Naruto 2: The Broken Bond Review

Review
donderdag, 04 december 2008 om 17:15
xgn google image
Exact één jaar na het eerste deel uit de Naruto serie voor de Xbox 360 komt nu het tweede deel, welke verder gaat met het verhaal van de animé en in theorie behoorlijk wat nieuwe elementen introduceert. Of de game in praktijk daadwerkelijk een traktatie is voor de fans én gamers is nog de vraag.
Eerder verscheen Naruto: Ultimate Ninja voor de Playstation 3, welke grafisch verbluffend was maar op gameplay gebied voelde deze wat achterhaalt. Zoals we in het eerste deel uit de Naruto serie van de Xbox 360 al konden ervaren is Naruto 2: The Broken Bondgericht wel gericht op een authentieke Naruto ervaring, zowel op uiterlijk als inhoud.
De game gaat verder met de serie
Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 65215 Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 65214 Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 65213
Loop vrij rond in de wereld van Naruto
Deze wereld is echter wel beperkt gebleven bij de locaties die relevant zijn aan de gebeurtenissen in de singleplayer, maar in bijvoorbeeld een dorp zijn leuke extra's verwerkt zoals verkoopkraampjes en minigames waardoor je onder andere extra geld kunt verdienen.
Begin het spel waarmee je eindigde in het eerste deel
Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 65211 Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 65210 Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 62465
Een nieuw aspect van de game is het ‘Tag-fighting’. Je zult als speler meerdere malen met twee personages moeten vechten in zowel de singleplayer als multiplayer. Dit is uiteraard geen innovatieve toevoeging, want er zijn tal van games die dit element ook hebben. Naast de speciale moves die je kunt uitvoeren op het moment dat je iemand aanvalt met een combo, en vervolgens kunt verwisselen naar de andere speler die de tegenstander een extra pak rammel geeft, is er niet veel aandacht besteed aan de potentie die de serie heeft gecreëerd voor Tag-fighting, en de strategie die er achter schuilt.
Voornamelijk button-bashende gevechten
In de serie komt het namelijk meerdere malen voor dat er tijdens een gevecht een probleem is, en dat deze dan opgelost moet worden door diep na te denken en door de juiste Jutsu te gebruiken. Dit unieke aspect van de serie komt helemaal niet terug in The Broken Bond, iets wat erg jammer is voor de Naruto fans, en sowieso voor degene die hoopte op een diepgaande game.
Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 65212 Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 62464 Naruto 2: The Broken Bond Screenshot 71668
Een groot aanbod aan speelbare personages
Het is indrukwekkend om te zien dat vrijwel elk personage haar karakteristieke eigenschappen heeft uit de serie. Zowel in vechtgedrag als in de zogehete Jutsu’s: de speciale technieken. Elke Jutsu wordt niet zomaar uitgevoerd, en het ligt dan ook aan jouw succes tijdens de minigames die plaatsvinden om een Jutsu uit te voeren hoeveel schade deze uiteindelijk aflevert.
Net als in het eerste deel kent The Broken Bond ook een multiplayer modus. Deze is ietsje uitgebreider dan de vorige keer door het Tag-fighting aspect, maar wederom blijft deze oppervlakkig. De enige vorm van competitie zit in de Tournament modus, waarbij het de bedoeling is om zoveel mogelijk online tegenstanders achter elkaar te verslaan. Zo ga je een rank omhoog, waarbij het doel uiteraard is om ‘Hokage’ te worden, een soort koning.
Conclusie: niet alleen voor de fans van de serie?
Cijfer: 7.4