WRC 7 Preview - Fanservice voor rally-fanaten

Preview
dinsdag, 13 juni 2017 om 18:00
xgn google image
Met elk rally-seizoen komt er weer een nieuwe WRC game. Deel 6 stelde vorig jaar enigszins teleur. Heeft de ontwikkelaar er lering uit getrokken en kunnen we dit jaar met verlangen uitkijken naar WRC 7? Lees het in deze WRC 7 preview.
Inmiddels zit de eerste helft van de World Rally Championship 2017 erop en werkt Kylotonn alweer een tijdje aan de officiële game van dit seizoen. Tijd om uit te zoeken hoeveel er met het nieuwe deel is veranderd.

Grafische upgrade

Om maar meteen duidelijk te zijn: WRC 7 lijkt veel verbeteringen te hebben ten opzichte van het vorige deel. Vooral op gebied van graphics en level design is er een stap vooruit gedaan. De omgeving ziet er beter uit, de wegen zijn nog smaller en zitten vol kuilen en hobbels en de sfeervolle, realistische belichting zorgt voor extra mooie beelden. Af en toe kom je wat lage textures tegen op rotsen, maar bij hoge snelheid valt dit sowieso niet echt op.
De presentatie is juist waar WRC het van moet hebben, aangezien de gameplay een stuk simpeler is als je het vergelijkt met tegenhanger DiRT. De ondersteuning van Nvidia Ansel voor PC-spelers speelt hier handig op in door je complete controle te geven over het maken van 360° screenshots.
WRC 7 preview

Agressief en onvoorspelbaar

De races moeten eindelijk wat onvoorspelbaarder en gevarieerder worden. Bij het track design is veel gelet op verschil in hoogte en de manier waarop je auto reageert op de ondergrond. Bij rechte stukken is het niet langer vanzelfsprekend om enkel gas te geven. Blijven bijsturen is de kunst, aangezien elk hobbeltje of kuiltje wel eens een afwijking naar rechts of links kan veroorzaken.
Voorheen was de ondergrond nooit erg voelbaar tijdens het racen. Of je nu over asfalt of over zand reed, je merkte er weinig van. Dat moet met WRC 7 anders zijn. Je glijdt een stuk sneller weg over de gladde sneeuw en door de modder en ook de afstelling van je wagen is van invloed op het rijgedrag. Racen in WRC 7 moet vooral een stuk agressiever worden.
WRC 7 preview

Simulatie als basis

Ondanks dat het op dit gebied niet de meest diepgaande rallygame is, lijkt er toch meer realisme om de hoek te komen kijken. Kylotonn gaf zelf aan vooral trots te zijn op de handling. Uiteindelijk is de gameplay gebaseerd op simulatie, maar het moet ook spelers aanspreken die op zoek zijn naar meer arcade. Nieuwkomers kunnen via een tutorial de controls in de vingers krijgen.
Wees niet meteen bang voor rubberbanding-praktijken. Het verschil in moeilijkheidsgraden zit hem vooral in de hulpinstellingen die je naar eigen wens kan uitschakelen, zoals tractiecontrole en ABS. Ben je op zoek naar meer uitdaging, dan raden we aan om zoveel mogelijk op handmatig te zetten. De rondetijden van de A.I. zullen ook sneller zijn naarmate je op een hoger niveau speelt.
Qua rijgedrag verschillen de auto’s onderling nog niet veel, maar we kunnen vertellen dat dit in de uiteindelijke game wel zo moet zijn. De Ford Fiesta zal niet perse beter zijn dan de Citroën C3, maar wel bijvoorbeeld een andere remafstand en grip hebben.
WRC 7 preview

Brokken maken

Iets anders dat invloed gaat hebben is dat je auto beschadigd kan raken en dat heeft consequenties. Bij een gevaarlijke en ruige sport als Rally zal je vaak met meer dan alleen blikschade te maken krijgen. Ook ‘onder de motorkap’ kan er van alles kapot gaan. Wanneer je auto begint af te wijken naar één kant, heb je misschien te maken met een falend stuurmechanisme of een scheef wiel. Wanneer je motor het begeeft haal je waarschijnlijk de finish niet eens.
Er is dus ook in dit deel weer van alles mogelijk. WRC 7 heeft een uitgebreider schademodel dan voorheen en dat draagt bij aan een betere beleving. Bovendien is de lijst met auto’s uitgebreid: naast de rallywagens van het vorige seizoen kan je ook aan de slag met de versies van 2017. Al deze wagens hebben hun eigen sound, die overigens heerlijk scherp en realistisch klinken.

Genoeg modi

Wat is er straks allemaal te doen in de game? Er zit een Quick Play modus in, een Online modus met maximaal acht spelers, split screen, Weekly Challenges en een carrièremodus. Laatstgenoemde is het meest uitgebreid en geeft je de mogelijkheid om je eigen team te managen, terwijl je verstandig om moet gaan met de media en je budget. Volg je bepaalde aanwijzingen tijdens races, dan kun je bonussen winnen die je verder kunnen helpen in je carrière.
Wat betreft de rally stages: er zijn meer dan vijftig stages verdeeld over 13 landen. Alle bestaande stages van het huidige seizoen zullen in de game zitten. Genoeg speeluurtjes dus! Tussen de console en PC-versie zal verder geen verschil zitten, afgezien van Nvidia Ansel. Wél zullen PC-gebruikers sneller patches ontvangen, aangezien deze groep de meeste interactie heeft met de ontwikkelaar.
WRC 7 preview

WRC 7 Preview - Komt de fans tegemoet

WRC 7 lijkt een hoop dingen goed te gaan doen. Het is een voortzetting van de officiële serie dat na het matige zesde deel wel een comeback mag maken. Met alle verbeteringen en updates van het huidige seizoen ziet het er in ieder geval naar uit de rally liefhebber tegemoet te komen en ook menig race-fan te bekoren.
WRC 7 verschijnt dit najaar voor Xbox One, PS4 en PC.

Populair Nieuws

Laatste Reacties