True Blood Seizoen 7 Review - Alle wilde uitspattingen ten einde

dinsdag, 09 december 2014 om 8:20
True Blood is dé serie die seksgrenzen overschreden heeft op tv. Vampiers, weerwolven, mensen, iedereen en alles gaat met elkaar van bil. Daar bovenop is er veel geweld en bloed. Met seizoen 7 komt er een einde aan al deze wilde uitspattingen.
Vampiers hebben niet automatisch het eeuwige leven, zo blijkt in True Blood seizoen 7. De vampiers uit het fictieve stadje Bon Temps, die de kijker al zes seizoenen lang gevolgd heeft, krijgen het aan de stok met een paar andere wilde vampiers.
Zijn vampiers niet altijd wild? Nee. In de voorgaande seizoenen hebben we onder meer kennisgemaakt met Bill Compton (Stephen Moyer), Pam De Beaufort (Kristin Bauer van Straten), Jessica en Eric Northman (Alexander Skarsgard). Die vampiers probeerden niet als wilde beesten te leven en hadden vaak het beste voort met de inwoners van Bon Temps met als belangrijkst karakter Sookie Stackhouse (Anna Paquin). Paquin won eerder een Golden Globe voor haar sterke optreden in True Blood.
True Blood seizoen 7 <a href=review" class="img-responsive" src="https://cdn.xgn.nl/upload/201412/t/true-blood-seizoen-7-review.jpg" />

De relatie tussen Sookie en Alcide

In seizoen 6 had Sookie afgerekend met Warlow. Verder is de driehoeksverhouding tussen Sookie en de twee vampiers Bill en Eric al een tijdje gesust. Seizoen 7 opent met Sookie die gelukkig samenwoont met weerwolf Alcide. Nog zo’n man die al seizoenen lang een zwak voor Sookie had. Al ontkom je er niet aan om altijd te denken: is de liefde tussen Sookie en Bill dan he-le-maal over?
In de eerste paar seizoenen was er zoveel chemie, seks en spanning tussen die twee. De relatie tussen Alcide en Sookie lijkt te saai. Hoe lang gaat dit goed? Seizoen 7 weet er raad mee. Houd de tissues alvast bij de hand!
True Blood seizoen 7 review

Liefdesverhalen en plotwendingen in True Blood seizoen 7

Alle liedsesverhalen en plotwendingen worden in seizoen 7 uitgewerkt. We zien hoe lang de relatie stand houdt tussen Jason en zijn hitsige vampier, en ook tussen Jessica en James. Fans van James zullen even moeten wennen. De hottie die zijn intrede maakte in seizoen 6 wordt niet langer gespeeld door Luke Grimes, maar door Nathan Parsons. Geruchten gingen dat Grimes stopte na een seizoen wegens opnamen van Fifty Shades of Grey –nog zoiets waarbij de seks rijkelijk op beeldscherm getoond zal worden. Al ligt de echte oorzaak elders.
Jason wordt dus gespeeld door Parsons. Ook best een lekker ding en na een paar afleveringen accepteer je ‘m. Hij kan het erg goed vinden met Lafayette en zoals we allemaal weten is die homo. Zal Lafayette het voor elkaar krijgen om James om zijn vinger te winden, of hoort Jason toch bij Jessica? Er is maar een manier om daar achter te komen.True Blood seizoen 7 review

Overleven of sterven

Tussen alle liefdesperikelen door moet er gevochten worden. Tussen wie? Vampiers tegen vampiers, mensen tegen vampiers, weerwolven tegen vampiers ezovoorts. Er zijn twee soorten vampiers, want naast Bill en de rest -die True Blood drinken om te overleven- zijn er doorgeslagen vampiers die op mensen jagen.
Diverse bekende personages zoals Holly en Arlene zitten opgeslagen in een kelder en dienen als voer. De vraag is hoe snel Bill, Eric en Sookie te hulp kunnen schieten. Al lijkt er een lichtpuntje te zijn als Arlene een van de ontvoerders herkent. Een van de vampiers was vroeger een lerares van haar kinderen. Kan zij de mensen in de kelder redden of redt ze haar eigen hachje?True Blood seizoen 7 review

Nog één keer Rutger Hauer

Bill en Eric proberen op tijd uit te zoeken waar de mensen opgesloten zitten, al zijn ze zwakker dan ooit door een dodelijk Hep-V virus. Ze zijn stervende al blijkt er gauw een genezing te bestaan, waarvoor ze Sarah Newlin (Anna Camp) nodig hebben. Zij vervult een grote rol in seizoen 7. In voorgaand seizoenen hebben we haar ware slechte aard gezien en in seizoen 7 jaagt iedereen op haar! Waarvoor één regel geldt: wraak.
Wel mooi om te zien hoe dus veel karakters goed worden uitgewerkt in het laatste seizoen . We zien wat er met Tara gebeurt en ook keert Loyd opeens terug. Hij weet totaal niet meer wie Jason en Jessica echt, gezien zijn geheugen vele seizoen eerder al gewist is. Maar een ding is duidelijk: als hij Jessica ziet denkt hij wel: wat een lekker meisje. En last but nog least: Rutger Hauer keert ook nog even terug in het laatste seizoen.True Blood seizoen 7 review

Diepe buiging!

Er bestaat geen twijfel over dat seizoen 7 een tof slot biedt van zeven mooie jaren, waarbij de een doodgaat en de ander blijft leven. Aan Ball bewees eerder al met Six Feet Under hoe een goede tv-serie gemaakt moet worden en met True Blood doet hij dat doodleuk weer.
De Blu-ray en DVD van seizoen 7 ligt vanaf 10 december in de winkels. Vooral de extra’s zijn zeer de moeite waard! De mooiste extra feature is dat de personages in een kring zitten met Ball en praten over hun 7 mooie jaren. Iedereen heeft duidelijk veel plezier gehad aan het meewerken in de serie. Nou, wij kijkers hebben ook veel plezier gehad. Een diepe buiging.