World series of Poker: Tournament of Champions Review

maandag, 09 april 2007 om 20:34
Poker kun je tegenwoordig op tv volgen, wat inhoudt dat de populariteit van het gokspelletje toeneemt. Nog niet klaar voor het echte werk? Misschien is virtueel pokeren wel wat voor jou!
Verdien je ticket
Als je de game opstart, heb je twee mogelijkheden om in je eentje te doen: Quick game (een snelle game spelen) of Career game, ofwel starten met je carrière. Je creëert een personage en kunt kiezen uit diverse gezichten en kleding. Als je later geld verdient, worden deze keuzemogelijkheden uitgebreid. Je begint het spel in de kelder van een van je vrienden waar pokerlegende Chris Ferguson aanwezig is, hij neemt je direct daarna onder zijn hoede of je dit eerste spelletje nou wint of verliest. Daarna kan je beginnen met je doel, in een serie van toernooien kun je punten verdienen om op die manier je weg te vinden naar het uiteindelijke toernooi waar je veel geld kunt verdienen. Dit is dus hetzelfde als bij de echte World Series. Vier toernooien moet je spelen om je ticket te verdienen voor de finale. Die finale zal zich afspelen in het Rio Resort in Las Vegas.
Echte professionals
Het leuke is dat je tegen echte professionals speelt, meer dan 20 zijn er beschikbaar en zoveel zijn er nog nooit in één game samengebracht. Denk hierbij aan: Scotty Nguyen, Scott Fischman, Clonie Gowen etc. Ook Joseph Hachem, de winnaar van 2006 World series of Poker Main Event en Jennifer Tilly, de voor een Academy Award genomineerde actrice en houder van de World Series of Pokerarmband, zijn vertegenwoordigd in dit eerste poker spel voor de xbox 360. Toch merk je in de in de speelstijl niet echt een verschil tussen al deze verschillende personages. Je speelt tegen een computersysteem en daarbij is bluffen behoorlijk moeilijk omdat het systeem daar niet echt gevoelig voor is. Alleen door een all-in wil een speler het wel eens opgeven maar de vraag is of je zo’n extreem risico wilt nemen. Pokeren en winnen nemen veel tijd in beslag dus als je van deze game houdt, zul je er zeker even zoet mee zijn, maar om er in meer uit te halen, zul je het online moeten gaan spelen. Er zijn genoeg mensen op de wereld die graag de uitdaging met je aan willen gaan! Wellicht dat je daar meer gelukt zult hebben door te bluffen. Online kun je het spel overigens spelen met maximaal 9 man.
World Series of Poker: Tournament of Champions Screenshot 77551 World Series of Poker: Tournament of Champions Screenshot 77535 World Series of Poker: Tournament of Champions Screenshot 77538
Negatief
Echt next-gen kun je dit spel niet noemen. Het draait bij dit spel om de gameplay en voor de rest moet je niet kijken naar de graphics of teveel letten op het geluid. Daar hebben de makers echt de kantjes vanaf gelopen, monden bewegen niet synchroon mee met het gepraat en de gameplay voelt zeker niet echt aan. Aan de omgevingen is ook amper aandacht besteed. Wel is het leuk dat het commentaar is voorzien door het presentatieteam Norman Chad en Lon McEachern. Hoewel een nadeel daarbij direct is dat het commentaar na een tijdje gaat vervelend omdat de variatie en uitgebreidheid ver te zoeken zijn. Maar maakt het echt wat uit bij een game als deze? Dit spel is bedoeld voor de pokerliefhebbers en die zullen echt niet verder kijken dan de kaarten. Voor de mensen die nog nooit poker hebben gespeeld: de instructies staan in de handleiding bij het spel, dus mocht je een poging willen wagen, kan dat! De rest van de pokervarianten worden daarin ook beschreven. Overigens verschijnen op je tv-scherm zo nu en dan ook nog eens tips. Het laatste kleine minpuntje vond ik het lettertype dat ietwat aan de kleine kant is en dit geldt ook voor de kaarten, die zijn zo klein afgebeeld dat je soms bijna het verschil niet ziet tussen schoppen en klavers of harten en ruiten.
Positief
Terugkomend op het commentaar van het presentatieteam is dat ze aangeven wanneer er bijvoorbeeld een royal flush kan liggen of welke paren er al liggen. Het houdt je iets bij de les. Een ander positief punt is de camera. Je kunt namelijk zelf bepalen hoe je die ingesteld wilt hebben. Volg je alles koel op afstand zodat je de hele tafel overziet? Of wil je je eigen gezichtsview hebben? Dat je je pokerface kunt laten zien, is bewerkstelligd met de Digi Mask-technologie. Nog een positief punt is dat je tussentijds kunt saven, een poker spel kan natuurlijk erg lang duren en dan is het wel fijn om te weten dat je niet een heel toernooi aan één stuk door hoeft te spelen, tenzij je dit natuurlijk juist wilt. Net zoals bij andere games kun je dit spel gewoon naar je eigen niveau instellen, dus ben je een beginner? No problem, de amateur-mogelijkheid is aanwezig…starten maar Rookie! Zo word je namelijk genoemd in het begin van de game maar dat zal later veranderden naarmate je wint. Gebruik overigens ook je tools die je vrijspeelt, die kunnen je ook verder helpen. Wat betreft vrijspelen, leuk voor de liefhebber om te weten is dat je 35 achievements kunt unlocken.
World Series of Poker: Tournament of Champions Screenshot 77550 World Series of Poker: Tournament of Champions Screenshot 77546 World Series of Poker: Tournament of Champions Screenshot 77553
Poker voor de liefhebber
Concluderend kun je stellen dat deze game draait om 1 ding: pokeren, pokeren en nog eens pokeren. Je kunt er uren mee uit de voeten, als je eindelijk klaar bent offline, kun je je online nog eens uitleven op bijvoorbeeld poker website Cake Poker waar je veel geld kunt besparen met Cake Poker rakeback. Mensen die een next-gen ervaring willen, hoeven deze game niet te kopen want grafisch gezien valt er niet veel te beleven en uiteraard geldt voor de mensen die überhaupt al niet van gokken houden, dat ze deze game al helemaal beter kunnen laten liggen. Poker is voor de liefhebbers en die mensen kunnen zich dan ook prima met dit spel vermaken!
Cijfer: 5.8