Fashion chicks Review - Enkel voor wegzwijmelende Braviours

zaterdag, 30 april 2016 om 10:15
Een paar jaar geleden braken een stel jonge jongens door in X-Factor. Nederland maakte kennis met B-Brave. De boys doen het goed en spelen nu een hoofdrol in de film Fashion Chicks. Of ze indruk maakten, lees je in deze Fashion Chicks Review.
Fashion chicks vertelt het verhaal van Esmee (Liza Sips), een soort lelijk eendje met een bril op die overal uit de toont valt. Pesten is niet makkelijk en een onderwerp waar veel kinderen tegenaan lopen. Juist daarom is het voor haar moeilijk om te doen wat ze écht wil doen: mode-ontwerpster worden.
Voordat je begint met kijken, moet je weten dat je naar een film kijkt vol met clichés en stereotypes. Zo speelt Sips het suffe meisje met bril, spelen andere meiden, waaronder 2 (ex)-GTST'ers de coole chicks en zijn er toffe knappe boys die alleen maar te maken willen hebben met laatstgenoemde groep. En nátuurlijk wordt Sips smoorverliefd op zo'n mooiboy.

Niet B-Brave maar Kaj van der Voort show

Deze rol wordt vervuld door Kaj van der Voort, een van de leden van B-Brave. Van der Voort heeft al wel vaker in filmproducties gespeeld en waarschijnlijk heeft hij daarom de hoofdrol. Maar B-Brave fans zullen niet genoeg aan hun trekken komen, want de overige vier boys zien en horen we nauwelijks. Volgens mij heeft Sam welgeteld één zin en dat is jammer.
Het hele idee van dansgroep komt dan ook niet uit de verf. En waarom Van der Voort de hoofdrol heeft van de vijf is een raadsel. Het is nou niet dat zijn rol zoveel body heeft dat de rest het niet had gekund.
Tot zover B-Brave. Waar het echt omgaat is natuurlijk Esmee. En Sips weet haar rol goed te spelen. Wat ook geldt voor Victoria Koblenko die de rol speelt van Victoria Wolff, oprichter van Fashion Wolff. Zij is is toonaangevend in de modewereld en verder speelt ze een kille tante van wie niemand de tijd moet voldoen.
Fashion Chicks Review

Fashion Chicks leuk verhaal, maar vol clichés

Het is bij haar waar Esmee een stageplek weet te bemachtigen, net zoals haar aartsrivalen, de stoere chicks van school. Helaas valt de film qua verhaal hier ook in debiele clichés wat het niveau wel heel erg om laag trekt.
Zonde, want de verhaallijn er omheen is namelijk wél interessant. Zodra Wolff wat modeschoenen weggooit, besluit Esmee die schoenen te gebruiken, ze te pimpen én een eigen vlog op te richten. Een die heel succesvol wordt. Bovendien is ze met blonde pruik en een laag make-up geen lelijk eendje meer, maar groeit ze uit tot een zeer bekende blogger. Zoiets als Enzo Knol, maar dan over mode en make-up.
Dat is leuk bedacht. Alleen de uitvoering bagger. Want haar beste vriend, de pizzabezorger Max (Jason de Ridder) ziet ze op een gegeven moment nog maar half staan. Met roem krijgt Esmee namelijk ook een bepaalde houding en slaat ze te ver door. Al is de vraag wel hoe lang dat goed kan gaan, want het kan niet lang duren voor iemand doorheeft dat het nerderige meisje en de succesvolle blogger dezelfde zijn!
Fashion Chicks review

Fashion chicks review - Conclusie

Is Fashion Chicks leuk? Als je je gedachten op "0" zet en wegzwijmelt bij Kaj van der Voort wel. En toegegeven: af en toe zitten er best grappige situaties tussen. Maar eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat het wel érg toespeelt op jeugdige kijker en zo volgepropt zit met clichés dat de film zichzelf qua niveau én potentie wel erg naar beneden trekt. Zonde. Want met een geniale Koblebko en een goede Sips had er veel en veel meer in deze film gezeten.
Cijfer: 5