Crown for Christmas Review - Voorspelbaar met een kerstgevoel

zaterdag, 15 december 2018 om 9:00
crown for christmas review voorspelbaar met een kerstgevoel 142255 1
Het begint buiten steeds kouder te worden en dus staat de winter voor de deur. In de winter vieren we Kerstmis en dan is het weer tijd om Home Alone te kijken. Of je kunt natuurlijk een andere film kijken, zoals de film Crown for Christmas en in onze review vertellen we je of deze film kerstavond-waardig is.
Het idee voor romantische kerstfilms is niet bepaald nieuw, wat het niet een van de beste kerstfilms maakt. Van The Holiday tot Love Actually; er zijn er al genoeg. Het verhaal van Crown for Christmas is dan ook niet erg speciaal. In Crown for Christmas verliest kamermeisje Allie haar baan bij een hotel in New York, maar krijgt ze door haar goede hart een baan aangeboden als gouvernante. Hier moet ze een jonge prinses onderwijzen die in een gigantisch kasteel woont. Haar vader is dan ook niemand minder dan Maximillion, de koning van Winshire.

Voorspelbaar kerstverhaal

Zoals eerder al gezegd heeft Crown for Christmas niet bepaald een nieuw verhaal. De verhaallijn is hetzelfde als honderden andere films die al eerder uit zijn gekomen. Je zou met gemak even weg kunnen lopen van de film en een bak popcorn maken, want dan mis je namelijk niks. Terwijl je de film kijkt weet je dan eigenlijk ook al dat het een romantisch en geweldig einde zal gaan hebben en dat alles wat er fout gaat in de film weer goed komt.
Regisseur Alex Zamm maakte ook de film A Christmas Prince, welke op Netflix is verschenen. En hij is verantwoordelijk voor de serie Dog with a Blog op het Disney Channel. Vreemd van kerst- en familiefilms is hij dus zeker niet. Het is de perfecte film om te kijken met het gehele gezin tijdens een avondje bankhangen. Tenminste, als je wat met voorspelbare romantische komedies hebt natuurlijk.
Acteurs

Middelmatige acteurs

De hoofdrol van Crown for Christmas wordt vertolkt door Danica McKellar. Deze actrice is vooral erg bekend van de serie The Wonder Years waar ze vijf jaar in gespeeld heeft in de jaren ‘80. McKellar haar rol in Crown for Christmas was om samen te vatten wel oke. McKellar had geen bijzondere rol en kwam niet echt overtuigend over. Zelfs al gebeurde er iets heel intens dat was het misschien net een geschokt gezicht waard.
Naast McKeller speelde ook Rupert Penry-Jones een grote rol in Crown for Christmas. Hij speelde de Engelse koning, maar hoeft niet gekroond te worden voor zijn film. Zijn acteerwerk was redelijk saai en niet echt bijzonder. Je had Penry-Jones kunnen vervangen met iedere andere acteur en het had beter geweest. De acteur zet een rol neer die hij tien keer zo leuk had kunnen maken. Nu is hij gewoon een gozer die het niet echt waard is om te herinneren.
Verder heb je een aantal kleine rollen in Crown for Christmas die wel goed werden gespeeld. Acteur Pavel Douglas speelde de rol van Fergus en steelt zeker wel je hart. Hij speelde een lieve, vriendelijke man en zette dit geloofwaardig neer.
Auto en kerstboom

Kerstgevoel inbegrepen

Crown for Christmas roept wel een ideaal kerstgevoel op. De film brengt vanaf het begin al een kerstgevoel bij je omhoog, dankzij alle kerstachtige onderdelen (als een kerstboom en kerstnummers) en alle feestelijke decorstukken. Het verhaal speelt zich zoals je al verwacht af rond de Kerst, dus het zou een beetje vreemd zijn al zou dit niet zo zijn.
Het is een aanrader om Crown for Christmas tijdens Kerstmis te kijken en niet op een ander moment. Het kerstgevoel vervaagt een beetje zodra je deze film kijkt op een ander moment en dan wordt de Crown for Christmas meteen een aantal tandjes slechter. Rond de feestdagen kun je nog lachen met je familie, want dan ben je tenminste in de ban van de magie van de feestdagen.
boyos in de gang

Crown for Christmas Review - Geen aanrader

De film Crown for Christmas is eigenlijk niet een hele goede film. De acteurs zijn niet bijzonder, het verhaal springt er niet uit en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het enige wat wel goed overkomt is het kerstgevoel, maar om een hele film daarvoor te gaan kijken is een tikkeltje overdreven. De beste manier om deze film samen te vatten: niet waard om te kijken.
Cijfer: 4.5