Supergirl seizoen 2 Review - Stuk beter dan seizoen 1

dinsdag, 30 januari 2018 om 9:39
Ze is knap, sterk en vliegensvlug. Wie? Supergirl natuurlijk! Na een prima eerste seizoen ligt Supergirl seizoen 2 alweer in de winkels. Toen moest Kara uitvogelen hoe ze Supergirl moest zijn, nu moet ze uitvogelen hoe ze Kara moet zijn.
Want dat is het. Supergirl bestrijdt allerlei wezens uit het DC-universum en wat lokale crime. Maar privé is Kara een journalist bij Catgo en probeert ze gewoon een normaal leven te leiden. Een leven waarin een vrouw een vriend kan hebben. Al bezweert ze dat nu in eerste instantie. James krijgt het nakijken, terwijl hij het in seizoen één won van Winn. Supergirl wil nu meer tijd voor haarzelf. Of zo.

Superhelden soap

Want het GTST-gehalte blijft aanwezig. Zeker nadat Mike (Chris Wood) in de show komt, iemand van een andere planeet en die ook opeens superkrachten schijnt te hebben. Maar voor het zover is, zijn er eerst spannende andere ontwikkelingen. Want er is best veel gebeurd. Cat Grant (Calista Flockhart) heeft de handdoek in de ring gegooid, Jimmy Olsen is opeens de nieuwe eigenaar. Maar hij heeft besloten ook opeens misdaad te gaan bestrijden. En Winn maakt dan ook een pak voor hem zodat hij in diens vermomming de straat op kan.
Ondertussen doet zuslief van Supergirl, Alex, mee op haar eigen manier. Ze zit nog altijd bij de FBI en krijgt opeens gevoelens voor een collega. Spannend. Want de rol en karakterontwikkeling van Alex zorgt ervoor dat Supergirl seizoen 2 erg tof is om te kijken. Als we eerlijk zijn kan Leigh beter acteren dan Benoist en door veel aandacht te schenken aan Alex en niet alleen de ‘super’zus krijgt Supergirl seizoen 2 meer om het lijf.
Supergirl seizoen 2 <a href=review afbeelding 1" class="img-responsive" src="https://cdn.xgn.nl/upload/201801/t/supergirl-seizoen-2-review-afbeelding-1-1517239239.jpg" />

Gastrollen

Waar we seizoen 1 nog bestempelden als niet diepgaand, heeft seizoen 2 verrassend veel te bieden. Zo is er een crossover naar The Flash en zijn ook de gastoptredens erg tof. De zussen zijn nog altijd op zoek naar hun vader Jeremiah die gespeeld wordt door Dean Cain. De kenners weten het: hij speelde in de jaren 90 Superman in de tv-series. Veel beeldbuizen en avondetentjes heeft hij verstoord met zijn superdaden én romance met Lois Lane, die gespeeld werd door Teri Hatcher.
Het grappige is dat Hatcher een gastrol heeft in Supergirl seizoen 2. Uiteraard niet als Lois Lane, maar als moeder van Mike. En de vader van Mike wordt grappig genoeg gespeeld door Kevin Sorbo. Wie? Nog zo’n held uit de jaren 90, want hij speelde in de populaire tv-serie Hercules.
Het is dus grappig om te zien hoe helden van vroeger een beetje aandacht krijgen in Supergirl seizoen 2. Het zal de jonge kijker ontgaan, maar voor de wat oudere kijker is het een feest van herkenning, geweldig! Qua verhaallijn van Supergirl seizoen 2 zit het ook snor. Deze heeft meer om het lijf dan seizoen 1. Er spelen meerdere thema’s, met de Luthor familie die foute dingen doet, alsook aliens van Mars die het gemunt hebben op aarde. Veel kwaadaardigs is aan de gang.
Supergirl seizoen 2 review afbeelding 2

Meer diepgang

Qua verhaal zorgt dit ervoor dat personages uit seizoen 1 nu meer uitgediept worden, waaronder Martian Manhunter (David Harewood), een groene alien van Mars. In Supergirl seizoen 2 zien we de moeilijke band die hij krijgt met een witte alien van Mars. En wit en groen waren niet bepaald vriendjes van elkaar in een ander universum. Dit wordt goed tot in details, verdeeld over meerdere episodes uitgelegd.
Supergirl seizoen 2 telt in totaal 22 afleveringen en heeft verrassend veel om het lijf. Het acteerwerk van diverse personages, zeker ook Chris Wood zijn van hoog niveau. En het zorgt ervoor dat je deze keer wel wilt bingewatchen! Al is de serie niet perfect. De nadruk op de journalistiek wordt af en toe vervelend. Bij Kara wordt nogal herhaaldelijk gedrukt op het gegeven dat ze niet voor clickbait journalistiek als millennial moet gaan, maar ‘echte’ journalistiek. Een terechte discussie, maar vervelend dat het meerdere keren geserveerd wordt. Het had ook minder gekund. Want kijken we naar een serie over journalistieke ethiek of naar een superheldenserie?

Supergirl seizoen 2 Review - Duidelijke verbetering

Gelukkig kent Supergirl seizoen 2 genoeg momenten waarop je het gevoel hebt met een superheldenserie te maken te hebben. Er is genoeg actie en sommige scènes vol met special effects zijn om van te smullen. En juist door de fijne combinatie van dat typische vermaak, gecombineerd met verdieping van verhaallijnen en nieuwe personages is Supergirl 2 een hit. Een stuk beter dan het eerste seizoen en meer dan een serie om enkel op te zetten tijdens het avondeten als je het tweede seizoen hier binnenhaalt!