Girl's Night Out Review - Help, ik heb iemand vermoord!

zondag, 17 december 2017 om 7:50
Een nacht die compleet uit de hand loopt met mannen kennen we wel. Maar dames kunnen er ook wat van, zo blijkt uit deze Girl’s Night Out review waarin Scarlettt Johansson de hoofdrol vertolkt. Wat te doen als een tijdens een meidenavond opeens iemand doodgaat?
Girl’s Night Out opent als een foute tienerkomedie. En als je het bekende hoofd van Scarlett Johansson ziet, moet je even met je ogen knipperen. Wat doet zij in zo’n cheesy komedie? In de huid kruipend van een meisje dat een beer pong doet en waarbij het een avond vol drank wordt. Is dit een grap?
Girl's Night Out Review

Vrijgezellenfeest

Nee, dat is het niet. Het begin laat zien waar Jess (Scarlett Johansson) vandaan komt en wie al sinds vroeger haar vriendinnen zijn. Dit zijn namelijk Kiwi (Kate McKinnon), Alice (Jillian Bell), Frankie (Ilana Glazer) en Blair (Zoë Kravtiz). Tussen het begin van de film en wat er volgt zit tien jaar. De meiden zijn vrouwen en leiden een compleet ander leven. Hun studententijd was één groot feest.
Jess leidt zelfs een braaf leven met een (saaie) politieke carrière. Ze leidt 'het perfecte leven', en dus ook goed, en ze staat op het punt om te trouwen! En je raadt het al: bij trouwen hoort een vrijgezellenfeest! En dat moet een goed feest worden. Vooral wild. Zo wild als de vrouwen tien jaar terug ook deden. Zo is er besloten om een stripper te huren, maar als een van de dames hem in wild enthousiasme iets te verkeerd bespringt, loopt dit met een fataal ongeluk af.
En vanaf dan is het hek van de dam! Want wát moeten de vrouwen doen? De situatie an sich is erg grappig en er wordt goed geacteerd, alleen diverse gebeurtenissen er omheen zijn té flauw uitgewerkt. Zoals het gegeven dat iedereen zou kunnen meekijken. omdat ze in een villa zitten vol met grote ramen. Als kijker denk je dan echt: doe gewoon even een gordijn dicht of wat normaal voor de ramen zit. Het is alsof de vriendinnen een paar hersencellen minder hebben door alle paniek dat ze dit zelf niet meer kunnen verzinnen.
En wat ook weinig toevoegt is de komst van een seksbelust paar, gespeeld door onder andere Demi Moore. Bij toeval komen de vriendinnen dit stel tegen dat alleen maar aan seks kan denken. En het voelt iets té goedkoop aan allemaal. Bovendien is het ook niet erg prettig om te kijken naar een Demi Moore, die zichzelf wel erg goedkoop neerzet. De film levert hier duidelijk aan kwaliteit in.
Girl's Night Out Review

Soms grappig, soms niet

Terwijl de vijf meiden laten zien zelf grappig genoeg te zijn. Ze zijn totaal verschillend, nemen allemaal geen blad voor de mond en er volgen een paar dialogen waar je alleen maar om kan lachen. Bovendien neemt het script ook nog eens een grappige wending als er plotseling nóg een stripper op de stoep staat. Waren er twee besteld of is er heel wat anders aan de hand?
Hoewel het verhaal niet diepgaand is, heeft de film wel grappige momenten. Alleen zijn de momenten die goed zijn helaas minder aanwezig dan de ‘goedkope’ scenes. Van die scènes waarvan je of denkt ‘serieus?’ of denkt ‘been there, done that.’ En dat terwijl je met Johansson in de hoofdrol iets beter zou verwachten.
Al ligt het duidelijk niet aan het acteerwerk, want alle vijf de dames weten te overtuigen. En het is ook duidelijk dat zelf plezier gehad hebben aan hun rol. Zo bevat de Blu-ray versie wat leuke extra’s waaronder bloopers en die zijn de moeite waard. Je kan nu eenmaal met een komedie niet verwachten dat elke take er in een keer goed op stond.
Girl's Night Out Review

Girls Night Out Review - Popcornavondje vermaak

Girls Night Out is goed voor een avond met vriendinnen en wat wijntjes erbij. Bijvoorbeeld een vrijdagavond waarin iedereen na een lange werkweek het hoofd leeg wil maken en simpel vermaak wil. De film kent zo zijn geinige momenten, maar helaas zijn er te veel flauwe ingrediënten in huis om te film echt aan te raden. Leuk voor een popcornavondje dus, maar niet meer dan dat.