Met de release van Call of Duty: Ghosts net iets meer dan een weekje achter ons krabt XGN zichzelf eens achter de oren en vraagt het een belangrijke vraag voor de multiplayerliefhebbers onder ons: wat zijn nu eigenlijk de beste perks van Ghosts en wat is de beste speelstijl?
Laten we beginnen door voor op te stellen dat elke perk zo zijn specifieke kracht heeft en uniek is in zijn eigen manier – morgen komt er een artikel met alle informatie over de perks in Ghosts. Iedere gamer speelt weer anders: agressief, defensief, sluipend of kogelverspillend. Bij elke speelstijl hoort een eigen, unieke set-up waarmee jij het beste je tegenstander te lijf kan gaan. Hieronder kun je, in onze optiek, de beste wapens, attachments en perks zien voor elke van deze stijlen.
Agressief (a.k.a. de Rambo-manier):
Met een agressieve speelstijl zul je zelf ook snel driftig worden. Gamers die dit doen rennen als malloten op de spelers af, zonder enige vorm van communicatie met teamgenoten. Het motto van deze groep is: ‘there is no I in team’. Hun besluit is dus gewoon op zes à zeven af te rennen en te kijken wat het wordt. Voor deze stijl is een assault rifle het beste wapen. Vooral vanwege de accuraatheid van het wapen, maar ook door de mogelijkheid om redelijk wat kogels in je vijanden te stoppen. Met de Strike Chain moet je gaan voor de UAV en proberen op te bouwen naar de knaller van de Assault Rifle killstreak: de Loki.
Wapen: Honey Badger.
Attachment 1: Foregrip
Attachment 2: Extended Mags
Secondary wapen: Geen.
Grenaat: Normale grenaat.
Tactische grenaat: Flashbang.
Perks: Ready Up, Stalker, Quickdraw, Scavenger, Focus.
Strike Chain: Sat Com, Battle Hind, Loki.
Defensief:
Defensief spelen wordt beschouwd als saai. Laf. Inspiratieloos. Zo kun je nog verschillende termen bedenken voor deze manier van gamen. Het neemt het feit niet weg dat sommige liefhebbers van het shootergenre zweren bij deze stijl. Rustig en er is geen enkele vorm van haast te bekennen. De mensen zijn de rust zelve. Het belangrijkste bij deze manier van spelen is weten waar je tegenstanders zich bevinden. Motion Sensor, Sat Com en Night Owl zullen de locaties van je vijanden onthullen, evenals Amplify en Ping. Tegenstanders neermaaien hoeft je plaats op de map niet weg te geven, mits je een silencer op de loop van je geweer hebt zitten.
Je beste vriend qua explosieven, aangezien je natuurlijk niet in je rug geschoten wil worden, is de I.E.D. Deze vervangt de Claymore en de Bouncing Betties uit de eerdere delen. Hiermee gooi een explosief op de muur, die daar blijft plakken en even later – luttele seconden – afgaat. Perfect om je tegenstander te verrassen, vooral als je aan het vluchten bent. ‘I may be a coward, but I’m still alive.’
Wapen: Honey Badger.
Attachment 1: Foregrip
Attachment 2: Extended Mags
Secondary wapen: Geen.
Equipment: I.E.D.
Tactische equipment: Motion Sensor
Perks: Amplify, ICU, Extra Lethal, Ping
Strike Chain: Sat Com, Night Owl en Juggernaut Recon.
Sluipend:
Speciaal voor die mensen die razendsnel zijn en zo stil als de nacht. Een echte Ghost is je doel, want je wilt alleen maar rondrennen met je pistool. Sam Fisher is er niks bij in principe. Kogels gebruik je alleen maar om die vervelende vijanden van een standje neer te schieten, terwijl je meestal voor een mes gaat. Geruisloos en dodelijk.
Natuurlijk heb je dan geen hoofdwapen, want dat is overbodige luxe en bovendien: extra gewicht. Het motto is namelijk: ‘Be quick and be quiet’, iets wat wel moet lukken met de volgende rits aan attributen.
Wapen: Geen.
Secondary wapen: P226.
Secondary attachment: Tac-Knife
Equipment: Throwing Knife.
Tactische equipment: geen.
Perks: Agility, Marathan, Incog, Off the Grid.
Strike Chain: Sat Com, Night Owl en Ground Jammer.
Kogelverspillend:
Kogels zijn er om mee te schieten, niet om ze te sparen voor een welgeplaatst schot met je sniper of iets anders. Deze instelling zal bij sommigen van jullie wel gelden, waaruit het motto: ‘spray and pay’ doorvloeit. Heerlijk over de verschillende mappen struinen en gewoon alles wat beweegt proberen te raken. Iets wat eigenlijk alleen maar werkt voor close-combat gevechten. Van de gevechten op afstand zul je het niet moeten hebben.
De verrassing komt pas hier om de hoek kijken: nee, daarvoor heb je geen LMG – Light Machine Gun – nodig, maar een sub machine gun. Spray and pay is natuurlijk hartstikke leuk, maar het is fijner als je wat kogels raakt, in plaats van dat je hele lading aan metaal in de muur zit.
Wapen: Vector.
Primary attachment 1: Extended clip
Primary attachment 2: Foregrip
Secondary wapen: P226.
Equipment: Semtex
Tactische equipment: Flashbang.
Perks: Ready Up, Stalker, On the Go, Steady Aim.
Strike Chain: Sat Com, Guard Dog, Sentry Gun.
Val jij onder één van deze categorieën, of heb jij jouw eigen, unieke speelstijl ontwikkeld? Laat het weten in de reacties hieronder!