Resonance of Fate Preview

Preview
vrijdag, 28 augustus 2009 om 17:00
xgn google image
Op de GamesCom in Keulen woonde XGN een presentatie bij van Resonance of Fate. Het betreft een actievolle RPG-titel waar men nog niet veel over kon vertellen bij SEGA. Wat weten we inmiddels wel?
Je moet je indenken dat je een presentatie van een game bijwoont, één waar al niet veel van bekend is, en als je vragen stelt die ook niet goed beantwoord worden. Dat schiet niet echt op, toch? Laten dat nou net mijn gedachtes geweest zijn tijdens de presentatie van Resonance of Fate. Om toch een poging te wagen volgt hier wat meer informatie.
Een rpg, maar wat voor één?
Resonance of Fate is een RPG, maar wat voor één? In ieder geval niet een uit het Fable genre, dus zet alle vrolijke kleuren, bloemen, elven en meer direct maar uit je hoofd. Resonance of Fate zal zich laten kenmerken door een unieke stijl. Denk hierbij meer aan een futuristisch mechanisch industrieel jasje.
Resonance of Fate Screenshot 120995 Resonance of Fate Screenshot 120993 Resonance of Fate Screenshot 120991
Dit klinkt aardig, maar de vraag is hoe dit precies uitgewerkt zal worden. Nogmaals de ontwikkeling van de game bevindt zich momenteel echt in een uiterste beginfase. Wat getoond werd zag er nog niet spectaculair uit maar het gegeven klinkt interssant. Er is iets vreemds gaande in deze hele wereld, zoals zo vaak in een game verhaal maar hoe en wat, daar kon met nog niets over zeggen.
Bedien een team in een lange game
In ieder geval speel je de game met drie bounty hunters: Zephyr, Vashyron en Liann. Het mooie is dat je gedurende het spelen steeds kunt switchen van karakter. In de game zelf, die 50 tot 80 uren in beslag zal nemen, zul je het moeten opnemen tegen mensenlijke vijanden maar ook andere soorten. Ook hier kon men verder nog niets over zeggen.
Resonance of Fate Screenshot 120977 Resonance of Fate Screenshot 120975 Resonance of Fate Screenshot 120973
Vechtsysteem zal een mix woden
Wel is er wat gezegd over het vechtsysteem, namelijk dat het een mix zal zijn van teal time & turned based. Verder zoals het een RPG beaamt zul je experience points krijgen, nieuwe wapens kunnen kopen en meer van de gebruikelijke dingen die je kunt verwachten. Een pluspunt is dat de gebieden er veelal anders uit zullen zien, helaas zijn deze niet getoond.
Concept klinkt niet verkeerd..
Tot zover is dit de informatie die ik voor mijn kiezen kreeg bij de presentatie van Resonance of Fate. Veel is het niet, maar we zijn in ieder geval een klein beetje wijzer geworden. Het concept klinkt niet verkeerd maar hoe het allemaal precies zal uitpakken is de vraag. We zullen dan ook rustig moeten afwachten op meer informatie. Want om een game te beoordelen die in zo'n jonge beginfase zit, is eigenlijk niet helemaal eerlijk.