Borderlands 2 - Mad Moxxi and the Wedding Day Massacre Review

dinsdag, 25 februari 2014 om 17:00
Borderlands 2 is terug. Dit keer staat de liefde centraal in alweer de een-na-laatste downloadbare content voor de game waarbij je in de huid kruipt van matchmaker.
“Ik hou van je”, een zin die voor sommigen heel bekend in de oren klinkt en voor anderen een vage droom is. Liefde is iets aparts en prachtigs tegelijk. Wat nou als je al die tederheid combineert met het geweld en geknal van Borderlands? Dan krijg je iets in de vorm van Mad Moxxi and the Wedding Day Massacre.
Je leest het goed, Mad Moxxi is back in action. Deze pittige tante stapt deze keer niet zelf in het liefdesbootje, maar wil met een klein beetje hulp van Cupido een einde maken aan een langdurige clan-oorlog. Jij als dappere Vault Hunter bent natuurlijk de uitgelezen kandidaat om als slaafje alle taken van Moxxi uit te voeren.

Vertrouwde humor

Borderlands 2 is en blijft een knotsgekke game, en ook in deze Headhunter DLC gebeuren genoeg dingen waarvan je heel stiekem en onbewust moet grinniken. Humor is altijd een sterk punt geweest binnen de serie en de dialogen in Wedding Day Massacre behoren tot de betere van Borderlands 2. Of het nou Moxxy is die praat, of haar gestoorde dochter Ellie, vrijwel elke regel dialoog is sterk en dat is op zijn minst prijzenswaardig te noemen.
Leuk is ook dat de Vault Hunters zelf wat regels tekst hebben gekregen. Iedere held heeft zijn eigen stuk gekregen en ongewild zorgt dit ervoor dat de replaywaarde flink omhoog wordt geschroefd.
De gameplay is wat je mag verwachten van een Borderlands DLC. De reguliere vijanden hebben een nieuwe skin gekregen om ze fris aan te laten voelen, maar echt heel bijzonder is het niet. Ook het nieuwe gebied dat wordt toegevoegd aan de map – de locatie waar de gehele DLC zich afspeelt – is niet echt memorabel. Het kleurenpalet schreeuwt poepbruin en grijs, niet echt de kleuren van de liefde…

Kort, maar biedt kwaliteit

De quests an sich zijn redelijk vermakelijk. Dit keer is er niet gekozen voor de standaard ‘dit is de eindbaas, maak hem af’-structuur, maar wordt pas verderop in de DLC duidelijk wat je nou precies te wachten staat bij de finish. Dit maakt het korte verhaal wel meteen een stuk leuker om te spelen, ondanks dat je na dik twee uur al uitgespeeld bent.
Maar wat verwacht je, wetende dat het gehele pakket maar drie euro kost? Deze laatste extraatjes van Gearbox zijn dan ook de kersen op de spreekwoordelijke taart. Voor al je harde werk krijg je aan het eind nog een skin voor jouw geliefde schatzoeker, zodat je verder door de wereld van Pandora kunt cruisen met een exclusief nieuw likje verf.

Lekkere snack

Mad Moxxi and the Wedding Day Massacre is een korte achtbaanrit met een heleboel humor en (gemaakte) liefde. Erg veel content is het allemaal niet, maar voor die drie euro die je neerlegt krijg je wel waar voor je geld. Je kunt weer een paar uur lekker meegrinniken met de flauwe opmerkingen die over en weer plaatsvinden, terwijl jij de ene na de andere Bandit door zijn hoofd knalt. Een tussendoortje is de goede benaming en dit is een hele sappige.