Leisure Suit Larry: Box Office Bust Review

door Koen
vrijdag, 29 mei 2009 om 16:00
In de voorgaande delen van Leisure Suit Larry speelde je met de perverse Larry. Ditmaal speel je echter met zijn kleine neefje van Larry, welke verre weg van pervers is. Maar is het spelen met het neefje van Larry, die overigens ook Larry heet, nog leuk?
Zoals iedereen weet gaat de Leisure Suit Larry franchise vooral over seks. Dit was zeker het geval toen je nog met Larry Laffer speelde, maar dit komt uiteraard ook weer terug in het nieuwe deel. Dit keer speel je namelijk met het neefje van Larry Laffer, die ook Larry heet. Hij wordt door zijn oom gebeld om te helpen bij het ontmaskeren van een spion, welke voor Larry werkt. Jij zult toegang krijgen tot de Larry Laffer Studios waar je in het begin veel kleine klusjes zult moeten opknappen.
Gameplay met minigames
De game bestaat vooral uit vele minigames. Denk aan een regisseur waarvan het script wegwaait omdat jij een ventilator aanzet. Jij zult al deze blaadjes door op het dak te klimmen van het dak afmoeten halen. Leuk om te doen, maar helaas zijn deze minigames vaak wat verouderd. Ook het feit dat de camera niet altijd mee werkt speelt hier in rol in. De missies waarin jij met een auto, bijvoorbeeld postpakketjes moet rondbrengen, zijn daarentegen wat leuker om te doen.
Wel is het erg vervelend dat de framerate niet altijd meezit waardoor het beeld hapert. Hierdoor is de kans dat je ergens tegenaan rijdt erg groot. Ook zitten er een soort van quick-time events in, waarbij je bijvoorbeeld foto’s moet maken van twee dames die samen een leuke tijd hebben. Dit moet je doen door op het goede moment de goede knop in te drukken. Hierbij heb je echter geen last van problemen met de framerate of dergelijke.
Leisure Suit Larry: Box Office Bust Screenshot 110553
Leisure Suit Larry: Box Office Bust Screenshot 110542
Leisure Suit Larry: Box Office Bust Screenshot 110527
Veel foutjes
Helaas heeft Leisure Suit Larry: Box Office Bust veel kleine, en soms irritante, foutjes, Het komt namelijk wel eens voor dat je gewoon ergens vast komt te zitten. Dit resulteert natuurlijk in veel frustratie. Denk hierbij dat je bijvoorbeeld per ongeluk tegen een paal aan rijdt, waardoor je verticaal tegen de paal blijft staan. Gas geven heeft geen zin, uitstappen heeft ook geen zin want dan zegt Larry 'sorry ik kan zo niet uitstappen'. Dit is natuurlijk helemaal niet fijn wanneer je midden in een opdracht zit. Je zult dan je opdracht moeten afsluiten en opnieuw beginnen.
Niet alleen het vast komen zitten werkt frustrerend in de game. De camera die je volgt, doet dat niet altijd vanaf goede positie waardoor je snel ergens vanaf valt. Dit is zeker erg irritant als je op een hoog gebouw zit en daar vanaf valt, waardoor je dood bent en weer helemaal opnieuw moet beginnen.
Daar bovenop komt nog eens dat de framerate niet altijd meezit, waardoor het beeld stottert. Bedenk je eens wat er gebeurd als je camera je niet mee helpt en de framerate niet mee zit. Ja, je raad het al, dan wordt het heel moeilijk om je opdracht tot een goed einde te brengen. Gebeurt je dit vaak achter elkaar of kom je vast te zitten, dan zul je al snel de neiging hebben om de game aan de kant te leggen en verder te gaan met een andere game.
Graphics en gekreun, sorry geluid
Op grafisch gebied is Leisure Suit Larry: Box Office Bust ver weg van de kwaliteit welke we nu kennen. Vooral pop-up zie je erg goed, je rijdt met snelheid naar een gebouw wat voor je bevind en het gebouw komt pas met details te voorschijn wanneer je er voor staat. Dit is erg jammer, want als dit er niet was, zou de game op grafisch gebied hoger scoren. Qua geluid scoort Larry wel aardig, je hoort de netjes wat auto geluidjes wanneer je rondrijdt en de stemmen zijn ook leuk in de game verwerkt. Larry praat in de game veel tegen zichzelf en hij praat zelfs tegen de speler. Hij vertelt je namelijk dat als niet kan vinden waar je moet zijn, je nog altijd de minimap hebt.
Leisure Suit Larry: Box Office Bust Screenshot 110562
Leisure Suit Larry: Box Office Bust Screenshot 110543
Leisure Suit Larry: Box Office Bust Screenshot 100804
Helaas is Leisure Suit Larry: Box Office Bust niet de game waarop we gehoopt hadden. De verouderde gameplay elementen, welke vooral bestaan uit minigames zijn niet altijd even leuk, zeker door de kleine foutjes, welke vaak irritant zijn. Ook al is deze game nu al voor 30 euro op te pikken, is het misschien toch verstandiger voor een andere game te gaan of in ieder geval te wachten tot deze nog iets goedkoper wordt.
Cijfer: 4