Jumanji Welcome to the Jungle review (4K Blu-ray) - Verrassend leuk

zaterdag, 05 mei 2018 om 10:00
jumanji welcome to the jungle review 4k blu ray verrassend leuk 130930 1
Robin Williams is helaas niet meer onder ons, maar dat neemt niet weg dat zijn films altijd voort zullen blijven leven. Zo zijn veel mensen opgegroeid met de geweldige film Jumanji, wat reden is geweest voor een modern vervolg. Lees er alles over in deze Jumanji Welcome to the Jungle review.
Spelletjes zijn van alle tijden. Voeger speelden mensen bordspellen, nu gebeurt dat nog steeds, maar zijn videogames ook uitermate populair. De Jumanji film uit 1995 draaide om een bordspel dat tot leven kwam, maar het nieuwe deel, Welcome to the Jungle, gaat duidelijk met zijn tijd mee door een videogame tot leven te brengen. De film vertelt het verhaal van een paar jongeren die opeens in de game Jumanji belanden.
Jumanji Welcome to the jungle review - <a href=Universal Pictures International" class="img-responsive" src="https://cdn.xgn.nl/upload/201805/t/jumanji-welcome-to-the-jungle-review.jpg" />

Verrassende verademing

Jumanji is een game waarbij een junglesetting een prominente rol vervult. Als gamer denk je dan meteen aan meerdere dingen: wilde beesten, vallen, rennen, overleven en een hoop avontuur. Precies, het zijn die elementen die centraal staan in Welcome to the Jungle. Een paar scholieren belandt in een junglewereld, waarbij meteen een belangrijk element van de film duidelijk wordt: humor. Want alle personen zijn veranderd qua uiterlijk. De hoofdrollen van de film worden vervuld door Dwayne Johnson, Karen Gillan, Kevin Hart, Jack Black en Rhys Darby.
Het is een verademing om te zien dat deze bekende koppen opeens een hele andere rol spelen dan je in eerste instantie van ze gewend bent. Waar je spierbonk Johnson bijvoorbeeld voor je ziet als actieheld in The Fast and the Furious speelt hij nu een nerd. Een guy die verbaasd naar zijn eigen lichaam met dito spierballen kijkt, omdat hij niet kan geloven dat hij als geek opeens in een videogame zit in dát lichaam. Hij speelt zijn verbazing vol overtuiging. Hetzelfde geldt voor Kevin Hart, die een personage speelt dat je niet bij hem zou verwachten. Dit is meteen een goed begin van de film.
Jumanji Welcome to the Jungle review - Universal Pictures International

Mooi gecast, matig verhaal

Qua verhaal heeft Jumani Welcome to the jungle niet zoveel om het lijf. De cast moet de game uitspelen om uit het spel zien te komen en daarbij hebben ze stuk voor stuk een paar levens, net zoals in een videogame dus. Die levens worden via streepjes op hun armen bijgehouden. Zodra iemand wordt opgegeten door een nijlpaard gaat er een streepje af en respawnt (leest: komt uit de lucht vallen) de persoon binnen luttele seconden weer in de wereld. Voor gamers is de film echt een verademing, want de film zit vol herkenbare elementen.
De kracht zit ‘m bovendien vooral in de cast. Het plezier spat van het scherm en als kijker heb je het gevoel dat iedereen plezier heeft gehad tijdens de opnames. Soms heb je films met flauwe grappen dat je bij jezelf denkt: kietel me even, want ik voel het niet. Bij Jumanji Welcome to the Jungle verwacht je misschien een hele flauwe film, maar niets is eigenlijk minder waar. Geregeld zal jij je jezelf betrappen dat je moet lachen om een verrassende dialoog of een grappige situatie.

Jumanji Welcome to the Jungle Review - Spectaculaire actie

De film is goed gemaakt. Jumanji Welcome to the Jungle is duidelijk meegegaan met de tijd, wat inhoudt dat de hele jungle met beesten er echt uitzien, de achtervolgingen strak gemonteerd zijn en gepaard gaan met opzwepende actiemuziek. Alles wat je kunt verwachten van een avonturenfilm met een hoop actie zit in Jumanji Welcome to the Jungle en dat geheel op verzorgde overtuigende wijze.
En in 4K spatten vooral de achtervolgingen van je scherm af. Overigens hoef je het origineel niet gezien te hebben, deze film staat helemaal op zichzelf. En de film is leuk voor jong en oud. Sterker nog: waarschijnlijk is dit deel nog leuker voor de volwassen kijker dan het origineel dat zich wel heel sterk richtte op de jonge kijker. Wat dat betreft dus geheel onverwacht een aangename verrassing!