Wario Ware: Smooth Moves Review

vrijdag, 16 februari 2007 om 16:53
Wario is naast Mario één van de bekendste Nintendo personages. Net zoals Mario heeft ook Wario z'n eigen games, bijvoorbeeld op de Nintendo DS. Dit keer is Wario te bekennen op Nintendo's nieuwste console waar de meest gekke dingen op voor komen.

Wat is het, wat moet je doen?
Wario Ware: Smooth Moves is de zoveelste party game voor de Wii. Alleen is deze party game wel heel wat anders dan al die andere. In Smooth Moves gaat het om mini-games die slechts 4 a 5 seconden duren. Wanneer je in het hoofdmenu belandt, kun je alleen nog maar op single player drukken. Na het drukken op single player krijg je een plattegrond te zien van een stadje. Op die plattegrond komt, wanneer je een personage verslagen hebt, een nieuw huis erbij. In dit huisje spelen zich de mini-games af. In het begin van het spel zijn de opdrachten zeer simpel maar die worden steeds wat moeilijker. Om te starten met mini-games klik je op een huisje en druk je op start. Nu krijg je als eerst te zien hoe je de Wii-Mote moet houden. Twee a drie seconden later verschijnt de opdracht en moet je het succesvol afsluiten om door te gaan naar de volgende mini-game. In een huis moet je rond de 14 a 18 mini-games uitvoeren en als laatste opdracht moet je het opnemen tegen de eindbaas. Wanneer deze verslagen is, kun je verder in de single player modus doordat er een nieuw huisje tevoorschijn komt waarin nieuwe mini-games schuilen. Voordat je aan zo'n mini-game begint, moet je wel weten wat je moet doen, althans, je krijgt te zien hoe je de Wii-Mote moet vasthouden, enkele voorbeelden hiervan: normaal in je hand, vasthouden als een pen, je Wii-Mote tegen je zij houden, de Wii-Mote als een stuur vasthouden en heel veel andere. Al deze mini-games zorgen voor leuke taferelen. Zorg er dus niet voor dat je pal voor een raam gaat staan.
Cijfer: 7.8