The Originals season 2 Review (Blu-Ray) - Always and Forever

donderdag, 15 oktober 2015 om 9:30
Vampieren, weerwolven, heksen en hybrids zijn terug in New Orleans. Samenwerken, moorden, verraad, liefde en nog veel meer elementen die bijdragen aan het succes van The Originals. Momenteel misschien wel één van de beste series. Lees hier onze Originals season 2 review.
The Originals is een spin-off van de zeer populaire The Vampire Diaries waarin de Original-family een aantal seizoen lang Mystic Falls op z'n kop zette. The Originals volgt een familie bestaande uit de allereerste vampieren. De enorme populariteit van de familie zorgde ervoor dat The Originals een eigen aparte serie kregen. Terug in New Orleans waar ze vroeger de touwtjes in handen hadden, gaat niet alles echter even voorspoedig.

Waar zijn we gebleven?

Het verhaal draait voornamelijk om Klaus, een bastaard zoon van een weerwolf-vader, die nu als Hybrid en onsterfelijk door het leven gaat. Na een klein wonder heeft Klaus, samen met voormalig weerwolf en nu hybrid Hayley, een kind gekregen: Hope. Tezamen met zijn broer Elijah en zus Rebekah proberen zij er alles aan te doen om de baby op te laten groeien in een veilige omgeving.
Er liggen echter vele gevaren op de loer. Weerwolven, heksen en andere vampieren proberen macht te krijgen over de familie en daarmee de stad New Orleans, die de baby als zwakke punt zien. Als klap op de vuurpijl zorgen vader (Mikael), moeder (Esther) en uit de dood herrezen broers Finn en Kol. Allemaal met hun eigen agenda en bondgenoten.
Originals season 2 review 8

The Originals: brute moordmachines

Laten we het eerst maar even hebben over het geweld en de actie in The Originals. Klaus is slim en extreem machtig, Elijah heeft een bepaalde stijl en samen zorgen zij voor geweldige vechtscènes. Ondanks dat de twee broers praktisch onsterfelijk zijn, komt dat niet echt naar voren in The Originals. De broers hebben namelijk alsnog veel te verliezen en dat maakt ze tot de brute wezens die het nu zijn.
Wees dan ook zeker niet verbaasd als er zomaar opeens een beetje bloed in het rond spettert of een hoofd over de grond rolt. Waar The Vampire Diaries ooit mee begon als een brute thriller-serie, gaat Originals nu dus verder. The Vampire Diaries is inmiddels meer een liefdesdrama geworden, waar The Originals lekker voort borduurt op het succes van de gewelddadige kant van vampieren en andere bovennatuurlijke wezens.
Originals season 2 review 1

Er gebeurt vanalles

Bij een serie als The Originals is het zeer lastig om een mening te geven over het verhaal. Er lopen namelijk heel veel verhaallijnen door elkaar heen en het verhaal kent eigenlijk nooit een einde. Er is altijd wel weer iets dat er even tussenkomt of iets dat het verhaal weer helemaal de andere kant opgooit. Zo zijn de weerwolven op het begin een groot probleem, waar de Mikaelsons later weer geconfronteerd worden met geheimen uit het verleden.
Maar is dit iets slechts? Nee, wij denken juist van niet. Op deze manier blijft het verhaal boeiend. Er is een hele goede afwisseling tussen bepaalde onderwerpen en dat draagt eraan bij dat je continu voor de buis gekluisterd zit. Natuurlijk moet het iedere keer elkaar weer overtreffen, komen er dan loopholes en andere praktische nadelen. Maar spannend is het verhaal van The Originals zeker. En saai is seizoen twee dan ook geen moment geweest.
Het mooie aan Originals is, is dat het verhaal voor iedereen toegankelijk is. Het heeft liefde, drama, geweld, politieke spel, macht. Wil je een brute moordpartij zien? Be my guest. Wil je een een mannelijke vampier met een mannelijke weerwolf zien zoenen? Here you go. Wil je veel plottwists en een verhaal dat altijd blijft boeien? Dan is The Originals zeker een geschikte serie.
Originals season 2 review 2

Uitbreiding Original familie

The Originals is nooit een serie geweest waarin dood ook daadwerkelijk dood betekende. Verschillende mensen zijn al teruggekomen van de dood en dat zal ook deze keer gebeuren. Zo zien we naast de nog levende Klaus, Elijah, Hayley, Cami, Rebekah, Marcel en Davina nog een aantal nieuwe personages. De broers Kol en Finn zullen wederom terugkeren, zoals zij dat al meerdere malen gedaan hebben (The Vampire Diaries).
Helaas komen zij wel terug als andere acteurs dan degene die wij eerder zagen in The Vampire Diaries, zoals hun ware zelf eruit zou moeten zien. Dit gebeurt door middel van slim gebruik van magie en wie anders dan moederlief Esther is daarvoor verantwoordelijk. Gaandeweg het seizoen zullen er echter wat geheimen uit het verleden blootgelegd worden die, zonder te spoilen, zeer interessante personages met zich meebrengen.
Zijn de bestaande personages dan nog veel veranderd? Dat valt wel mee eigenlijk. Allianties veranderen om de haverklap, maar Klaus is nog altijd Klaus, Elijah nog altijd Elijah en zo verder. Dat is ook heel mooi, aangezien deze personages juist heel erg sterk en goed geschreven zijn. Je zou zelfs zo ver kunnen gaan dat Klaus één van de beste ''slechteriken'' ooit is.
Originals season 2 review 3

Politiek machtsspel

Klaus staat niet alleen bekend om zijn bruutheid en macht, maar ook om zijn briljante teksten en zijn slimheid. Klaus heeft altijd een achterliggende gedachte, een plan, een back-up plan en dan nog een plan C. Dit zorgt ervoor dat zelfs na zes seizoenen The Vampire Diaries en twee seizoenen Originals je nog steeds wekelijks verrast kan worden. Aan het begin van het seizoen hebben de weerwolven de touwtjes in handen in het prachtige New Orleans.
Maar zij zijn niet de enige politieke spelers in New Orleans die maar wat graag de macht willen hebben. Heksen zijn ook heel populair in de omstreken met families die honderden jaren teruggaan, met onder andere Davina. Daarnaast zijn er nog de vampieren onder leiding van Marcel en natuurlijk de Original family zelf. De continue strijd voor macht is indrukwekkend, snel veranderend en zeer interessant.
Originals season 2 review 4

Meeleven met keuzes

Het maken van keuzes voor de hoofdpersonages is één van de belangrijkste elementen van zowel The Vampire Diaries als The Originals. Welke bondgenoten, welk motief, op welke manier? Klaus zal er alles aan doen om zijn dochter Hope te beschermen, maar aan de andere kant willen Hayley en Elijah dit ook. Dit zorgt voor vele conflicten betreffende loyaliteit en het eeuwige spreekwoord van de familie ''Always and Forever''.
Ook buiten de familie om moeten er veel keuzes gemaakt worden voor de andere personages die een rol gaan spelen. Conflicten in het weerwolf kamp, onder andere door liefdesproblemen, problemen bij de heksen. Af en toe gaat het verhaal even heel snel van de hak op de tak en is het moeilijk te volgen wat er nu precies gebeurt en wie er bij wie hoort. Maar deze complexiteit is niet per se iets negatiefs. De gemaakte keuzes dragen ook bij aan een interessante verhaallijn.
Originals season 2 review 5

Flashbacks naar een ver verleden

Die keuzes krijgen meer onderbouwing door middel van flashbacks. Flashbacks in een serie zijn altijd leuk. Zeker als er meer dan duizend jaar aan mogelijke flashbacks is. Het zorgt voor binding met de personages, meer achtergrondinformatie en een nieuwe invalshoek voor een mogelijk nieuw verhaal. Deze factoren speelden dan ook allemaal een rol in seizoen twee van The Originals. Er komt meer duidelijkheid over het origin-verhaal van The Originals.
Met name over moeder Esther komt er meer duidelijkheid over haar motieven. De eerder aangekaarte plottwists spelen hierbij een rol en tegelijkertijd wordt de deur geopend naar een mogelijk nieuw verhaal. Uiteindelijk strijdt de familie tegen de moeilijkste opponent die ze tot nu toe tegengekomen zijn in hun rijke geschiedenis.
originals season 2 review 7

Blu-ray en bonusmateriaal

The Originals seizoen twee is verkrijgbaar op Blu-Ray en DVD. Hierbij zitten uiteraard ook een heleboel extra's, zoals onder andere het Comic-Con panel van 2014, The Originals: The Awakening webseries, The Originals: Always and Forever interview met de cast, een Gag Reel van het gehele seizoen en enkele scènes die het niet gehaald hebben tot in de daadwerkelijke serie. Kortom: meer dan genoeg extra content dus, zeker voor de echte fans.

Always and Forever blijven kijken

Als je zin hebt in een lekker gewelddadige serie met vampieren, weerwolven en heksen dan is The Originals zeker een serie die je moet gaan kijken. Seizoen twee gaat verder op het succes van seizoen één en stelt zeker niet teleur. Er zijn nieuwe, sterke personages toegevoegd aan de bestaande personages. Het verhaal is soms wat warrig, maar zeker heel sterk, goed en evoluerend.
The Originals heeft voor iedere kijker wat en houdt de originele kijkers tevreden. The Originals gaat verder met het horror/thriller thema waar The Vampire Diaries meer neigt naar drama. Seizoen twee is zeer zeker de moeite waard en zet The Originals weg als een zeer succesvolle spin-off, wat een prestatie op zich is. Maar een waarschuwing: Als je eenmaal begint met kijken kun je niet meer stoppen.
Tip: Als je The Originals helemaal geweldig vind, kijk dan eerst The Vampire Diaries om meer te begrijpen over de achtergrond van de familie.