Game of Thrones The Complete Collection Review (4K UHD) - Cadeau tip?!

maandag, 29 november 2021 om 14:00
game of thrones season 8 opening alle aanwijzingen op een rij 149609f1572377599
Vuur en ijs, verraad, grof geweld en het nodige naakt. Het zijn een paar ingrediënten die de strijd om de macht in Game of Thrones tot een waar spektakel maakten op HBO. De Game of Thrones Complete Collection keert weer terug in een 4K Ultra HD boxset om ons nog scherper van afgehakte hoofden, draken, bloedbaden en de vele intriges te laten genieten!

Het verhaal over het bloedige Westeros, haarscherp in beeld

Als je van fantasy verhalen houdt, dan is de kans behoorlijk groot dat je tien jaar geleden aan de buis gekluisterd zat en droomde van het zilverblonde haar en de purperen ogen van Daenerys of Targaryen. En dat de taferelen uit The Red Wedding nog op je netvlies gebrand staan. George R.R. Martin bedacht al deze dingen in zijn bestseller boekenreeks A Song of Ice and Fire, maar David Benioff en D.B. Weiss brachten de epische verhalen naar HBO én sloten met een zelfbedacht einde de serie na acht jaar af.
Nu keert de serie terug in de nieuwe Complete Collection. Een collectie die al eerder uitgekomen is op DVD en Blu-ray, maar dit keer alles extra scherp in beeld brengt in de 4K Ultra HD boxset. Voor ongeveer 250 euro haal je alle acht seizoenen in huis op de meest scherpe beeldkwaliteit die je maar kunt wensen. Voor fans van de serie is deze boxset een aangename verrassing en juist voor hen is deze dan ook bedoeld.
game of thrones kit haringtonf1632215529

Fantasy, drama, intriges en een stapel Emmy Awards

In Game of Thrones zien we dat verschillende huizen in Westeros strijden om de macht over de zeven koninkrijken. De Lannisters nemen plaats op de IJzeren Troon en zorgen ervoor dat niemand ze die kan ontnemen. Wat volgt is de ene na de andere gruwelijke executie, een klopjacht op de Stark familie uit het Noorden, bloedige slachtvelden en politieke intriges. En dan hebben we het nog niet eens over al het naakt in de serie, de draken van Daenerys Targaryen, haar mars naar Westeros en de dreiging die de hele serie lang vanuit het bevroren Noorden komt: de White Walkers, en enorm leger bevroren ondoden met maar één doel: de mensheid vernietigen.
Acht seizoenen lang weet Game of Thrones je geboeid te houden, mede door het sterke regiewerk en de voortreffelijke gespeelde rollen van Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Snow) en Peter Dinklage (Tyrion Lannister). De cast en de serie hebben in totaal maar liefst 269 awards in de wacht gesleept, waarvan 59 Emmy Awards. Logisch dan ook dat er een hele schare fans van de serie is en juist voor hen is deze boxset bedoeld. Maar wat zit er dan allemaal in?
game of thronesf1638269257

Een overcompleet pakket, maar niks nieuws

In tegenstelling tot de onlangs verschenen Harry Potter Collection met trein, waarin de hele filmcollectie, een herdenkingsmunt en veel meer zit, is dit een redelijke rechttoe rechtaan boxset. De Game of Thrones Complete Collection is eigenlijk een nieuwe versie van de DVD-set en de Blu-ray set die eerder al rondom de serie verscheen met dezelfde naam. De content in de, met een draak versierde doos is natuurlijk de hele Game of Thrones serie (73 afleveringen) op maar liefst 33 4K Ultra HD Blu-rays.
Daarnaast zit er nog een extra doosje in met in totaal 15 uur aan extra materiaal. Naast audiocommentaar, deleted scenes en behind the scenes featurettes vind je in de Complete Collection onderstaande extra’s:
  • Game of Thrones: Reunion Special met Conan O’Brian
  • Game of Thrones: The Last Watch documentaire
  • Conquest & Rebellion: An Animated History of the Seven Kingdoms
Hoewel de boxset genoeg uren aan beeldmateriaal biedt om de winter door te komen, is het ergens wat jammer dat er niet toch even die extra stap gezet is en dat Warner Bros geen nieuwe content naar de 4K Ultra HD collectie van de serie toegevoegd heeft. De eerder verschenen boxsets op DVD en Blu-ray hadden de namelijk bovenstaande extra’s al.
Bovendien is dit gedeelte van de collectie ook niet in 4K Ultra HD te bewonderen, maar in dezelfde HD resolutie als in de vorige sets. Natuurlijk is de mogelijkheid om de hele serie in de best mogelijke kwaliteit te beleven de voornaamste reden om deze set te kopen, maar ergens is het wel jammer dat er niet even nog wat extra’s uit de hoge hoed van HBO getoverd zijn.
game of thrones season 8 release gepaard met grootschalig gevecht 129495 5

Game of Thrones The Complete Collection review – Voor de fan die haarscherpe beelden eist

Ondanks dat er geen nieuwe extra’s zijn is dit natuurlijk dé upgrade die elke Game of Thrones fan wil hebben. Het mooie is dat de winter voor de deur staat en daarmee geen White Walker maar twee heren die zich Sinterklaas en de Kerstman mogen noemen. En laat deze set nou een ideaal cadeau voor onder de boom of bij de schoen zijn, hetzij voor jezelf of een ander.