Killzone 2 - Flash & Thunder Pack Review

door Timo
maandag, 22 juni 2009 om 18:00
Killzone 2 is al bijna een half jaar uit, maar wordt nog volop ondersteund door de Nederlandse ontwikkelaar Guerrilla Games. Zo is er nu de tweede map pack beschikbaar voor de game, genaamd Flash & Thunder Pack. Maar is dit een leuk extraatje of kun je het beter laten liggen?
27 februari dit jaar kwam dan eindelijk het langverwachte Killzone 2 uit en voor bijna elke PlayStation 3 ging dit gepaard met een hoop aantal uurtjes aan gamen. Ondanks dat de singlepayer een beetje aan de korte kant was, bevat de game ook een geweldige grote multiplayer die dagelijks nog veel gespeeld wordt.

Alsof dat niet genoeg is, komt Guerrilla Games nu alweer met een tweede map pack op de proppen, namelijk het Flash & Thunder Pack. Flash & Thunder bestaat uit de twee maps: Beach Head en Southern Hills, afkomstig uit het eerste deel van de Killzone franchise. En is voor zes euro in de PlayStation Store verkrijgbaar. Je kunt met 32 mensen tegelijk het slagveld betreden, om uiteindelijk als winnaar (of verliezer) er vervolgens af te stappen.
Beach Head
De eerste map die wij zullen gaan bespreken, is Beach Head. In Beach Head zijn de Helghast geland op de stranden van Vekta en dwingen daarmee de ISA hun vesting te verdedigingen. Door de weinige dekking in deze map is het lastig voor de Helghast om op te rukken, maar dat geldt natuurlijk ook voor de ISA. De enige dekking zijn de kraters, gevuld met water. De map kwam voor in Killzone en is vrijwel bijna hetzelfde gebleven.

Wat leuk is in deze map, is dat je echt het gevoel krijgt dat jij als ISA echt iets verdedigt en als Helghast echt voor iets vecht. Dit, omdat de actie zich altijd recht tegenover elkaar afspeelt, wat wel iets weg heeft van D-Day, uit de Tweede Wereldoorlog. Verder voegt de map echter niet iets nieuws toe qua gameplay-elementen. Maar voor de mensen die Killzone 2 hebben gespeeld, is deze map erg leuk, omdat velen deze map zeker zullen herkennen.
Killzone 2 Screenshot 111391 Killzone 2 Screenshot 111390 Killzone 2 Screenshot 111389
Southern Hills
De tweede map van de downloadbare content die we bespreken, is Southern Hills. Southern Hills brengt het gevecht naar een centraal Helghast basiskamp, welke gevestigd is op de top van een heuvel. Deze versie is aanzienlijk veranderd ten opzichte van de originele Killzone tegenhanger, met kleinere constructies bieden veel verstopplaatsen en dat leent zich goed voor gevechten op korte afstand, maar omdat er nog een vrij groot gebied is rondom de Helghast basis, is het ook een vette map om van een lange afstand te snipen.

Door dit verschil, ontstaan er vaak leuke, en intense gevechten. Maar daar blijft het echter niet bij, in de map is er namelijk ook een bedreiging van iemand anders dan het andere team. Zodra je het luchtalarm hoort af gaan, moet je ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk binnen een gebouw bent. Want anders zal de dodelijke straal van de atoombom zijn tol eisen. Dit zorgt voor een leuke variatie tijdens het spelen, helemaal omdat je soms vergeet tijdens de nucleaire explosie dat je eigenlijk tegen het andere team vecht.
Killzone 2 Screenshot 111395 Killzone 2 Screenshot 111394 Killzone 2 Screenshot 111393
Southern Hills is zeker de leukste map van de twee, omdat de nucleaire explosie alleen al voor genoeg leuke gameplay zorgt. Beach Head is ook een leuke toevoeging, maar dan vooral voor de echte spelers van het eerste Killzone deel. Mensen die de multiplayer modus in Killzone 2 nog vaak spelen, raden wij dan ook aan om deze DLC niet te laten liggen. Zo krijg je meer variatie in de maps, zodat je weer even lekker online kunt knallen. Maar als je de multiplayer modus niet zo vaak speelt, kun je deze DLC beter laten liggen. Naast de twee maps en een paar trophies voegt deze content helaas niets nieuws aan de game toe.
Cijfer: 6.2