Halo Wars Definitive Edition multiplayer tips - Terug van weggeweest

Article
zondag, 15 januari 2017 om 13:27
xgn google image
Als voorproefje op de komende Halo Wars 2 release, is de eerste Real-Time-Strategy game uit de serie flink opgepoetst. Wederom kan je jezelf storten in al het tactische geweld dat het bekende universum je te bieden heeft. Om met deze sprong in de tijd mee te gaan, kan je heus wel wat Halo Wars Definitive Edition multiplayer tips gebruiken.
De eerste Halo Wars is maar liefst acht jaar geleden uitgekomen en betekende een ware revolutie voor real time strategy op de console. Een vooraanstaand FPS-genre, dat opeens vertaald werd naar een Command and Conquer formaat en insloeg als een bom, heeft niet bepaald windeieren gelegd. Anno 2017 heeft het spel een flinke grafische opknapbeurt gehad, maar zijn de voornaamste features hetzelfde gebleven. Reden te meer om de oude glorie weer op te pakken en online flink te kontschoppen met deze Halo Wars Definitive Edition multiplayer tips.
Aansluitend hierop moet er wel een kleine disclaimer geplaatst worden, dat de tips per gekozen leider gegeven worden met behulp van een hoop Halo Wars vakjargon. Zo heeft elk van de zes verschillende aanvoerders zijn eigen krachten en speciale eenheden, die zowel zwaktes als sterktes bloot leggen. Een kleine factor die hierbij meespeelt, is de map waarop de strijd zich afspeelt, maar voor het gemak wordt dat element buiten beschouwing gehouden en wordt de focus gelegd op de verschillende teams.

Captain Cutter

De specialist waarmee afgetrapt wordt, is Captain Cutter. Deze leider geeft je de toegang tot verbeterde grondtroepen genaamd ODST's en zorgt ervoor dat je Elephants kan bouwen, mobiele rekruteringsplatformen. De Elephant kan behoorlijk handig zijn bij het verdedigen van een tweede basis en het opschuiven van de linie. Mocht je heel gedurfd zijn, dan kan je de Elephant achter de basis van een vijand neerzetten om hem met een verrassingsaanval totaal te overrompelen.
Een andere belangrijke tip die meegegeven kan worden betreffende Cutter, is dat je niet geheel moet focussen op het zo snel mogelijk verkrijgen van ODST's. Voordat je zover bent, heb je namelijk al een enorme hoeveelheid tijd in het onderzoeken van de upgrades gestoken, waardoor je machteloos bent tegenover vijandelijke tanks. Het is beter om geleidelijk aan steeds meer infanterie op te bouwen in combinatie met Cobra's, de speciale anti-voertuig units. Mocht de vijand aanvallen, dan schieten de Cobra's alle voertuigen aan gort, waarna je met ODST's de basis van je tegenstanders kan vernietigen.
104346

Sergeant Forge

Het voordeel dat je verkrijgt door Sergeant Forge te spelen, is dat je gelijk een verbeterd Supply Pad kan bouwen. Op diens beurt resulteert dit weer in meer grondstoffen in een eerder stadium. Een tip die gegeven kan worden, is dan ook dat je hier zoveel mogelijk gebruik van moet maken en dus moet 'rushen'. Als jij al binnen een paar minuten aanvalt met een klein legertje, heeft de vijand zo goed als geen kans om er op te reageren.
Om de rush zo vroeg en effectief mogelijk te laten verlopen, is het handig om deze met Warthogs uit te voeren. Als je er binnen drie minuten een stuk of vijf met machinegeweren hebt, dan ben je er in principe al klaar voor. Zorg er wel voor dat je zo snel mogelijk de grenadier upgrade verkrijgt, want anders blijf de schade tegenover gebouwen minimaal.
Als je rush niet genoeg is om de vijand uit te schakelen, is het een slimme zet om de unieke eenheid van Forge in te zetten. Dit is een verbeterde versie van de Scorpion tank en wordt de Grizzly genoemd. In tegenstelling tot de ODST van Cutter is deze unit wel gelijk de volle toewijding waard en verdient deze de hoogste prioriteit. Grizzlies bieden namelijk erg veel kracht voor hun inkoopwaarde en zijn dankzij de besturing van een aantal Spartans lastig uit te schakelen.
104348

Professor Anders

Anders is binnen de grenzen van de UNSC weer een geval apart. Ookal is haar kit gebouwd rondom het plaatsen van een directe rush, op langere termijn blinkt ze uit qua superioriteit in de lucht. Toch moeten de eerste minuten van de game niet onderschat worden, want hierin valt de meeste winst te halen.
Het authentieke voordeel van Anders is dat upgrades maar de helft aan grondstoffen kosten en ook twee keer zo snel klaar zijn. Een invasie met een eskader aan Warthogs, die volledig uitgerust zijn met Gauss Rifles, is lastig tegen te houden. Mocht je slachtoffer hierna nog steeds levende zijn, dan wordt het tijd om de Warthogs in de prullenbak te gooien.
De professor heeft twee unieke eenheden tot haar beschikking, die beide goed van pas kunnen komen. De eerste soort is de Gremlin. Dit EMP-karretje kan gebruikt worden om de sterkste voertuigen voor een bepaalde tijd lam te leggen en bovendien te vernietigen. Zowel in de early als late game is dit een ingrijpende toevoeging aan je arsenaal.
Zoals hierboven al is gesteld, is Anders vooral gericht op het dood en verderf zaaien vanuit de lucht. Zo is de Hawk, een verbeterde versie van de standaard Hornet, een werktuig voor massavernietiging. Een tip is wel dat je beter geen Anders kan spelen als de tegenstanders ook een Anders hebben, of dan tenminste niet je hele leger op luchteenheden te baseren. De speciale kracht Cryo Bomb kan vliegende voertuigen in één keer neerhalen, waarna zij in duizenden brokjes ijs uiteen breken.
104350

Arbiter

De leiders van de Covenant werken anders dan die van de UNSC. Zij hebben niet vanaf het begin af aan een unieke voorsprong en ze beschikken niet over uit te breiden super units. Wel hebben de aliens eer hoog in het vaandel staan en zijn de legendarische aanvoerders fysiek aanwezig. De Arbiter is één van de personages die legers van buitenaardse troepen leidt.
De Arbiter is in een krachtmeting tussen eenheden bijna onoverwinnelijk. Vooral als je zijn speciale vaardigheid Rage inzet, zijn er maar weinig troepen die hem tegen kunnen houden. Aangezien hij zo sterk is, is het van belang om deze kracht zo snel mogelijk uit te breiden.
Alhoewel de Arbiter een bloeddorstig wezen is, is het verstandig om het met deze held rustig aan te pakken. Het handigste is als je hem gebruikt om neutrale basissen over te nemen en om jouw eigen thuisbasis te verdedigen tegen mogelijke rushes. Deze factie heeft namelijk geen sterke unieke eenheden, maar maakt alleen maar gebruik van Suicide Grunts. Handig als je iets op moet blazen, maar zelf houd je geen troepen meer over.
De formatie van het leger van de Arbiter moet afhangen van wat de tegenstanders bouwen. Verdedig je basis daarom met paar goede turrets, zodat je alle tijd hebt om een gebalanceerde formatie neer te zetten.
104351

Brute Chieftain

Dat de ultieme bad guy van Halo Wars 2 een Brute is, zegt al genoeg over waar dit ras toe in staat is. Mocht je de Chieftain als leider kiezen, wordt deze kracht alleen nog maar verder benadrukt. De unieke vaardigheid Vortex zorgt ervoor dat je complete legers en gebouwen kan opblazen, ten koste van de eigen grondstoffen. Toch moet je in je achterhoofd houden dat deze aanvoerder niet de gehele wedstrijd door onverslaanbaar is.
Een tactiek die gebruikt kan worden om de vijand zo snel mogelijk het vuur aan de schenen te leggen, is de volgende: stuur de Chieftain onmiddelijk naar de vijandelijke basis toe en rekruteer gelijk een aantal Brutes, de unieke eenheid van deze factie. Zet de positie waar nieuwe gerekruteerde troepen heen gaan op het teleporteerplatform van jouw basis en de Brutes verschijnen vanzelf bij jouw legendarische leider. Aangezien Brutes onwijs sterk zijn in de early game, sloop je met alle gemak de vijand, mits deze niet zo heel goed is.
Weet jij van je tegenstander dat deze zich wel weet te redden in zo'n situatie, dan moet je het een stuk slimmer aanpakken. Net als voor de overige Covenant leiders, geldt dat je goed gebruik moet maken van de omgeving, want qua eenheden is de UNSC in de tweede fase van de match een stuk sterker. Scout daarom een hoop en neem zoveel mogelijk versterkte posities en uitkijkposten in.
104353

Prophet of Regret

De keuze voor de Prophet of Regret, gaat gepaard met het spelen als wat misschien wel de sterkste leider is. Niet alleen heeft hij een enorm sterke kracht waarmee er een allesvernietigende laser ontstaat, ook is hij in staat om zo goed als elk terrein over te vliegen. Als je met dit team speelt, is het dan ook een vooraanstaande Halo Wars Definitive multiplayer tip om zo snel mogelijk met de Prophet of Regret aan te vallen, of om de geografische beperkingen te gebruiken om uit het niets de vijandelijke grenzen binnen te treden.
Deze mobiliteit van de leider is te combineren met de klimmogelijkheden van de Scarab, de sterkste eenheid van de Covenant. Hiermee kan je binnen een paar seconden een gehele basis in een puinhoop veranderen. Wel moet je opletten tegenover wie je staat, als je de Prophet of Regret inzet. Want één simpele Vampire kan hem al stilleggen en niets is frustrerender dan je krachtigste wapen gestopt te zien worden door een simpele eenheid.
Hopelijk kan je met deze Halo Wars Definitive Edition multiplayer tips uit de voeten. Wel moet je er rekening mee houden dat het succes afhangt van het niveau van de andere speler en de tactieken die hij in zijn schild voert. Succes op het slagveld en wie weet word jij wel een aanvoerder waar Master Chief jaloers op is!
Mocht je geen genoeg krijgen van Halo Wars, dan heb je geluk. Halo Wars 2 komt namelijk uit op 21 februari voor Xbox One en PC.