Rise of Incarnates Preview - Groots en episch

    De wereld die wordt geteisterd door gigantische natuurrampen, het is een gegeven dat al vele malen in films en games is langsgekomen. Rise of Incarnates weet die natuurrampen te verwerken in een fighting game. Smaakt die combinatie naar meer?

    De wereld is er slecht aan toe in Rise of Incarnates. Moeder natuur heeft veel geweld te verduren. Meteorieten die neerslaan op de aarde, gigantische koufronten met vele doden tot gevolg. De mensheid leeft in angst, terwijl die constant wordt bedreigd.

    Onder die mensen leven ook zogenaamde Incarnates, mensen met bovennatuurlijke krachten. Zij hebben die krachten verworven via goden en demonen, en ze worden door de massa gevreesd. Via een stem in hun hoofd hebben alle Incarnates gehoord dat ze in actie moeten komen en het uitltieme kwaad moeten verslaan.

    New York ligt in puin

    Incarnates met elkaar op de vuist

    Op wat voor manier ze dat moeten doen, verschillen de meningen over. De een ziet het als een vage hallicunatie, bij de ander schiet werelddominatie al snel zijn gedachten binnen. Uiteindelijk hebben alle Incarnates een reden om met en tegen elkaar te vechten. Een nieuwe game is geboren.

    En niet zomaar eentje. Rise of Incarnates wordt ontwikkeld door studio’s die werken aan de Tekken en SoulCalibur serie, niet de minsten dus. Toch willen de makers afstappen van wat ze altijd maken, er moet iets vers op tafel komen. En laat Rise of Incarnates dat nou precies zijn.

    Rise of Incarnates is groots

    De game schotelt je namelijk 2-tegen-2-gevechten op in grote, ruime mappen. In de gespeelde versie betrof het een verwoeste versie van Times Square. Dat betekent opengebroken asfalt, een heleboel wrakken en ingestorte gebouwen. De game komt alleen uit op de PC en dat betekent dat er grafisch dus geen limiet aan de game gesteld hoeft te worden.

    Hoewel de game er mooi uitziet, kan het nog steeds stukken beter. Details zien er nog niet helemaal strak uit en op sommige plekken oogt de game nog wat kaal. Hou hierbij wel rekening dat de game zich nog in de alpha fase bevindt en waarschijnlijk nog een paar cosmetische behandelingen voor de boeg heeft.

    Een shot van Jake en een kompaan

    Apenkooi voor volwassenen

    De karakters zien er daarentegen piekfijn in orde uit. Zo ook het speelbare karakter uit de alpha Jedrek Tyler. Deze jonge gast heeft zijn krachten eigenlijk per toeval ontdekt en dat gegeven beïnvloedt sindsdien zijn hele leven. Het speciale aan Jack is zijn arm, die hij onder andere als zwaard of geweer in kan zetten.

    Gameplay in Rise of Incarnates is verdeeld in lange afstand en korte afstand. Je kunt met jouw karakter en teamgenoot door het hele level heen rennen en vliegen, en op elk gewenst moment aanvallen. Dat teamwork belangrijk is in de game, merk je aan de speciale combo’s die je met z’n tweeën kunt uitvoeren. Deze vergen timing, maar richten een hoop schade aan.

    Diverse gameplay

    Het vechten voelt goed en responsief aan, ondanks dat de actie soms razendsnel over je beeld vliegt. Dankzij de unieke krachten die elk karakter naast zijn normale aanval heeft, is het aanbod ook erg divers. Zo kan een tegenstander in de game - die in de alpha niet speelbaar was - zombies oproepen en deze op je af sturen.

    Deze monsters geven je niet alleen schade, ze houden je ook vast zodat je een makkelijk doelwit wordt. Elke tegenstander vereist een andere strategie en dat is wat Rise of Incarnates heel interessant maakt. Al helemaal als je je bedenkt dat je altijd twee tegenstanders voor je hebt staan, en je dus nog meer strategieën moet zien te bedenken om te kunnen winnen.

    Jake in zijn ultieme vorm

    Groots en episch

    Rise of Incarnates gebruikt het fighting genre en tilt dat letterlijk naar een hogere schaal. Gevechten worden grootser op je scherm getoverd en de 2-tegen-2-gevechten zijn ronduit spectaculair. Soms gaat de actie misschien wel heel snel, maar dat is misschien ook wel het mooie van de game.

    Je hebt echt het gevoel dat je schade aanbrengt. De kracht van je karakters voel je als je ze gebruikt. De diversiteit tussen de karakters brengt een hoop strategie met zich mee en goed overleg met je kompaan is toch wel een must. Alleen dan haal je het uiterste uit de game en eindigt jouw Incarnate aan de top van de scorelijst.

    Rise of Incarnates

    Verkijgbaar vanaf july 2015

    Meer over deze game

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.