Hotel Transsylvanie 3 Review (4K Blu-ray) - Dracula op date

zondag, 25 november 2018 om 11:02
hotel transsylvanie 3 review 4k blu ray dracula op date 142439
Het leven van een vampier gaat niet altijd over rozen, zoals blijkt uit deze Hotel Transsylvanië 3 Review. Dochterlief vindt dat papa zich teveel wegcijfert en weer eens ‘aan de vrouw moet’. Dracula gaat dus op date. Alleen heeft niet iedereen het beste voor met vampiers…
Inmiddels is het tijd voor het derde deel van de animatieserie Hotel Transsylvania. Benieuwd wat wij van van deel 2 vonden? Dit lees je in onze Hotel Transylvania 2 review. De trailer van Hotel Transylvania 2 vind je hier. Normaal is hoofdrolspeler Drac (Adam Sandler) druk met het runnen van een hotel en moet hij voor zijn familie zorgen. De derde film in de reeks toont al snel een huwelijksceremonie en iemand drukt Drac op het hart dat tijden zijn veranderd. Zo wordt tegen hem gezegd dat hij nu via zijn telefoon al aan een date kan komen.
Geheel waar, al pakt dat anders uit als Drac de telefoon pakt en contact probeert te maken met een wereld die ver van hem afstaat. Het levert wat hilarische grappen op, waarmee de toon van de film gezet is. De serie draait namelijk bovenal om humor, vandaar ook het 6+ label op de voorkant van de 4K Blu-ray.
Hotel Transylvania 3

Hotel Transsylvanië review - Humor

Die humor is redelijk geslaagd. De film kent af en toe een paar amusante grappen, wat hoog nodig is omdat het verhaal zelf nogal matig is. Drac wordt meegenomen naar een cruiseschip dat enkel bestemd is voor monsters waar hij valt voor de charmes van de vrouwelijke kapitein Ericka (Kathryn Hahn). De vraag is alleen: is het daadwerkelijk liefde op het eerste gezicht of is er meer aan de hand? Uiteraard is er meer aan de hand en de twist van dit verhaal is nogal suf.
De film moet het dus duidelijk niet hebben van een origineel verhaal, eerder van de aanpak daar omheen. Toegegeven: in 4K oogt de film prachtig. Een paar locaties spatten van het beeldscherm en een paar swingende personages op het cruiseschip die dansen op de Macarena zien er alles behalve beroerd uit.
Het is alleen zo jammer dat de film weinig verrassingen kent. Zoals in zoveel films uit dit genre, moet er gedanst worden en zitten er een paar standaard grappen in die je al zovaak hebt gezien. En ook de schurken worden nogal op een typische manier neergezet.
Hotel Transylvania 3

'Feel good' sfeer

Kortom, er is weinig ruimte voor verrassing. Bovendien kun je je als volwassen kijker ook nog ergeren aan de afstand die genomen wordt van het vampiergenre. Een vampier dansend in een zwembroek op een boot is niet heel geloofwaardig, ook al is dit zogenaamd in het maanlicht. Eigenlijk is de film dus te liefjes en ontbreken wat typische vampier-elementen.
Maar dat is dus beschouwd door de ogen van een volwassen kijker. Een kind van een jaar of zes zal zich niet zo snel ergeren aan het gebrek hiervan. De film ademt bovenal een ‘feel good’ sfeer uit en daar is op zich helemaal niets mis mee. Bovendien bevat de film een paar meezingliedjes op het schijfje.

Geen hoogstaand niveau

Al met al biedt Hotel Transsylvanië 3 prima vermaak voor de kleintjes, maar is de animatie nu niet per se een tip voor volwassenen. Daarvoor heeft de film simpelweg te weinig verrassingen in petto. Drac hopelijk aan de vrouw helpen voelt een beetje hopeloos aan en de plottwist zie je ook al van mijlenver aankomen. Niet per se een animatiefilm van hoogstaand niveau dus, ondanks dat sommige elementen goed uit de verf komen.
Cijfer: 6