Breath of the Wild 2 features - 8 dingen die wij willen zien in dit vervolg

Article
vrijdag, 21 juni 2019 om 11:53
De aankondiging van Breath of the Wild 2 was een E3 moment dat we niet aan hadden zien komen. De game is misschien wel het op één na meest adembenemende onderdeel van E3 2019. We moeten nog even wachten, maar we kunnen het niet laten om alvast te dromen over Breath of the Wild 2 features die we willen zien.

8. Betere sidequests

Een goede sidequest is iets dat je bij blijft. Misschien is het verhaal van de sidequest memorabel, of is de beloning heel goed - het liefst natuurlijk allebei. Jammer genoeg was dat in Breath of the Wild lang niet altijd het geval. Veel sidequests hadden de vorm ‘vind 10 insecten’, waarna je beloning bestond uit 20 Rupees.
Die twintig rupees had je ook kunnen verdienen door die insecten te verkopen. Vaak levert dat zelfs meer op. Dat de sidequests vooral dienen als aanleiding om de wereld verder te ontdekken vinden we niet erg, maar de beloning mag wel wat groter. Uren Rushrooms plukken voor één enkele diamant mag wat ons betreft wegblijven in Breath of the Wild 2.
152028

7. Meer variatie in de vijanden

Stel, je loop een uurtje rond in het Hyrule van Breath of the Wild. Wat voor vijanden kom je dan zoal tegen? Voornamelijk Bokoblins, Moblins en Lizalfos. Er zijn natuurlijk meer vijanden, maar de variatie is een stuk kleiner dan we gewend zijn van eerdere Zelda games. We hopen dan ook dat er wat meer te zien zal zijn in het vervolg.
De hoeveelheid vijanden kan natuurlijk omhoog met klassiekers als ReDeads, Peahats en Leevers. Compleet nieuwe vijanden kan uiteraard ook, net als unieke vechtstijlen voor de bestaande kleurvariaties uit Breath of the Wild. Hoe Nintendo het doet maakt ons niet zoveel uit, als afwisselende gevechten maar onderdeel zijn van de Breath of the Wild 2 features.
152029

6. Crafting

Heb jij in je Breath of the Wild save ook een heel menu vol planten, insecten, horens, schroeven, hout en stenen waar je letterlijk niks mee doet? Je kunt er natuurlijk mee koken of drankjes maken. Je kunt ervoor kiezen om je overtollige materialen te verkopen. Ondanks alles wat je ermee kan doen lijken je spullen nooit op te raken. Misschien dat de Breath of the Wild 2 features hier iets mee kunnen.
De beschikbaarheid van zoveel materialen in zulke grote hoeveelheden doet vermoeden dat je er iets meer mee kan dan daadwerkelijk het geval is. Wij zouden het geen gek idee vinden als je met een paar bundeltjes hout bijvoorbeeld een schild kon maken. Op die manier heb je een bestemming voor al die materialen en kun je in noodgevallen je uitrusting wat uitbreiden.
152030

5. Een bevolkingstoename

Het is zeker geen wonder dat Hyrule in Breath of the Wild wat dun bevolkt is. Het land is eigenlijk nooit dichtbevolkt en dat wordt nog eens verergerd door de grote verwoestingen die Ganon heeft aangericht. We hopen dat dat in Breath of the Wild 2 iets anders is. Het zou leuk zijn als er, nu Hyrule een poosje veilig is geweest, sprake is van een bevolkingstoename.
Het hoeft natuurlijk niet als konijnen. We hoeven geen babyboom of overbevolking tussen onze Breath of the Wild 2 features. Link en Zelda zien er niet veel ouder uit in de trailer, dus voor een geboortegolf is waarschijnlijk sowieso nog geen tijd geweest. Wel zou het mooi zijn als we wat meer Tarrey Town-achtige nederzettingen zien, zodat je niet zo ver hoeft te lopen om een vriendelijk gezicht te zien.
152031

4. Een veranderd Hyrule

Breath of the Wild was fantastisch, maar kunnen we echt twee keer, zo kort achter elkaar, precies dezelfde wereld verkennen? De werelden van A Link to the Past en A Link Between Worlds hadden subtiele en minder subtiele verschillen, terwijl er tussen die releases aanzienlijk meer tijd zat om andere games te spelen dan tussen Breath of the Wild 1 en 2. Een gevoel dat er toch iéts veranderd is sinds de overwinning op Calamity Ganon zou wel welkom zijn.
Die nieuwe dorpjes waar we het net al even over hadden zouden daarbij kunnen helpen. Als de grotten die we in de trailer voor Breath of the Wild 2 zien zo groot zijn als ze lijken is dat ook een mooie manier om iets nieuws te ontdekken. Toch hopen we dat ook de overworld op zich iets nieuws te bieden heeft. Misschien dat een tijdreis of een Dark World als onderdeel van de Breath of the Wild 2 features uitkomst biedt?
152032

3. Een meer aanwezig verhaal

Dat het verhaal van Breath of the Wild een beetje op de achtergrond stond is geen controversiële uitspraak. Dat je op zoek moest naar het verhaal maakte de wereld wat meer open dan hij had kunnen zijn met een traditionele vertelmethode, maar het maakte de plot ook zeer eenvoudig. We hopen dat Breath of the Wild 2 ons wat meer verhaal durft op te dringen.
Het zou al schelen als er meer gebeurtenissen waren die zich gelijktijdig met je avontuur afspeelden. Zo is het verhaal niet een reeks herinneringen, maar een reeks gebeurtenissen waar Link en Zelda op moeten reageren. In dat opzicht geeft de trailer hoop, aangezien ons 117 jaar oude duo hoogstpersoonlijk aanwezig is bij het ontwaken van Ganondorf.
152033

2. Betere durability balans

Een feature van Breath of the Wild waar zowel fans als nieuwe spelers over verdeeld zijn is de breekbaarheid van je uitrusting. We willen ons vandaag niet mengen in de discussie over of dat wel of geen goede feature was. Wel vinden we dat er flink aan gesleuteld mag worden voor de Breath of the Wild 2 features.
Er was in Breath of the Wild een balansprobleem tussen uitrusting die stuk ging en uitrusting die je weg moest gooien voor iets beters. Die eerste Boko Club die je op het Great Plateau vond is na een uur lang en breed stuk. Het Pot Lid dat je op hetzelfde moment vond gooi je tien uur later maar weg omdat je geen ruimte meer hebt voor het betere schild dat je net gevonden hebt. We hopen dat wapens in Breath of the Wild 2 iets langer mee gaan, terwijl schilden en bogen wel wat sneller stuk mogen bij normaal gebruik.
152034

1. Complexere dungeons

We hebben ons enorm vermaakt met de Divine Beasts uit Breath of the Wild. Het was leuk om de puzzels op meerdere manieren op te kunnen lossen. Ook was het verfrissend om niet alles in een vooraf bepaalde volgorde te hoeven doen. Dat gezegd hebbende waren ze wat aan de korte kant. Met sommige Divine Beasts waren we na een half uurtje klaar, inclusief eindbaas. Dat mag van ons wel iets langer.
Het verschil tussen Divine Beasts en traditionele Zelda-kerkers is als het verschil tussen Captain Toad levels en Mario levels. Captain Toad levels zijn lekker kort, vooral een brain teaser. Mario levels zijn langer en vereisen intensievere aandacht. Allebei is het leuk, maar we zouden allemaal teleurgesteld zijn als Nintendo stopte met Mario en voortaan alleen maar Captain Toad maakte, toch?

Welke Breath of the Wild 2 features wil jij graag zien?

We hebben een aantal Breath of the Wild 2 features die wij zouden willen zien opgenoemd, maar we zijn ook nieuwsgierig wat jullie vinden. Ben je het eens met de lijst, of mag er iets af of bij? Laat van je horen in de reacties! Overigens kun je je ideeën voor Breath of the Wild 2 features ook kwijt in de nieuwste ‘XGN Doe Mee!’, wie weet wordt jouw idee dan wel uitgelicht in de volgende.
Breath of the Wild 2 heeft nog geen releasedatum. We moeten dus waarschijnlijk nog even wachten tot we de game kunnen spelen. In de tussentijd kun je natuurlijk aan de slag met The Legend of Zelda: Breath of the Wild op Switch of Wii U.

Populair Nieuws