Disney Infinity 3.0 Marvel Battlegrounds Playset Review - Echte heldendaden!

zondag, 03 april 2016 om 11:02
De wereld van Disney Infinity breidt zich steeds meer uit. Naast Star Wars, Toy Story en Pirates of the Caribbean moeten nu ook de echte superhelden er aan geloven. Of deze krachtpatsers de wereld weten te redden in de Disney wereld, lees je in deze Disney Infinity 3.0 Marvel Battlegrounds Playset review.
Bij de Marvel Battlegrounds Playset zal je weer een superheld op je Disney Infinity 3.0 deck te plaatsen, en daarvoor is Captain America de juiste persoon. De stoere Marvel superhelden maken hun opwachting in het Disney universum, om deze te redden van het ultieme gevaar.

Daar heb je Ultron weer!

Lieve hemel, ultieme slechterik Ultron is weer levend! Deze mechanische vijand heeft een leger aan robotklonen gemaakt van andere vijanden, maar dat neemt niet weg dat ze niet minder gevaarlijk zijn. Voor de jongere gamers onder ons zal de dunne verhaallijn wel even vermaak bieden, aangezien er toch enige spanning en een plottwist in zit. Over het algemeen voelt de singleplayer echt als een gevechtstraining voor de uitdagingen en de multiplayer,
Het verhaal van de Marvel Battlegrounds Playset is, om zacht uit te drukken, echt heel kort. Met een klein uurtje zal je de missies doorlopen hebben, die elk weer bestaan uit een gevecht tegen een iconische badguy uit het Marvel universum. Zo zal je ondere andere tegen robotklonen van Loki, Venom en Drax vechten waarbij je toch alles uit de kast moet halen om te overwinnen.
Disney Infinity 3.0 Marvel Battlegrounds Playset review Iron Man

Knokken voor je vrijheid

De focus van Marvel Battlegrounds ligt duidelijk op het tonen van je spierballen. Vechten, vechten en nog eens vechten zal je moeten doen in deze expansie, waarbij de grootste krachtmetingen getoond worden. Het klinkt vrij repetitief, maar hier krijg je gelukkig genoeg afwisseling in want Captain Amerika vecht bijvoorbeeld met zijn schild, terwijl Ultron lasers schiet en Spider-man spinnenwebben afvuurt. Elk personage krijgt een eigen gevechtsset mee die allemaal uniek aanvoelen ten opzichte van andere helden.
Daarnaast kan je ook speciale aanvallen inzetten, die je oplaadt door het oprapen van bolletjes energie. Als je eenmaal zo'n aanval inzet, dan zal zit destructieve gevolgen hebben voor je tegenstanders. Speciale aanvallen zijn niet de enige manier om een visueel spektakel op je beeldscherm te toveren. Zo krijg je met de Marvel Battlegrounds Playset beschikking over een groot aantal uiteenlopende power discs.
Opeens komt er een gigantische schoen van Ant-Man uit de lucht vallen om je tegenstander te verpletteren, daarop volgt de versterking van Iron Patriot, om vervolgens af te sluiten met een oorverdovende knal van een kosmische kubus. Een kleine greep uit de uitgebreide verzameling aan Marvel power discs, laat je al zien dat het menens is. Het moment dat je zulke power-ups activeert voel je je wel even de overheerser!

Staande blijven!

Deze speciale aanvallen en superkrachten zullen goed van pas komen bij de 28 verschillende uitdagingen die je kan volbrengen om nieuwe personages, Toy-Box voorwerpen en ervaringslevels aan te schaffen. Deze pittige levels komen vrijwel overeen met de missies van de verhaallijn, ware het niet dat je vaak nog een extra doel gesteld krijgt. Versla je tegenstander binnen zo veel minuten, vernietig bepaalde voorwerpen of voltooi een aantal combo's. Het is lastiger dan je denkt, want de vijand zijn ook niet voor de poes.
Je hebt vier verschillende moeilijkheidsgraden waarop je de computer gestuurde tegenstanders in kan stellen. Eerlijk gezegd heeft zelfs Captain America al moeite met zijn aartsvijanden op een normaal niveau, dus alleen de doorgewinterde soldaat zal hoger aan kunnen. Er is hiermee goed rekening gehouden voor zowel de jongere als oudere speler, want de AI kan af en toe zeer genadeloos zijn.
Maar niet alleen de AI kan je voor elke fout straffen, want er zit ook nog een boeiende multiplayer in waar je uren in kwijt kan. Met een paar vrienden zal de Marvel Battlegrounds Playset aanvoelen als een échte Super Smash Brothers en menig frustratie doen opkomen als je met 3 vrienden je tegen de speler keert die Ultron speelt. Eigen schuld!
Disney Infinity 3.0 Marvel Battlegrounds Playset review Ultron

Dynamische gebieden

Het spel bevat 8 verschillende gebieden om het tegen de superschurken of superhelden op te nemen. In deze arena's zit meer diepgang dan je op het eerste gezicht zal zien. Zo is er een hoog gehalte aan interactiviteit waarbij ruimteschepen over zullen scheren en lasers geactiveerd kunnen worden. Vaak heb je ook de mogelijkheid de omgeving enigszins te veranderen door bepaalde voorwerpen kapot te maken, erg leuk en doordacht!
Naast de arena's krijg je met het Disney Infinity 3.0 pakket ook toegang tot een speciale basis waar je al je verzamelde personages en voertuigen kunt bekijken. Als je deze afbeeldingen inspecteert krijg je ook de mogelijkheid om extra filmpjes over de schurken en helden bekijken, om meer te leren over de achtergrond van het personage.

Eind goed, al goed

Het verhaal is aan de korte kant, maar daar moet je de Marvel Battlegrounds pack ook niet voor kopen. Wat er wel toe doet zijn de gevechten die je met je lievelingshelden kunt houden, en daar slaagt is dit pakket met vlag en wimpel voor geslaagd. Zowel jong als oud kan wel even uit de voeten, waarbij vooral de multiplayer een leuke toevoeging aan Disney Infinity 3.0. Een frisse wind die een hoop uitdaging biedt en co-op plezier biedt.