Zombie Army 4 Dead War Season Pass DLC 1 Review - Dichter naar de bron van de ellende

dinsdag, 24 maart 2020 om 14:30
zombie army 4f1585047259
Zombie Army 4 is al even uit. In het vervolg op Zombie Army Trilogy kreeg de franchise en heel eigen smoel en een volwaardige verhaallijn waarin we weer honderden zombies overhoop mochten knallen. Waar de verhaallijn ons meevoerde op een avontuur vol lopende lijken, kwamen we niet in de buurt van broeinest Duitsland. Dat is in de Zombie Army 4 Dead War Season Pass wel anders! Op naar Duitsland!
In Zombie Army 4 is de oorlog tegen Hitler voorbij. Zijn regime is gevallen en de Führer is verbannen naar de hel. Het probleem is alleen dat zelfs zonder de aanwezigheid van hun leider Adolf de doden blijven herrijzen. Gewonnen is de oorlog tegen de doden nog lang niet, want in Zombie Army 4 staan er negen hoofdstukken voor je klaar met elk een aantal levels om je lusten op rottende lijken te botvieren. In onze Zombie Army 4 Dead War review lees je alles over de game, die nu aangevuld wordt met de eerste content uit de Season Pass.

Flinke berg content

De eerste DLC voor de 35 euro kostende Zombie Army 4 Season Pass is namelijk uit. Een flink bedrag voor wat DLC, dus moet Rebellion bijna wel flink uitpakken. Gelukkig doet de ontwikkelaar dat ook. Met de Season Pass krijg je vier nieuwe karakters met elk hun eigen perks, negen wapenbundels waarin een wapen, een skin en een talisman te vinden is, vijf wapenskinpacks om je schietijzers op te leuken en 4 personage outfitbundels om in stijl de lijken af te knallen.
Een Season Pass zou natuurlijk niet compleet zijn zonder de toevoeging van nieuwe levels. Met de Season Pass krijg je van Rebellion drie nieuwe hoofdstukken voor je kiezen die elk meerdere levels zullen kennen. Genoeg content om van te smullen en dat is slechts seizoen 1!
zombie army 4 borisf1585047348

Terror Lab!

De eerste DLC van de Season Pass is nu uit en brengt om te beginnen een nieuw karakter met zich mee. De Amerikaanse zeekapitein die je in deze DLC krijgt is een vers gezicht, maar hij sluit niet echt aan op de karakters uit de verhaallijn, waaronder Boris. Voor deze laatste brengt Rebellion wel een nieuwe outfit naar de game die zijn klassieke look terugbrengt. Wat betreft wapens en skins is er een M1 semi Auto Carbine te vinden, een nieuwe submachine gun en skins die je wapens op lava doen lijken te vinden. Vooral de M1 is hiervan erg tof. Deze nieuwe sniper rifle heeft een wat ruimer magazijn na upgrades en schiet wat accurater dan de vorige wapens. Een leuke toevoeging dus, die vooral handig is in de ruimere stukken van het nieuwe hoofdstuk uit de DLC.
‘Terror Lab’, zoals het nieuwe hoofdstuk heet, neemt je mee naar Duitsland, wat dichter bij de bron van alle ellende. Jij en je vrienden gaan een laboratorium binnen om te onderzoeken waarom de doden bleven opstaan na de val van het imperium van Hitler. Natuurlijk mag je in dat lab weer het nodige kanonnenvoer verwachten in de vorm van schuifelende lijken. Terror Lab zit namelijk vol met ondoden om af te knallen.
zombie army 4 terror labf1585047405

Van alles wat

Het toffe is dat Rebellion in dit level rekening gehouden heeft met alle aspecten die Zombie Army zo tof maakten toen het nog een spin off was. Je krijgt in het begin de kans om flink wat met je nieuwe sniper aan de slag te gaan en later in het hoofdstuk moet je je staande zien te houden tegen honderden lijken die een hapje uit je willen nemen. Dit laatste doet erg denken aan Village of the Dead uit Zombie Army Trilogy, waarin je in een groot landhuis moest zien te overleven tegen een leger aan zombies.
Je kunt in dit level verschillende vallen activeren en voordat alle ellende losbarst overal mijnen en dergelijke plaatsen. Of dat genoeg is om de ondoden in het lab te stoppen is dan nog maar even afwachten. Terror Lab is een ontzettend tof hoofdstuk met veel variatie om je nieuwe wapens te testen. Het is zelfs een van de toffere hoofdstukken in de game, wat op zichzelf de seizoenpas al meer dan waard maakt.
Voor mensen zonder een seizoenpas levert Rebellion ook nieuwe content aan in de vorm van een nieuwe Horde map. Undead Woods is namelijk gratis aan de game toegevoegd en neemt je mee naar het bos uit de verhaallijn om een ontelbare hoeveelheid zombies af te slachten. Jammer genoeg is dit wel al een bekend level en niet een hele nieuwe map, maar het plezier wordt er niet minder om.
zombie army dead woodf1585047459

Dingen die nog komen gaan

Met de gratis Horde map en het nieuwe hoofdstuk is de aftrap goed voor de DLC. Maar dat is niet alles. De roadmap van het eerste contentseizoen belooft namelijk nog veel meer tofs voor iedereen. Zo zullen we in april de Renegade officer erbij krijgen, samen met bloederige wapenskins, gasmaskers voor iedereen, en nieuwe shotguns. Daarnaast komt dan een nieuw hoofdstuk genaamd Blood Count naar de game.
In mei zal de game vervolgens weer verrijkt worden met een nieuwe missie, karakter en twee wapens. Ook komt er dan een aantal nieuwe skins voor karakters en wapens voorbij. Mensen zonder season passmogen in de zomer weer nieuwe content verwachten in de vorm van een nieuwe Horde map, een nieuwe moeilijkheidsgraad en de Elite modus. De laatste content van de seizoenpas komt dan ook voorbij die onder andere wapenskins en nieuwe wapens toe zal voegen.
zombie army 4 4f1585047549

Heerlijk knallen

Voor nu is Zombie Army 4 contentseizoen goed afgetrapt met een ontzettend toffe missie. Alle elementen die de game zo tof maken zijn hierin gevangen van snipen tot overleven met je vrienden. De nieuwe Horde map die gratis toegevoegd is, weet ook heerlijk te vermaken al is het geen daadwerkelijk nieuw level.
De Zombie Army 4 DLC kent alleen een wat vreemde keuze wat betreft het nieuwe karakter. Hij sluit simpelweg niet aan bij de rest van de personages. Hopelijk is dat met het volgende karakter, de Renegade Officer, anders. So far, so good Rebellion!