Harry Potter Collection + Trein Review – Magie om meteen in huis te halen!

zondag, 28 november 2021 om 11:00
harry potter 4k collection trein reviewf1638274327
Hiep hiep hoera, Harry Potter viert zijn verjaardag! En om dat te vieren kun jij 20 jaar filmmagie in je huiskamer halen met een Harry Potter filmset waar je verbaasd van achterover valt. Voor 244 euro haal je nu de complete 4K collectie in huis inclusief een adembenemende mooie trein. Iets wat je niet wilt missen!

Het hele Harry Potter filmavontuur in één box

Wie kent het verlegen jongetje niet met een brilletje op zijn neus en een litteken op zijn voorhoofd? Hetzelfde jongetje dat aan boord gaat van de Zweinstein Express en op een tovenaarsschool belandt? We hebben het hier natuurlijk over Harry Potter. Door de boeken van J.K. Rowling maakt heel de wereld al twintig jaar kennis met de franchise waar jong en oud mee wegloopt. Elk jaar weer komen er nieuwe fans bij of zijn er oude fans die de films voor de zoveelste keer opnieuw willen kijken. Waarom? Omdat de films boordevol magie en kleine details zitten.
Om je alles voor het eerst wilt beleven of voor de tiende keer: daar is de nieuwe filmset perfect voor. 244 euro klinkt in eerste instantie als een bedrag waar je flink voor in de buidel moet tasten, maar eigenlijk is het een peulenschil als je ziet wat je daarvoor krijgt. Allereerst is er het unieke uiterlijk: de Zweinstein Express. De gehele filmcollectie wordt namelijk geleverd in de speciale Harry Potter trein, precies in de kleuren zoals je hem kent. Daarmee is het een ware eyecatcher om op een plankje in je woonkamer of slaapkamer neer te zetten. Hiermee wil je gezien worden!
In die trein zitten vervolgens alle films van Harry Potter, aan de hand van de boeken van J.K. Rowling. Wat je volgt is een klein jongetje gedurende zeven jaar. Dat is goed voor 8 films, want jaar zeven is verdeeld over twee films. Logisch, want dit is de afronding van het Harry Potter universum, de apotheose waarin we zien hoe Harry Potter zeven jaar lang allerlei toverspreuken heeft geleerd en waar hij het op moet nemen tegen zijn aardsvijand Voldemort. De eindstrijd.

Van begin tot eind betoverend

Het mooie is dat je bij Harry Potter, zowel in de boeken als in de film, vanaf het eerste verhaal je meteen verbonden voelt met het hoofdpersonage. Hij is een beetje een buitenbeentje. Hij heeft geen ouders, krijgt asiel bij gemene familieleden, waar bij notabene opgesloten wordt en je kan niets anders dan vanaf het begin eigenlijk medelijden met hem hebben. Al is dat misschien niet het goede woord. Je leeft vooral met hem mee. Als dan ook nog blijkt dat ditzelfde jongetje een talent blijkt te zijn op de tovenaarsschool waarop hij terechtkomt, kun je niet anders dan hem een warm plekje in je hart geven.
In alle films die volgen, sluit je net als Harry mensen in je hart waar hij vriendschappen mee opbouwt. Vooral met Ron en Hermelien. Ze zijn samen net de drie musketiers, altijd samen op avontuur. En wat voor avonturen? Ze staan oog in oog met draken, Dementors, gemene schoolleerlingen en veel meer gekke creaties. Rowling heeft in haar boeken veel vreemde verzinsels bedacht en is het prachtig om te zien hoe dit alles in de films tot leven komt. Of je nu de eerste, tweede of vijfde film opzet, continu heb je als kijker het gevoel rond te dwalen in een magisch museum. Zoveel valt er te zien. En juist daarom is het een goed teken om te zien dat de films steeds weer in verbeterde beeldkwaliteit worden uitgebracht.
harry potter en de half bloed prinsf1639664839

Een volgestouwd pakket met content

Dit is natuurlijk niet de eerste complete Harry Potter collection die op de markt is gebracht. Zeker niet. Toen de DVD-collectie er was, kwam die op de markt. Toen de complete Blu-ray collectie er was, kwam die op de markt. En toen de complete 4K Ultra HD-collectie er was, kwam die op de markt. Natuurlijk is het zo dat als je die laatste al in huis hebt, je in principe qua kwaliteit (er vanuit gaande dat je ook een 4K-TV hebt) wel goed zit. Je kan een Harry Potter marathon houden in de beste kwaliteit.
Een verjaardag móét gevierd worden. Zo simpel is het. En dan is de huidige variant met de trein toch wel écht om door een ringetje te halen. Sterker nog, dit is één van de mooiste filmcollecties allertijden van alle franchises die er zijn. En neem van ons aan dat dit uitverkocht gaat raken en als je dan twijfels hebt gehad en niet geschakeld hebt, ga je zo hard spijt krijgen. Geloof ons nou maar.
Enfin, om concreet te worden. Wat zit er precies in het pakket? In ieder geval geen bezemsteel om zwerkbal op te spelen. Zodra je de trein openmaakt, krijg je 25 4K Blu-ray discs! Dit is gehele inhoud op een rij:
  • Alle 8 films of 4K Ultra HD en Blu-Ray
  • 8 Blu-Ray Special Features discs
  • Harry Potter Magical Movie Mode op Blu-Ray
  • De trein
  • 7 conceptkaarten
  • 7 personagekaarten
  • 2 boekjes van 32 pagina’s
  • Miniposter
  • Zweinstein Express ticket
  • Herdenkingsmunt

Harry Potter Collection + Trein Review - Een must have voor de fans!

Dit is dus echt een fan service met alle extra’s, maar vergis je niet. Ook als filmliefhebber, wanneer je niet per se van de merch bent, biedt deze collectie meerwaarde. Dankzij de Magical Move Mode ontdek je bijvoorbeeld allerlei geheimen uit de films. Jammer is alleen waarom dit enkel op de Blu-Ray versies zit en niet meteen op 4K. Daarnaast zijn de special features om je vingers bij af te likken. Dacht je dat je alles wist over Potter? Het zal ons niet verbazen als je zelfs al doorgewinterde fan weer nieuwe dingen te weten komt over het Harry Potter universum.
Het is nu eind november en dat betekent dat de feestdagen voor de deur staan. Of je nu Sinterklaas of kerst viert, of je nu iets aan iemand anders wilt geven of aan jezelf: houd dan deze Harry Potter collectie in gedachten. Ja, het is even in de buidel tasten, maar geloof ons dat je daar 20 jaar magie voor terugkrijgt en nooit een seconde spijt. Harry Potter weet in 2021 nog altijd flink te imponeren en gaat daar rustig nog 20 jaar mee verder!
Cijfer: 9.5