Test Drive Unlimited Preview

Preview
vrijdag, 13 januari 2006 om 16:36
Atari komt met de perfecte game voor de race fans. Lekker een beetje “rond cruisen” in mooie landschappen met prachtige auto’s. Je hebt rond de 1000 km aan wegen tot je beschikking, dus je hoeft niet bang te zijn dat je op een gegeven moment toch echt alles wel uit je hoofd kent. De ideale manier om dus om even aan het dagelijkse leven te ontsnappen.
Gameplay
Atari in samenwerking met Eden Studios komen met een heel andere prencipe. Ten eerste speel je een bewoner van Hawaii (het speelt zich immers op Hawaii af). Het is dus niet dat je altijd in een auto moet zitten, nee je kunt ook gewoon vrij rondlopen op het eiland en je eigen leven leiden. Om nieuwe auto’s, kleding en een huis te kopen heb je geld nodig. Dit kun je verdienen door mee te doen aan straat races, over heel Hawaii, of door “dilivery service” te verlenen. Dit laatst genoemde houdt in dat je een koerier bent die pakjes en andere dingen rondbrengt. Ik had het hier net over het kopen van huizen, er zullen nu mensen zijn die denken: wordt het dan een soort GTA ofzo? Nee dat niet, de huizen zijn er eigenlijk alleen om je auto’s bij te stallen. Je hebt maar een max aantal parkeerplaatsen per huis, dus zul je af en toe een nieuw huis moeten kopen. Ook kun je in je huis de Online Xbox Live rankings raadplegen en ook nog content downloaden voor je huis.
Multiplayer
De Xbox Live functie van deze game is gedoemd een hit te worden. Als je connect met Xbox Live zal je op Hawaii regelmatig andere gamers tegenkomen als je rondrijdt of loopt. Je speelt met ze allen op Hawaii en je kunt het tegen elkaar opnemen in een race, wat je ranking weer doet stijgen op de leaderbords. Test Drive Unlimited moet voldoen aan de behoefte van vele soorten gamers. Het gaat niet alleen om de hardcore race gamers die alles doen voor hun leaderbord score. In Test Drive Unlimited kun je ook gewoon lekker op je gemak rond lopen op Hawaii, en de toeristische plekjes bekijken. Maar je moet nu niet denken dat dit een softies game is. Keiharde raceactie is ook in dit spel gegarandeerd!
Het is nog niet bekend hoe je de Achievements unlockt. Ik denk dat dit in de singleplayer races moet gebeuren, en dat een groot deel toch via Live moet worden gehaald.
Indruk
Test Drive Unlimited ziet er op dit moment uit als een goede game. De opzet ligt in de buurt van Need for Speed Underground 2, maar dan heel wat uitgebreider en mooier. De game is zeker een waardige next-gen game. Zoals de screenshots ons nu vertellen ziet het er naar uit dat het een game wordt met aanzienlijk hoge graphics. Test Drive Unlimited speelt zich af op Hawaii wat zorgt voor een zonnig tintje. De game ligt in het eerste kwartaal van 2006 al in de winkel dus zorg dat je erbij bent!