Corgi Review - Niet de film om met je kind te kijken

woensdag, 16 januari 2019 om 17:21
corgi review niet de film om met je kind te kijken 145210 1
We kennen het allemaal: de subtiele, volwassen grapjes die in kinderfilms worden verwerkt. Op deze manier wordt het iets dragelijker om met je kind naar de bioscoop te gaan. Helaas moet dit wel subtiel blijven en lukt dit niet bij elke film. Of dit bij Corgi is gelukt lees je in onze review, met alle plus- en minpunten.
De film begint met een schattige puppy, de corgi die cadeau wordt gedaan aan de koningin van Engeland en per direct haar lieveling wordt. Hij krijgt de naam Rex en wordt benoemd tot Top Dog, een hoge eer voor een corgi in het paleis. Je kunt zien hoe Rex opgroeit en hoe alle verwennerij naar zijn hoofd stijgt, waar een arrogante en ongehoorzame hond uit ontstaat. Nog steeds blijft Rex de koningin haar lieveling.
Een aantal poep- en plas-grapjes verder komt Rex erachter dat het leven van een Top Dog niet altijd over rozen gaat. Er komen ook verantwoordelijkheden kijken bij die belangrijke titel en ondanks dat Rex graag Top Dog wil blijven, is er een verantwoordelijkheid die hij echt niet na wil komen.
De koningin in Corgi

De grapjes zijn alles behalve subtiel

Deze verantwoording komt door niemand minder dan Donald Trump, die zelf ook een corgi mee heeft genomen naar het paleis. De vrouwelijke corgi raakt geïnteresseerd in Rex en Trump wil de twee koppelen. Iets waar Rex het niet mee eens is, wat zeer begrijpelijk is want als we kijken naar de scène die volgt zouden wij ook heel hard wegrennen. Hierna volgt een schokkende quote van een van de andere corgi’s, die tegen Rex in een rijmpje zegt dat hij over zelfmoord na zou kunnen denken.
Dit is namelijk wanneer de film zeer ongepast wordt voor kinderen. Zodra je deze scène kijkt ben je ongeveer op een kwart van de film en het enige wat er door je hoofd gaat is “Wat? Is dit wel echt een kinderfilm?”. De seksgrapjes die in de specfieke scène worden gemaakt zijn alles behalve subtiel.. Als wij een kind in de bioscoop zouden zijn zou het op ons netvlies gebrand zijn wat er allemaal gebeurt. Corgi is een vieze film.
Donald en Melania Trump in Corgi

Slechte propaganda

Het feit dat Donald Trump in de film is, komt ook vreemd over. We snappen dat hij op dit moment president is, maar hij wordt overduidelijk belachelijk gemaakt in de film. Trump heeft veel voor-, maar ook veel tegenstanders. De makers hadden beter een willekeurige man als president kunnen gebruiken, zoals dat in meer kinderfilms is gedaan.
Het toppunt was toen Rex onder de dinertafel rende om de vrouwtjes-corgi af te schudden en een trap kreeg van de koning in een poging tot het wegjagen van de honden. Rex beet vervolgens namelijk in de privé-delen van Donald Trump, waarna hij uit woede vertrok. Dit leidde ook tot het vertrek van Rex, waarna hij graag wilde terugkeren naar het paleis.
Donald Trump in Corgi

Aanmoediging van illegale praktijken

Nadat Rex uit het paleis in de normale wereld verzeild raakt belandt hij in het asiel. Hier nemen honden in de avond deelname aan hondengevechten, niet omdat dat moet, maar omdat ze dat zelf leuk vinden. Dit geeft een rare indruk, aangezien hondengevechten illegaal zijn en het ons geen goed idee lijkt om de indruk te wekken dat honden genieten van deze praktijken. Het is niet voor niets dat deze brute praktijken tegenwoordig verboden zijn.
Wat wel gezegd kan worden is dat er gebruik is gemaakt van mooie animaties in de film, die ook leuk zijn om in 3D te zien. Wat jammer is, aangezien het verhaal niet heel bijzonder is om te volgen. Nadat je bent bijgekomen van de bizarre bijna-verkrachtingsscène van Rex, gebeurt er eigenlijk niet veel spannends. Het “romantische” verhaal dat eraan wordt geknoopt maakt per direct duidelijk dat zijn liefde een golddigger is, dus heel hartverwarmend is dat verder ook niet.
Honden in Corgi

Corgi Review - Geen aanrader

Ondanks de mooie animaties en de schattige trailer, is het geen aanrader om deze film met kinderen in de bioscoop te zien. Ondanks dat de kijkwijzer vermeldt dat het 6+ is, kunnen wij jullie vertellen dat je veel bijzondere vragen kunt verwachten na de film. Daarnaast is het verhaal niet interessant genoeg om daar doorheen te moeten kijken.
Het is dus niet aan te raden om Corgi te bekijken, al helemaal niet met je kinderen. De film lijkt ons simpelweg niet geschikt voor kinderen, maar lijkt voor volwassenen ook niet genoeg entertainment te bevatten om ervan te genieten. Het lijkt nu meer op een minder leuke volwassene tekenfilm dan Sausage Party.
Benieuwd naar wat je beter kunt kijken met je kind in 2019? Wij hebben een artikel geschreven met de top 5 kinderfilms om naar uit te kijken in 2019.
De film is bij bol.com te koop voor 16.99 euro.
Cijfer: 3