Destiny 2 Shadowkeep Raid Guide - Zo overleef je de Garden of Salvation

    Raids zijn de moeilijkste content die Destiny 2 te bieden heeft. Voor de raid in Shadowkeep, de Garden of Salvation, hebben we daarom een guide gemaakt om jouw avontuur iets makkelijker te maken.

    Spelers kunnen de raid al vrij snel betreden, ongeveer na het uitspelen van de campagne is je Power Level hoog genoeg om te voldoen aan de minimumeisen. Maar we raden spelers aan pas de Garden of Salvation te betreden wanneer je rond de 940 bent, zoals ook Bungie adviseert.

    Daarnaast is communicatie en samenwerken van essentieel belang in de raid. Een goede microfoon om te praten met je teamgenoten is zeker geen overbodige luxe.

    Opsplitsen in twee teams

    In de eerste encounter in de Destiny 2 Shadowkeep raid kom je al meteen de baas tegen: de Consecrated Mind. Maak je geen zorgen, het is nog niet de tijd om de Vex-machine te verslaan. Het eerste wat je zal moeten doen, is jezelf verbinden met de rest van je teamgenoten door middel van een tether. Dat doe je door een cube te activeren. Eenmaal verbonden kan je door de deur lopen en het gevecht kan beginnen.

    Het is zaak om het Fireteam op te splitsen in twee teams van drie Guardians. Eén team volgt de baas en het andere team rekent af met de Vex die het veld betreden. De Consecrated Mind zal geregeld een speciale aanval uitvoeren, waarbij een cube blijft liggen. Eén van de Guardians moet die oppakken om een buff te krijgen die een paar minuten duurt. Pak je echter nog een cube op terwijl je de buff al hebt, dan ben je meteen dood. Pakt daarentegen niemand het blokje op, dan zal iedereen sterven.

    De twee teams zullen dus moeten afwisselen van elkaar, zodat de cubes opgepakt kunnen worden, zonder dat iemand er twee achter elkaar oppakt. We raden dus aan om van tevoren goed af te spreken in welke volgorde de buff wordt gepakt. Wanneer je eenmaal bent aangekomen bij het laatste punt van de route, is de encounter voorbij.

    Een vierkant vormen

    In de tweede confrontatie in de Garden of Salvation kom je terecht in een soort arena, met vier speciale punten in de vorm van een vierkant. Op elk punt moet ten alle tijden een Guardian staan en het doel is om deze punten voor een bepaalde tijd te verdedigen.

    Het probleem is dat veel vijanden die spawnen immuun zijn voor schade, tenzij je een bepaalde buff hebt. Om die te krijgen, moeten spelers een connectie maken met een cube, maar die ligt net buiten bereik. De twee spelers die niet op één van de vier punten staan moeten reizen naar de andere spelers om een tether te vormen. Op die manier kunnen de spelers de buff krijgen om af te rekenen met de Vex. Aan het einde van het gevecht wordt de Consecrated Mind tevoorschijn getoverd.

    Communicatie is de sleutel

    Op dit moment begint dan eindelijk het gevecht met de Consecrated Mind. Ook nu moet het Fireteam weer verdeeld worden over twee teams van drie Guardians. Het eerste team zal opnieuw de baas volgen, die om de zoveel tijd een cube laat vallen. Deze keer zal de speler die het oppakt gevangen worden gezet, maar hij of zij kan wel zien welke ogen van de Consecrated Mind oplichten. De andere twee spelers in het team moeten die specifieke ogen kapot schieten en communicatie is dus van uitermate groot belang.

    Het andere team moet ondertussen Vex Minotaurs verslaan. Deze vijanden laten vijf motes vallen als ze worden verslagen en die moet één van de Guardians oppakken. Vervolgens moeten de motes gebracht worden naar een specifieke plek. Wanneer er eenmaal dertig motes zijn verzameld begint de Damage Phase en moet je alle vuurkracht die je tot je beschikking hebt afvuren op de Consecrated Mind.

    Springen door portals

    De Garden of Salvation lijkt voltooid te zijn met het neerhalen van de Consecrated Mind, maar niets is minder waar. Er ligt nog een gevecht in het verschiet. In deze encounter komen de voorgaande mechanics weer terug, allemaal in de confrontatie met de Sanctified Mind.

    Ook nu moet het Fireteam weer verdeeld worden in twee groepen: Team Dark en Team Light. De baas heeft namelijk twee weakspots op zijn lichaam. Wanneer er eentje wordt vernietigd, komt er een portal tevoorschijn. Eén speler springt erin, doodt de Vex in het gebied waarin hij terecht komt en verzamelt tien motes. Wanneer de Guardian laat weten dat hij er genoeg heeft verzameld, moet de rest van zijn team dezelfde weakspot weer vernietigen om die speler terug te halen en de volgende in het portaal te sturen. Dit gaat zo door, totdat beide teams dertig motes hebben verzameld.

    Er is daarentegen een klein probleempje: de Sanctified Mind zal ondertussen delen van de arena vernietigen en er komen Vex tevoorschijn die zich zullen opofferen om motes te stelen. Het is aan de spelers die niet door een portaal zijn gegaan om af te rekenen met de Vex en een tether te vormen met een cube om delen van de arena weer te repareren. Het is veel om allemaal rekening mee te houden en ook hier is communicatie en gericht samenwerken extreem belangrijk.

    Wanneer beide teams dertig motes hebben verzameld of als er een bepaalde tijd is verstreken, zal de Damage Phase beginnen. Om die fase te verlengen moeten alle spelers van een team met elkaar een tether vormen naar de baas, wanneer een soort pluspunt verschijnt. Het symbool zal blauw zijn om aan te geven dat Team Light een ketting moet vormen en rood voor Team Dark. Wanneer alle stappen met het geduld van een monnik worden gevolgd, zal de Sanctified Mind uiteindelijk het loodje leggen en kan je genieten van alle loot. Veel succes, Guardians!

    Destiny 2

    Verkijgbaar vanaf 6 september 2017

    Meer over deze game

    © 2005 - 2019 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.