen in. Zo is Spyro, op een vreemde manier, familie van SpongeBob.
Tot slot is nog een andere bekende naam die de stem insprak van Spyro. Niemand minder dan Elijah Wood, bekend van Frodo in de Lord of the Rings films. Hij was de stem van Spyro in Spyro the Dragon in The Legend of Spyro: A New Beginning, The Eternal Night en Dawn of the Dragon.
141992

4. Waarom is Spyro eigenlijk paars?

De paarse huidskleur van Spyro the Dragon is inmiddels heel erg iconisch geworden. Het was bepalend voor de identiteit van het personage en stak goed af tegen de andere populaire PlayStation-mascotte Crash Bandicoot. Daarom als tweede van onze Spyro the Dragon weetjes: Waarom is Spyro nou eigenlijk paars?
De reden hiervoor is eigenlijk heel erg simpel. In de eerste Spyro game zijn grote delen van de grond bedekt met gras. Oorspronkelijk was Spyro zelf ook groen, waardoor ontwikkelaar Insomniac Games bang was dat hij niet zichtbaar zou zijn tegen de groene ondergrond. Daarom maakte ze hem paars om ervoor te zorgen dat hij er meer uit sprong. Zo werd de Spyro die we allemaal kennen geboren!
141993

3. Ripto heeft een opvallende afkomst

Het tweede deel van Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer, heette in Amerika Ripto’s Rage. Waar je in de eerste game het opnam tegen de bruut Gnasty Gnorc was dit in het tweede deel dus Ripto, een tovenaar die ook nog eens een dinosaurus is. Creatief, maar hoe komt Ripto aan zijn naam? Dat gaan we jullie vertellen in de derde van onze Spyro the Dragon weetjes.
Je zal waarschijnlijk niet kunnen raden wat de afkomst is. Toen de eerste Spyro the Dragon werd gelokaliseerd voor de Japanse markt, werden er veel veranderingen doorgevoerd. Spyro werd bijvoorbeeld wat schattiger gemaakt op de hoes en de gamesnelheid was ook lager.
Ook zijn naam werd vertaald naar het Japans (ã¹ãã¤ã­). Dit leek op de hoes sprekend op het woord Ripto, iets wat Insomniac ook was opgevallen. Dit inspireerde het bedrijf om de volgende schurk zo te noemen.
141994

2. Spyro was een technisch hoogstandje

In de tijd van Spyro the Dragon waren 3D platformers nog maar net in opkomst. Op de PlayStation en diens rivaal de Nintendo 64 kwamen verschillende mascottes uit de grond schieten, allemaal geïnspireerd door het succes van Super Mario 64. Hoewel de PlayStation van meer populariteit genoot, was de Nintendo 64 een stuk krachtiger. Vooral de draw distance (hoe ver je de gamewereld kan zien) was altijd een stuk minder. Vaak moesten games op de PlayStation dit gebrek compenseren met een soort mist.
Spyro the Dragon was één van de eerste games die gebruik maakte van een LOD (Level of Detail) systeem om werelden veel groter te laten lijken. Objecten in de verte werden gerenderd met veel minder polygonen dan normaal, waardoor het voor de beperkte PlayStation hardware makkelijker was om ze ver te laten zien. Deze techniek wordt vandaag de dag veel gebruikt, maar was toentertijd gloednieuw.
De nummer twee op deze lijst met Spyro the Dragon weetjes is dus het technische meesterwerk dat schuil gaat achter de games.
141995

1. De muziek heeft connecties met The Police

Voor de Spyro the Dragon trilogie op de PlayStation was er één man die de muziek verzorgde. Het was niemand minder dan Stewart Copeland, de drummer van de Police tussen 1977 en 1986. Hij heeft ervoor gezorgd dat de soundtrack van de eerste drie Spyro games een unieke sound had die niet vergelijkbaar was met andere games. De aanwezige percussie gecombineerd met de herkenbare baslijnen waren kenmerkend voor de muziek van Copeland.
De vierde game, Spyro: Enter the Dragonfly, was het laatste muzikale project van Copeland in de Spyro serie. Totdat hij voor de Spyro Reignited Trilogy nog één nieuw nummer schreef dat je op het titelscherm hoort.

Kende jij deze Spyro the Dragon weetjes al?

Vanaf nu kunnen we van Spyro genieten in de Spyro Reignited Trilogy, waar de eerste drie games in HD een complete nieuwe makeover gehad hebben. Ben je benieuwd naar wat wij van deze verzameling vonden? Check dan onze Spyro Reignited Trilogy Review.
Spyro Reignited Trilogy is nu beschikbaar voor PlayStation 4 en Xbox One.

Populair Nieuws

Laatste Reacties