Baywatch Review (Blu-ray) - Minder slecht dan verwacht

zondag, 05 november 2017 om 11:02
Toen de eerste berichten binnenkwamen dat er een Baywatch film zou komen naar aanleiding van de succesvolle tv-serie in de jaren 90 moet menig person zich achter de oren hebben gekrabd. Was dat nou echt nodig? Je leest het in deze Baywatch review.
In 1989 verscheen Baywatch, een serie vol knappe strandwachten in rode strakke pakjes. Pamela Anderson en David Hasselhoff werden wereldberoemd door hun rollen in de succesvolle tv-serie die vooral draaide om testosteron en wat komisch vermaak. Maar het zou geen goed idee zijn om Anderson weer in een te strak badpak te hijsen en ook The Hoff is niet meer die hunk van toen. Dus moest er gezocht worden naar nieuwe (opgepompte) mensen.
baywatch review afbeelding 1

Oude rollen, nieuw jasje

En die zijn gevonden! De hoofdrollen voor Baywatch zijn weggelegd voor Dwayne Johnson die nu Mitch speelt (vroeger dus David Hasselhoff) en Zac Efron. Daarnaast zijn er belangrijke rollen weggelegd voor Kelly Rohrbach, Alexandra Daddario en Jon Bass. Het ‘verhaal’ gaat vooral om het gegeven dat Mitch nieuwe strandwachten nodig heeft voor zijn geliefde strand. En opeens is daar Matt Brody (Efron) die wel even wil helpen.
Brody is een voormalig Olympisch zwemkampioen die nogal vol is van zichzelf. En wat hij bewezen heeft in de sportwereld is dat hij alleen goed kan presteren, maar niet in teamverband. En dat is nou net waar Mitch geen behoefte aan heeft. Want op het strand draait het geregeld om het redden van levens, wat vaak gebeurt in teamverband, en dan past een te groot ego daar niet tussen. Wat we dus zien is min of meer een beetje een komische uitvoering van een zoon-vader relatie, waarin Mitch Matt mag gaan leren hoe hij in teamverband normaal moet doen.
baywatch review afbeelding 2

Imponeren in zwembroek

Ondertussen is Mitch (natuurlijk) een simpele jongen die het vooral van zijn goede kop en lichaam moet hebben. En dus flirt hij er zelfverzekerd op los met de andere persoon die gerekruteerd is voor de nieuwe job: Summer Quinn (Daddario). Maar die ziet hem niet echt zitten. Dus hoe gaat hij haar overtuigen dat hij toch best wel een leuke knul is en vooral meer dan alleen maar spierballen?
En om wat tegenwicht te geven aan al die spieren van Johnson en Efron is er tot slot een derde nieuwe strandwachter: Ronnie (Bass). Een jongen die het vooral moet hebben van doorzettingsvermogen en duidelijk geen looks. Een fatpack siert hem. En allemaal krijgen ze te maken met dezelfde dreiging. Want als er opeens een paar dode lichamen in de zee gevonden worden, is het duidelijk dat er iets goed gaande is.
baywatch review afbeelding 3

Grappen en grollen

Dit is meer bedoeld om Baywatch enigszins een rode draad te geven, want je begrijpt het al; voor een goed verhaal ga je deze film niet kijken. Dat deed je in de jaren 90 met de tv-serie ook al niet. De film moet het verhaal hebben van personages waar jij een band mee krijgt en daardoor kan lachen om alle gekkigheid die ze meemaken.
Toegegeven: dat lukt ook nog een beetje. Waar je van te voren een hele foute film verwacht, krijg je die weliswaar voorgeschoteld, maar Baywatch heeft soms verrassend leuke wendingen en dialogen waardoor je toch moet grinniken. En daarmee verrast de film ongetwijfeld zichzelf.
Johnson en Efron komen herhaaldelijk geestig uit de hoek en op de extra’s van de Blu-ray kun je leuke bloopers zien. Het ziet er bovendien naar uit dat ze zich allemaal meer dan vermaakt hebben op de set en dat plezier spat eraf. Soms heeft de film een paar actiescènes en het is hilarisch om te zien hoe dat tijdens het filmen niet allemaal even vlekkeloos verliep.
En voor de kijkers van vroeger is er ook nog iets leuks, want zij worden getrakteerd op een paar korte shots met Andersson en Hasselhoff. En dat hoort er natuurlijk gewoon bij! Al wordt er gehint op een tweede deel en dat hoeft nou ook weer niet!
baywatch review afbeelding 3

Baywatch Review - Zwembroekenlol voor vrijdagavond

Wat Baywatch biedt is vooral een luchtige popcornfilm om op een avondje te kijken met vrienden. Stel je een avond voor met het verstand op 0, flauwe grappen en vooral geen zorgen, dan past Baywatch prima thuis in dat plaatje.
Een pleziertje voor een avondje en niet meer dan dat. De film is in ieder geval leuker dan je op voorhand zou verwachten. Als je de film op Blu-ray wil kopen, dan kan dat hier.