Trolls 3: Band Together Review - Visueel spektakelstuk zonder diepte

zaterdag, 28 oktober 2023 om 15:00
schermafbeelding 2023 10 26 om 170906f1698393829
Het derde deel van de door DreamWorks gemaakte Trolls franchise is uitgekomen en dit is onze review van de nieuwe film met de gekke wezentjes.

De comeback van de Trolls

In Trolls 3: Band Together zien we de geliefde personages Poppy, vertolkt door Anna Kendrick, en Branch, gespeeld door Justin Timberlake, nu eindelijk als een officieel stel. Terwijl ze hun relatie verdiepen, stuit Poppy op een verrassend geheim uit Branch' verleden. Het blijkt dat hij ooit deel uitmaakte van de befaamde boyband BroZone, samen met zijn vier broers: Floyd (Troye Sivan), John Dory (Eric André), Spruce (Daveed Diggs), en Clay (Kid Cudi). De band BroZone ging alleen uit elkaar toen Branch nog een baby was, wat ook het einde van hun familie markeerde. Branch heeft zijn broers al jaren niet meer gezien.
Wanneer Branch'broer Floyd wordt ontvoerd vanwege zijn uitzonderlijke muzikale talent door de slechte popsterren Velvet (Amy Schumer) en Fineer (Andrew Rannells), begint de reis. Poppy en Branch gaan vastberaden op zoek naar Branch' andere broers om Floyd te redden van een gevaarlijk lot dat de schurken voor hem in petto hebben.
De film biedt voornamelijk vermaak voor kinderen. Trolls 3: Band Together is een visueel feest, waarin verschillende animatiestijlen met elkaar worden gecombineerd. Het levert een boeiend visueel spektakel op, met de vertrouwde schattige personages in hun gebruikelijke vormen en zelfs in een stripboekachtige 3D-stijl, wat een genot is om naar te kijken. De muziek in de film biedt een gevarieerde mix van stijlen en bevat zelfs enkele nostalgische hits zoals We Are Family.

Zuchtende volwassenen

Trolls 3: Band Together is daarentegen soms een teleurstellende film, ondanks enkele visuele en muzikale hoogtepunten. Hoewel het verhaal zich richt op kinderen, zijn er genoeg gebreken die het voor zowel jonge kijkers als volwassenen minder aantrekkelijk maken.
Het visuele aspect van de film wordt geprezen, met verschillende animatiestijlen die worden gecombineerd tot een visueel spektakel. De schattige personages en de toevoeging van stripboekachtige 3D-animatie zijn lovenswaardig. Ook de muziek is gevarieerd en brengt zowel bekende deuntjes als enkele nieuwe nummers, waaronder een NSYNC-lied dat goed is geïntegreerd in het verhaal.
Ondanks deze positieve elementen is de film niet vrij van gebreken. Het verhaal lijkt soms meer op een aflevering van een Nickelodeon-show dan op een volwaardige film. Het mist diepgang en komt oppervlakkig over, waardoor het niet kan meedoen met eerdere films van DreamWorks zoals Shrek en Kung-Fu Panda.
schermafbeelding 2023 10 26 om 172543f1698334034

De lolbroek vergeten

Een van de grootste minpunten van de film is de humor. Hoewel er komische momenten zijn, slaan veel grappen de plank mis en zijn ze te kinderachtig. Sommige grappen zullen zelfs door kinderen als flauw worden beschouwd. Dit gebrek aan volwassen humor vermindert de aantrekkingskracht van de film voor een breder publiek.
De (sommige) humoristische momenten en oneliners maken de film tot een enigszins plezierige ervaring voor kinderen en de animatie is schitterend voor volwassenen. Trolls 3: Band Together is een waar DreamWorks avontuur, dat nieuwe thema's verkent en zichzelf boven eerdere delen in de reeks plaatst. Hoewel de film af en toe steken laat vallen met flauwe grappen en een enigszins zwakke verhaallijn, wordt dit gecompenseerd door prachtige animatie en een algehele betere kwaliteit dan sommige voorgangers. De film biedt een ouderwets plezier voor jonge kinderen en is misschien wel enigszins een aanrader voor fans van de reeks en liefhebbers van animatiefilms.
Trolls 3: Band Together is vanaf nu te zien in de bioscoop
Cijfer: 6