NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja STORM Revolution Review

maandag, 15 september 2014 om 15:04
Het is een hele mond vol, maar hij is er: de nieuwste Naruto game! NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja STORM Revolution is het vierde deel in de UNS-serie. Al onze favoriete personages uit Naruto Shippuden keren terug in deze zeer dynamische vechtgame.
Er is eigenlijk maar één woord om UNS Revolution mee te omschrijven: verslavend! Met meer dan 100 personages om uit te kiezen en een gloednieuw vechtsysteem raak je nooit uitgespeeld. Elk gevecht is weer een compleet nieuw avontuur met teams van drie personages en drie verschillende specialisaties om uit te kiezen.

Ninja World Tournament

De game kent ook een nieuwe modus: Ninja World Tournament. Vecht je in deze modus door de verschillende ranks heen (van D naar S+) om de allerbeste Ninja ter wereld te worden. Tussen de gevechten door loop je vrij rond op het Festival Island en speel je nieuwe teamgenoten vrij door speciale opdrachten voor ze uit te voeren. Deze opdrachten bestaan soms uit gevechten, maar ook uit mini-games zoals een quiz.
De gevechten in het Ninja World Tournament zijn anders dan in de rest van het spel. In plaats van te vechten tot je tegenstander het loodje legt, is het de bedoeling om zoveel mogelijk orbs te verzamelen. Bovendien vecht je met z'n vieren in plaats van met z'n tweeën en is het ieder voor zich. Elke ninja begint met duizend orbs. Door je tegenstanders te bestoken met je beste ninja-moves laten ze hun orbs vallen, die jij vervolgens snel kunt oprapen.
Ninja World Tournament in Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution
Het gevecht gaat door tot de tijd op is, of als één ninja alle orbs van alle tegenstanders heeft bemachtigd. De winnaar is degene die aan het eind van de match de meeste orbs in handen heeft. De meeste wedstrijden in het toernooi gebeuren in teamverband. Je speelt telkens twee of drie potjes (elk met één ninja uit je team), waarbij teamgenoten hun orbs steeds doorgeven aan de volgende speler.

Mecha Naruto

Wie de D-rank heeft voltooid speelt een speciale verhaalmodus vrij: Mecha Naruto. Dit verhaal speelt zich voor een deel af in de Hidden Leaf Village, en voor een deel op Festival Island. Tijdens het verhaal maak je kennis met een exclusief nieuw personage dat ontworpen is door niemand minder dan de bedenker van Naruto: Masashi Kishimoto. Kishimoto heeft tevens voor een hoop speelbare personages nieuwe outfits ontworpen.
Als je het Mecha Naruto verhaal hebt uitgespeeld, krijg je toegang tot het Mecha Naruto personage en kun je hem spelen in de Free- of Online Battle-modus. Het is zeker de moeite waard om het vermakelijke verhaal door te lopen, wat naast een nieuw personage ook goed is voor enkele uren extra gameplay.
Mecha Naruto in Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution

Het ontstaan van de Akatsuki

Ook de drie korte verhalen, die in de Ninja Escapades-modus zijn te spelen, zijn een leuke ervaring om doorheen te gaan. Naruto fans zien in de Origin of the Akatsuki aflevering voor het eerst hoe de Akatsuki is ontstaan en krijgen de gelegenheid om met een aantal beruchte leden vechten en ze meteen vrij te spelen, onder wie Itachi, Sasori en Orochimaru.
Het is jammer dat Ninja Escapades maar drie afleveringen kent. Binnen een uur heb je ze alle drie gespeeld en omdat de teams waarin je vecht in dit gedeelte van het spel vast staan, zit er geen replay-waarde in de Escapades. In de derde aflevering komt er zelfs geen enkel gevecht voor en kijk je puur en alleen naar een paar minuutjes uit het verleden van Naruto's ouders.
Het ontstaan van de Akatsuki in Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution

Vernieuwd vechtsysteem

In de Free Battle-modus kun je zonder verhalende fratsen aan één stuk door vechten tot je erbij neervalt. Wees niet bang dat het vechten op een gegeven moment gaat vervelen. Het vechtsysteem is vernieuwd en kent nu drie verschillende specialiteiten: Ultimate Jutsu, True Awakening of Support Drive.
Met de Ultimate Jutsu specialiteit heb je de mogelijkheid om samen met je twee support-ninja's een super aanval uit te voeren (Team Ultimate Jutsu) waarmee je een grote hoeveelheid schade toedient. Sommige teams hebben een speciale Ultimate Jutsu combo, dus let goed op wie je bij elkaar in het team stopt. Zo heeft Naruto samen met Sasuke en Sakura een andere Ultimate Jutsu, dan wanneer je hem met willekeurige andere personages in een team stopt.
Team Ultimate Jutsu in Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution
De True Awakening transformeert je speler voor een beperkte tijd in een veel krachtigere ninja, met sterkere jutsu's en combo's. De Support Drive roept je twee teamgenoten bij je om een Seal Barrier uit te voeren, waarna de tegenstander voor korte tijd geen toegang meer heeft tot zijn specialiteit. Vervolgens kun je met z'n drieën verschillende combinaties uitvoeren.
Al deze verschillende manieren om een gevecht in te gaan, samen met de oneindige hoeveelheid teams die je kunt samenstellen, maken elke battle uniek, waardoor het spel eigenlijk nooit gaat vervelen. De jacht naar het beste team en je favoriete specialisatie is oneindig en zeer verslavend!

Network Clone

De Online Battle-modus heeft er ook een nieuw snufje bij. Je hebt nu een Network Clone die je eropuit kunt sturen om te trainen en zo zeldzame items voor je mee terug te nemen. Je kunt je Network Clone sterker maken door hem bepaalde skills toe te wijzen, die je vrij speelt door in alle andere modi van het spel gevechten te winnen.
Hoe sterker je Network Clone is, hoe zeldzamer de items zijn die hij verzamelt. Je hebt ook kans dat je een Network Clone van een andere speler tegen het lijf loopt. Dit kan in de Ninja World Tournament-modus gebeuren, maar ook na afloop van een Online Battle. Je vecht dan met een team naar keuze tegen de Network Clone van iemand die op dat moment ook online is, maar de Clone wordt gewoon door de computer bestuurd.
Network Clone in Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution

NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja STORM Revolution - mega verslavend!

NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja STORM Revolution is een game die je als Naruto-fan absoluut niet mag missen. Maar ook als je niet bekend bent met de serie is het een spel waar je uren zoet mee bent. Het gevechtsysteem is makkelijk onder de knie te krijgen dankzij handige modi als Ninja World Tournament en Free Battle leagues of tournaments, waarbij je makkelijk kunt beginnen en de lat steeds hoger kunt leggen.
Wie uiteindelijk alle mogelijke battles heeft getrotseerd, kan zich op het online slagveld begeven. Daar zorgen de statistieken op je Ninja Info Picture Card ervoor dat je er altijd naar blijft verlangen om de allerbeste ultimate ninja te worden.