Nobody's Fool Review - Houd jezelf absoluut niet voor de gek

donderdag, 17 januari 2019 om 12:33
nobodys fool review houd jezelf absoluut niet voor de gek 145155 3
Iedereen houdt wel eens iemand voor de gek. Zijn moeder, zus, broer. Vaak gaat het om een leugentje om bestwil, soms ook omdat je te blind bent om zelf de waarheid in te zien. Tijdens de Nobody's Fool review ondervonden wij hoe het voor iemand is om zichzelf voor te blijven liegen. Hoofdrolspeler Danica doet het altijd.
In deze komediefilm, die zijn naam Nobodys Fool goed waar maakt omdat het regelmatig de spot met zichzelf drijft, volgen we Danica (Tika Sumpter). Dit meisje is verliefd op Charlie, die dagelijks uren van haar vrije tijd vraagt doordat zij elke avond naar zijn zwoele stem luistert aan de telefoon. Er is daarentegen één probleem: Danica heeft de man na een jaar te hebben gesproken nog nooit ontmoet. Bestaat die maffe Charlie eigenlijk wel?

Voorspelbaar

Ondertussen komt Danica haar leven compleet overhoop te liggen als haar zus uit de gevangenis wordt vrijgelaten en zij noodgedwongen die zus in huis moet nemen. De zus (Tiffany Haddish) is grof, oogt alsof ze haar ADHD-medicatie is vergeten in te nemen, maar heeft ergens toch stiekem een hartje van goud. Ze denkt dat Danica wordt gecatfished en wil haar dus aan iemand anders koppelen. Daar heeft ze iemand op het oog voor die Danice eigenlijk al jaren gratis drankjes geeft omdat ze het mooiste meisje in de koffiezaak is.
Je zou denken dat het een perfecte match is. Danica valt daarentegen niet op mensen met een strafblad en daarom wordt die mogelijke relatie veel gecompliceerder gemaakt dan het allemaal hoeft te zijn. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een cliché komedie verhaal waarin de relatie helemaal nergens heengaat. Al helemaal als Charlie helemaal niet nep lijkt te zijn, maar Danice wanhopig met de ex-crimineel in bed is beland. Maar dan blijkt de film in een midlifecrisis te zitten: wil het nu komedie zijn of toch een cliché moraal aan de man brengen?
Nobody's Fool Review

Een en al seksgrap

Natuurlijk zijn komediefilms niet op de wereld gebracht om met een diepgaand verhaal te komen. Die films zijn er om een lach op je gezicht te toveren en je even al de zorgen van de wereld om je heen te doen vergeten. Soms slaagt Nobody's Fool hierin, maar in de meeste gevallen voelt de humor van deze film zo geforceerd dat je er niet om kunt lachen. De ene na de andere seksueel getinte opmerking wordt door de hoofdpersonen uitgesproken, in de hoop dat er op kinderlijk niveau om wat seksgrappen kan worden gelachen. Maar de grappen blijven oppervlakkig en zijn al honderden keren in andere films gebruikt.
De hoogtepunten worden bereikt met uitspraken als 'als ik klaar ben met dit bad, is mijn poes zo schoon dat die gaat spinnen.' Ook wordt er bij het camerawerk niet teruggeschrokken om zonder enige toevoeging shots van een decolleté tussen de film door te monteren. Zo begint Nobody's Fool met één grote close up van Danice borsten, terwijl ze net uit bed stapt. Dit is niet de enige keer dat het vrouwelijk schoon de aandacht van de kijkers moet gaan trekken. Nobody's Fool lijkt te zijn gericht op puberende jongetjes die helemaal wild worden als ze ook maar een flauwe grap over geslachtsdelen.
Nobody's Fool Review

Bekijk de trailer

Zo nu en dan kan het grappig zijn om een seksgrap tussendoor te laten horen, maar de mate waarin dit gebeurt is storend. Zeker omdat er vrij weinig andere echte grappen tussendoor worden gemaakt. (Soms maakt de komedie namelijk ook teveel plaats voor een stijf en voorspelbaar moraal) Er zijn momenten dat je met een dikke grijns op je gezicht zult zitten door de gekke dingen die personages willen uithalen. Terwijl wij deze film in een bioscoopzaal bekeken hebben we genoeg mensen even een korte lach de zaal in horen brullen. Maar datzelfde genot had je ook kunnen halen uit het bekijken van de trailers. De grappigste momenten waren namelijk allemaal al in de trailers gebruikt.
Zo wist de film even de lachspieren te trainen in een scene waarbij Tania (de zus van Danica) uit Danica's huis is gezet en bij moeders aanklopt. Deze moeder, wiens pruik zo slecht op het hoofd is gezet dat je haar afgeschoren echte haar nog onder de pruik door ziet komen, heeft er geen zin in om de zus in huis te halen. Wanneer ze het raam opendoet doet ze alsof ze Tania helemaal niet zo goed kan verstaan. "De lijn werkt niet zo goed, ik heb echt een betere verbinding nodig." De zaal lag plat. Om een scene die al in de trailer is getoond
Nobody's Fool Review

Nobody's Fool review - Houd niemand voor de gek

Uiteindelijk had Nobody's Fool voldoende potentie om je een onvergetelijke paar uurtjes plezier te beleven. Na het zien van van de film voelen de kaken daarentegen nog veel te ontspannen. Je wilt kaakpijn hebben van het lachen, maar in plaats daarvan valt er voornamelijk te lachen over hoe slecht de film eigenlijk is geworden. Houd jezelf niet voor de gek, want de grappigste stukjes zijn al gratis in de trailers te zien.
Op zoek naar een goede komedie? Dit waren de beste komdie films van 2018. Ook hebben we een overzicht met de beste komedies op Netflix uit 2018.
Cijfer: 4