Zombieland Review (4K Limited Edition) – Nog even voorbereiden op Zombieland Double Tap

zaterdag, 23 november 2019 om 16:00
Voor zombie-geweld kun je nu naar de bioscoop voor Zombieland: Double Tap. Het vervolg op het succesvolle eerste deel van tien jaar geleden met nota bene dezelfde cast. Wil je die film nog even opnieuw beleven of je goed voorbereiden? Dan kan dat met de Zombieland 4K Blu-ray limited edition!
Er zijn al zoveel zombiefilms verschenen, maar Zombieland uit 2009 is stiekem toch wel een beetje een culthit. Regisseur Ruben Fleisher wist ons uitstekend een combinatie aan te bieden van horror én humor. Dat begint al meteen met de opening waarin acteur Jesse Eisenberg de kijker al zijn regels vertelt om zombie-uitbraken te overleven. Hij heeft een hele overlevingsgids in zijn hoofd zitten, zoals ‘cardio’. Want, zo zegt hij, het zijn de dikke mensen die als eerst worden opgegeten. Vervolgens schiet je als kijker onmiddellijk in de lach als hij in de rondte rent om zombies te snel af te zijn.
Eisenberg speelt één van de hoofdrollen in de film, samen met nog wat bekende namen: Woody Harrelson, Emma Stone, Abigail Breslin en er is zelfs een gastrol voor Bill Murray. Het zijn acteurs die we ntien jaar geleden in diverse kaskrakers voorbij hebben zien komen. Niet zo vreemd dus dat een zombiefilm, die op voorhand misschien toch een beetje hersenloos lijkt, een cast heeft die deze film naar een hoger niveau weet te tillen.

Vol gekke dialogen en situaties

Een verhaal is er niet echt. De kracht zit vooral in de dialogen en de gekke situaties die ontstaan. Zo is het sterk om Eisenberg, die overigens Columbus vertolkt, niet neer te zetten als ‘held’ van een zombiefilm. Hij is geen Daryl uit The Walking Dead om het zo maar te noemen. Hij is eigenlijk een hele willekeurige jongen die last heeft van veel angsten, alleen met zijn survivalgids door het leven kan én nog nooit een meisje heeft gehad.
Dat laatste is vast iets waar veel jonge kijkers zich in zullen herkennen. Dit thema vormt een kleine rode draad door het verhaal; de vrouwen die hij tegenkomt op zijn weg. Allemaal doen ze iets met hem en elke situatie is hilarisch. Sowieso heeft Eisenberg een talent om ultra-droog te praten waarmee sommige komische effecten behoorlijk worden versterkt.
Harrelson is daarentegen Tallahasee, een stoere guy die alles wel aan kan. Hij zal niet snel bibberen met een wapen in de hand en is klaar om de wereld uit te schakelen. Totdat hij samen met Colombus de dames Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin) tegen het lijf loopt. Zij zijn de heren iets te snel (en gehaaid) af. Hun snode plannen komen uitgebreid aan bod en een kijker zal het lastig vinden om niet te gniffelen, want Zombieland heeft leuke grappen in petto. Je zult kijken en denken: "oh ja, dat is ook een manier om aan geld te komen." Of: "oh ja, dat is ook een manier om mensen te slim af te zijn."
Qua minpunten zou je kunnen noemen dat de film weinig ‘verhaal’ bevat, maar dit is dan ook nooit de intentie geweest van de film. En de echte horrorfanaten zullen de film waarschijnlijk niet eng genoeg vinden. Maar ook dát is nooit de intentie geweest.

Bomvol extra's

Wist je trouwens dat de regisseur maar één horrorfilm gezien had voor hij deze film ging maken? Namelijk 28 Days Later. Hoe kom je dit te weten? Simpel, via de limited edition van deze 4K Blu-ray. Je betaalt weliswaar 35 euro, maar krijgt daar een heel mooi exemplaar voor terug die past bij je collectie films.
Niet alleen ziet de tien jaar oude film er in 4K mooi uit en zijn er veel extra’s om te bewonderen. Ook krijg je er kaarten bij waar de hoofdrolspelers op staan, een poster om op te hangen en zit er een klein boekje bij met meer informatie. Het geeft ‘body’ aan de gehele film en de feitjes zijn leuk om te lezen, zeker als je dit net als ondergetekende een goede film vindt.

Zombieland Review (4K Limited Edition)

Verder is het natuurlijk een leuke voorbereiding op Zombieland: Double Tap. Double Tap is overigens één van de regels van Columbus. Heb je de film nog nooit gezien? Schaam je. Wil jij je geheugen opfrissen? Sla dan nu je slag.
Je krijgt een frisse zombiefilm met een cast waar je u tegen zegt. En geloof ons dat je helemaal krom gaat lachen van de scènes met Bill Murray. Wat een held! Natuurlijk krijg je niet een heel origineel verhaal, maar daar draait het niet echt om deze keer. Je zult vermaakt worden en dat is ook wat waard.