Red Dead Redemption 2 features - Welke moeten er terugkeren?

Article
vrijdag, 02 februari 2018 om 9:38
xgn google image
Rockstar kwam in 2004 met Red Dead Revolver voor de PS2. De westerngame deed een aantal dingen goed en evolueerde uiteindelijk tot de sandbox Red Dead Redemption uit 2010. Die game kreeg in onze review een 9,5. De verwachtingen voor het vervolg (dat uitkomt in oktober) zijn torenhoog, dus welke Red Dead Redemption 2 features moeten er terugkeren?
De afgelopen jaren heeft Rockstar met de GTA 5 remaster wat kunnen spelen met de PlayStation 4, dus het is tijd voor de ontwikkelaar om nu te laten zien wat ze heeft geleerd. Red Dead Redemption 2 is de eerste officiële game ontwikkeld voor de huidige generatie consoles. Het is een prequel op het vorige deel en gaat wederom over Dutch’ bende.
In de tweede trailer van de game merkten spelers op dat er waarschijnlijk nieuwe Red Dead Redemption 2 features komen. Zo is iemand te zien die een pijl en boog hanteert tijdens het jagen, komen er vermoedelijk heists zoals in GTA 5 en houdt hoofdpersonage Arthur Morgan twee pistolen tegelijk vast. Maar er zijn genoeg features uit het origineel die zeker niet zouden moeten ontbreken. Wij noemen ze in deze special.

Op dieren jagen

Het is niet meer zo origineel als het was in Red Dead Redemption, maar het afschieten en stropen van dieren is een essentieel onderdeel van het pionierstijdperk. Mensen handelden volop in huiden, botten andere onderdelen die ze hun gedode prooien ontnamen.
In het origineel zaten 36 verschillende diersoorten. Je kon op kleine soorten zoals vogels en gordeldieren jagen, maar ook beren, poema’s en herten spotten. Door te jagen kon je geld verdienen en was het een onderdeel van de Master Hunter Challenges en Sharpshooter Challenges, waarbij je naar specifieke dieren op zoek moest om dingen vrij te spelen.
119196

Premiejagen

In het wilde westen werd overigens niet alleen op dieren gejaagd. Nee, het leven als boef was al helemaal onzeker. Verkrachters, moordenaars of dieven, het deed er niet toe wat ze waren, zolang ze maar gepakt werden. En daarvoor hingen speciale papiertjes met hun gelaat aan de muur bij de lokale politie.
Over het algemeen stond onderaan het papiertje ‘levend of dood’, wat vaak neerkwam op het laatste. Wist je een tegenstribbelende bandito toch levend naar zijn cel te brengen, dan was je beloning een stuk hoger. Maar is het ook leuker?
Behalve boeven kon je in Redemption ook op zoek gaan naar vermiste personen. Het kon zijn dat je dan alsnog op een bende stuitte of alleen een hoopje botten zag liggen in een afgelegen gebied. Het treurige einde van onschuldige burgers was voor de pioniers in Amerika geen onbekend fenomeen. Het is te hopen dat premiejagen één van de terugkerende Red Dead Redemption 2 features wordt.
119199 1

Customisation

Spelers konden in totaal dertien outfits vrijspelen en John Marston een andere look geven. Daar bovenop was er als DLC extra kleding te krijgen. Je speelde ze vrij door opdrachten te halen en naast dat de outfits ieder een eigen look hadden, kreeg je ook unieke voordelen. Met de Elegant Suit kon je bijvoorbeeld vals spelen tijdens het pokeren, dat zeker handig was.
Het zou leuk zijn als de Red Dead Redemption 2 features ook een vorm van customisation bevatten. Vergelijk het met GTA 5 en er gaat een wereld voor spelers open. In plaats van slechts een outfit voor Arthur te kiezen, is het extra tof als je verschillende kledingstukken kan combineren, de uitrusting van je paard aan kan passen of zelfs je eigen huis in mag richten.
119201

Dead Eye

Een feature die Redemption rechtstreeks van Red Dead Revolver heeft overgenomen, is het richten in slow-motion. Dead Eye kwam van pas bij pistoolduels en gevechten met meerdere bandieten tegelijk. Richt waar je wil op de tegenstander(s) en plaats kruisjes om te bepalen waar je kogels het vlees moeten penetreren.
Daar is maar beperkte tijd voor, dus de uitdaging zit hem in zo accuraat en snel mogelijk te zijn. Ben je eenmaal klaar met richten, dan doet zich een uiterst fraai staaltje schietwerk voor. Als het goed is zie je hoe op pijnlijke wijze je tegenstanders door hun benen zakken en op de grond vallen wanneer ze in gatenkaas veranderen. Als het niet goed is, lig jij er voor hun in de plaats.
119202 1

Fame en honor

Een goede cowboy houdt zich aan de wet en gebruikt alleen geweld als het nodig is. Richt je morele kompas wat meer de duistere kant op, dan loop je kans politie of premiejagers achter je broek aan te krijgen. Hoe je speelde in Red Dead Redemption, bepaalde de manier waarop de spelwereld reageerde op jouw aanwezigheid.
Je was namelijk niet verhaalgebonden aan het uithangen van de held of de slechterik, maar kon in de open wereld zelf bepalen welke van de twee je wilde zijn, of iets ertussen in. De game had daarvoor twee meters: fame en honor. Hoe meer je deed in het verhaal, hoe hoger je bekendheid (fame) en dat leverde voordelen op zoals kortingen.
Honor had juist te maken met wát je deed: schoot je zomaar mensen neer en beroofde je winkels of gedroeg je je juist als een reddende engel? Met een lage honor was de bevolking bang voor je en kon je mensen bedreigen, chanteren en in boevenstad Thieves Landing korting krijgen. Met het tegenovergestelde kreeg je juist complimenten van mensen, hogere premies en knijpt de politie af en toe een oogje dicht als je ‘de fout ingaat’.

Populair Nieuws

Laatste Reacties