Velocity 2X Switch Review - Snel, sneller, snelst!

zaterdag, 29 september 2018 om 16:01
velocity 2x switch review snel sneller snelst 139562
Snel, sneller, snelst! Velocity betekent niet voor niets snelheid. In deze speed running, space shooter combinatie draait bijna alles om snelheid. Voeg daar een vleugje soepele gameplay aan toe en gave comic book stijl cutscenes en je hebt Velocity 2X. Lees snel de Velocity 2X Switch review!
Velocity 2X is een snelheidsgame, dat is wel duidelijk. Maar wat voor game is het nou precies? Velocity 2X combineert twee unieke stijlen in een snelle, maar mooie gameplay die jou nog dagen kan uitdagen. De twee stijlen kunnen gezien worden als platformer en shoot ‘em up.

What The Vokh?

Jij speelt als Lt. Kai Tana, een voormalig test pilote die ontvoerd is door vijandige aliens, genaamd The Vokh. Tijdens je ontvoering hebben de vijandige vijanden jou voorzien van allemaal biomechanische verbeteringen. Niet slecht voor een ontvoering dus. Wanneer je eindelijk bevrijd bent door een andere (rare) alien is het aan jou om gebruik te maken van je nieuwe vaardigheden en de Quarp Jet om te ontsnappen aan The Vokh en het universum te redden.
Door je biomechanische verbeteringen beschik je over wapens en teleporteer skills waarmee je op hoge snelheid door verschillende 2D platform levels rent. In de Quarp Jet vlieg je op volle snelheid door levels waar je overlevenden moet redden en slim gebruik moet maken van je wapens.
Velocity 2X Switch

Avontuur op hoge snelheid

Je wapens en vaardigheden zijn namelijk niet alleen handig om vijanden te verslaan, maar ook om door levels heen te komen. Elk level heeft namelijk wel een soort van puzzel die je op hoge snelheid moet oplossen. Of het nu een blok is waar je tegenaan moet schieten of verschillende blokken die op volgorde geactiveerd moeten worden. Elk level heeft zo zijn uitdagingen.
Alsof hoge snelheden, chaos en intensiteit nog niet genoeg was, krijg je aan het einde van elk level een waardering. Wanneer je een level binnen de opgegeven tijd haalt, alle overlevenden redt én alle vijanden neerhaalt krijg je de perfecte score. Dit zal niet altijd in één keer lukken. Zeker niet gezien het feit dat je af en toe terug moet naar een ouder level aangezien je meerdere vaardigheden vrijspeelt en dus meer kan doen in het vorige level.
Velocity 2X Switch

Nog één keer!

Ontwikkelaar Futurlab zet dus hoog in op de hoge herspeelbaarheid van de game. Naast de levels die je steeds weer opnieuw kunt spelen is het ook mogelijk om tijdens het spelen L en R in te drukken om meteen opnieuw te beginnen. Alles voor die perfecte score! Wanneer je daar genoeg van hebt kun je het opnemen tegen vrienden of online spelers om te zien wie de snelste tijd neer kan zetten of de hoogste score.
Tijdens het spelen is het de bedoeling dat je in een soort flow komt. De heerlijke EDM (Electronic Dance Music) beats helpen je hierbij en zorgen ervoor dat je continue zegt: “nog één keertje”. Precisie en focus zijn eigenschappen die voor speedrunners dagelijkse trainingen vereist. Denk jij dat jij het in je hebt om te kunnen presteren onder druk?
Velocity 2X Switch

Oké, nu echt nog één keer!

Wij hebben een aantal keer de neiging gehad om met de Switch te gooien (dit raden wij uiteraard niet aan!!!). Elk level lijkt maar één perfecte manier te hebben om te voltooien. Hoe elk level is opgebouwd sluit naadloos aan bij je vaardigheden. Het verkennen van je vaardigheden en nooit opgeven staat hoog in het vaandel bij deze game.
Wanneer je dan ook even genoeg hebt van de EDM beats en het presteren volgt al snel een cutscene die er prachtig uitziet in comic book stijl. Uiteraard worden deze scenes gevuld met rustgevende muziek waardoor je al snel weer het gevoel hebt er tegenaan te kunnen. FuturLab heeft dit bijna perfect verwerkt tot een prachtige, creatieve game die de werelden van twee genres combineert!
Velocity 2X Switch

Er is meer!

Nog niet genoeg gekregen van alle missies? Kies dan voor de optie additional missions. Hier heb je de opties Critical Urgancy Pack. Dual Core Pack en Daily Sprint Pack. Extra missies voor de dagelijkse adrenaline junkies.
Daily Sprint Pack zegt het eigenlijk al. Als je de game nog niet wilt wegleggen kan je elke dag een nieuwe missie kiezen om te spelen. Gebruik al je vaardigheden om in deze modus een plek op de wereldwijde leaderboard te veroveren.
Als er geen uitdaging meer is dan kan je altijd nog kiezen voor de Dual Core Pack. In deze modus bestuur je twee schepen tegelijk. Wanneer je bijvoorbeeld één vliegtuig naar rechts beweegt, stuurt het andere vliegtuig precies de andere kant op. Een extra uitdaging dus met puzzels die een andere werkwijze vereisen.
In de Critical Urgency Pack gaat het allemaal nog even wat sneller en ook moeilijker. In de zes levels die je hier kunt spelen worden je geduld en focus maximaal op de proef gesteld.
Velocity 2X Switch

Alles onder controle

En hoe bestuurt dat alles? De controls in Velocity 2X werken prima! De linker thumbstick of knoppen gebruik je om de Quarp Jet of Lt. Kai Tana te verplaatsen. De rechter thumbstick gebruik je om in een bepaalde richting te schieten of bommen te gooien. De X knop zet je in om te teleporten, maar in de Quarp Jet is het ook mogelijk om te teleporten door middel van het touch scherm te gebruiken.
Naarmate je verder komt unlock je nieuwe vaardigheden waardoor je weer nieuwe combinaties moet leren. Elk level vraagt namelijk weer een aparte manier van spelen. Dit maakt het uitdagend en zelfs goed voor je muscle memory om te trainen.Zodra je elk level meerdere keren speelt, weet je binnen de kortste tijd precies op welk moment jij een vaardigheid moet gebruiken!
Velocity 2X Switch

Velocity 2X Switch Review

Velocity 2X combineert absoluut het beste van verschillende werelden. De hoge snelheid, actie, platform-levels en het oplossen van puzzels zorgen ervoor dat je al snel op het puntje van je stoel zit. Rustig gamen op de Switch in het vliegtuig of in de trein zit er niet bij. Voor gamers die werkelijk het onderste uit de kan willen halen is het absoluut een uitdagende game met een hoog herspeelbaarheid niveau.
Voor gamers die rustig een avondje willen gamen zijn er genoeg andere spellen. Niettemin is het alsnog mogelijk om rustig de levels te spelen en te genieten van de prachtige cutscenes. Het is lang geleden dat wij zo hebben genoten van een simpele game die toch het maximale vraagt qua concentratie. Wij gaan weer verder spelen, “nog één keertje”!
Velocity 2X is al eerder uitgekomen voor PlayStation 4 en vanaf 20 september te koop voor op de Nintendo Switch!