Rampage Big Meets Bigger Review (Blu-ray) - Veel vliegende auto's

zaterdag, 29 september 2018 om 11:02
rampage big meets bigger review blu ray veel vliegende autos 139170 1
Het nieuwste project van Brad Peytron is een feit, namelijk Rampage Big Meets Bigger. De grote spierbundel Dwayne Johnson speelt de hoofdrol in deze actievolle avonturenfilm die veel sci-fi bevat. Momenteel is de Blu-ray in de winkels verkrijgbaar, maar is deze film het waard om in huis te halen? Dat lees je in deze Rampage Big Meets Bigger review.

Genetische experimenten

In de film speelt Dwayne Johnson als Davis, een primatoloog die een diepe band heeft met een intelligente zilverrug gorilla genaamd George. Op een dag verwoest een gemuteerde labrat een ruimtestation en belandden er 3 genetische experimenten op aarde. George ademt een van de experimenten in en verandert samen met twee andere dieren in een soort superwezen. Davis gaat op zoek naar het tegengif in een poging tot het voorkomen van een wereldwijde ramp en het redden van zijn nu afschrikwekkende vriend.
In de film volgen we Davis op zijn missie om de drie genetisch gemanipuleerde monsters uit te schakelen en daarvoor moet hij ineens iets meer met mensen omgaan dan hem lief is.
Het bedrijf waar het genetische experiment vandaan kwam wil de dieren terug in een poging om het geld dat in het experiment gestoken was terug te krijgen. Dood of levend, dat maakt ze niet uit. Brett Wynden (Jake Lacy) en Claire Wyden (Malin Åkerman) doen er alles aan om de experimenten terug te krijgen.
De wolf van Rampage Big Meets Bigger
Ondertussen moeten zij zich ook weren van de FBI en van hun ex-medewerker, dr. Kate Caldwell (Naomi Harris), die naar hun gevoel iets te veel weet over de superwezens. Zodra Kate op tv ziet dat de experimenten, waar zij ooit ook aan heeft gewerkt fout zijn gegaan, gaat ze per direct naar de San Diego Wildlife Sanctuary om Davis uit te leggen wat er aan de hand is.
Samen komen zij erachter dat er nog twee gemuteerde dieren zijn. Ze moeten meereizen met de FBI, omdat Claire de schuld geeft aan Kate en zo komen Kate en Davis juist dichter in de buurt van een oplossing. Dit allemaal met ondersteuning van agent Harvey Russell (Jeffrey Dean Morgan), een man waar Davis eerst niet mee overweg kon, maar later toch een soort van connectie mee kreeg door middel van een gigantische gorilla gerelateerde traumatische ervaring.

Rampage Big Meets Bigger Review

Hoewel de gemuteerde dieren in deze film supersterk zijn, is het verhaal dat absoluut niet. Dit is geen film die je bekijkt voor de diepgang. Ondanks dat de band tussen Davis en George er goed uitziet en mooi aanvoelt, zijn de andere karakters allesbehalve realistisch. Wat zonde is, is dat de andere twee dieren er ontzettend onrealistisch uitzien, terwijl George er wel goed uitziet. Bovendien krijgen we niet het gevoel dat zij enigszins iets toevoegen aan het verhaal.
De dieren waren daar gewoon ineens, vooral de krokodil die tegen het einde van de film pas verscheen. Daardoor krijg je als kijker totaal geen connectie met de beesten. Ook hun eigenschappen waren onduidelijk; het leken er wel steeds meer te worden. Van de gorilla kregen we tenminste nog een mooi achtergrondverhaal in een flashback, waar je krijgt te zien hoe hij bij Davis beland.

Acteurs

Helaas doet de film meer niet goed. Neem nou acteur Jeffrey Dean Morgen. Bij het zien van Jeffrey Dean Morgan gingen waarschijnlijk alle ‘The Walking Dead’-hartjes harder kloppen. Hij staat in de serie bekend als slechterik Negan en ondanks dat hij daar de bad guy is, is hij een geliefde én goede acteur. Zijn voorkomen in Rampage Big Meets Bigger leidt tot een grote deceptie. Onbekend is of dit komt, omdat hij deze keer niet de bad guy speelt of omdat hij zich net zo belachelijk moest gedragen als het verhaal van deze film, maar hij komt in ieder geval allesbehalve geloofwaardig over.
De acteurs die wel de bad guys spelen hebben het ook niet helemaal begrepen. Het is alsof Jake Lacy op de verkeerde set is gaan staan, denkende dat hij in een kinderfilm moest spelen. Hij gedraagt zich als een achterlijk wezen, maar alleen op een manier dat een vijfjarige er waarschijnlijk om zou moeten lachen. Gezien het aantal bloed, wapens en moord dat voorkomt in de film is dit niet de doelgroep om een rol op die manier neer te zetten.
Malin Åkerman speelt als Claire Wyden, een wat serieuzer karakter, maar ook nu valt er weinig diepgang te bespeuren. Van Jake Lacy zijn rol als Brett wisten we tenminste nog dat het hem om het geld ging, maar in de hele film was haar doel met het genetische experiment onduidelijk. Wat ook onduidelijk is, is waarom ze zo'n kreng is en wat haar doelen zijn. Een stukje achtergrondverhaal had hier zeker niet misstaan.
George van Rampage Big Meets Bigger

Mooie momenten

Dwayne Johnson probeert nog wel een dosis humor door de film heen te gooien en gelukkig lukt dit nog wel eens samen met George. Dat zijn momenten die de makers wel mooi hebben verfilmd en aangezien dit de twee karakters zijn waar je wel om gaat geven, heb je heel soms even je hart in je keel.
Voor een avondje popcorn-bankhangen is dit geen verkeerde film, maar het is ook zeker geen aanrader. Het gemixte van King Kong en Jurassic Park heeft geen toegevoegde waarde voor je avond en is ook zeker niet iets waar je na het weekend nog even over zal gaan vertellen. De film is niet erg slecht, maar ook zeker niet bijzonder. Er zijn betere films om te kijken. Helaas!
Cijfer: 4.5