Metroid Prime 3: Corruption Preview

Preview
dinsdag, 06 juni 2006 om 15:36
xgn google image
Iedereen die zich afvraagt hoe mooi Wii games eruit kunnen zien, moet eens een blik werpen op de visuele pracht van het spannende slot van de Metroid Prime trilogie. De ontwikkelaars van Retro Studios zijn er het team niet naar om stijl boven inhoud te stellen, en ze hebben er alles aan gedaan om het first-person shooter-avontuur zo te maken dat op schitterende wijze duidelijk wordt hoe de Wii de grenzen van het gamen verlegt.
Met verhaallijnen die momenteel nog zeer geheim worden gehouden, was de speelbare demo op de E3 van dit jaar erop gericht om je een voorproefje te geven van hoe het zal zijn om nieuwe plekken te ontdekken alsof niet Samus Aran, maar jijzelf het vertrouwde powersuit aanhebt.
Beweging in het ruimtestation dat zo schitterend is dat je mond erbij openvalt, wordt bestuurd met het Nunchuk-attachment, terwijl de Wii Remote je de kans geeft alle kanten op te kijken en met je armkanon te schieten. Er zijn twee gevoeligheidsinstellingen inbegrepen om te voldoen aan de snelheidsbehoeftes van zowel de experts, als van beginners die het liever iets rustiger aan doen.
Op dezelfde manier kun je de Z-knop gebruiken om je op een doel te fixeren waardoor het opblazen van Space Pirates net iets eenvoudiger wordt, maar dankzij de precisie van Wii Remote zullen veteranen al snel merken dat nauwkeurigheid in de polsen zit, wat zorgt voor een veel bevredigendere ervaring bij het verder verkennen van het vijandige gebied.
Deze voorheen ongekende precisie is duidelijk één van de voornaamste verkooppunten van Corruption, die de fans van PC-shooters er zeker van zal overtuigen om een nieuw tijdperk van first-person shooters binnen te treden. Maar bovenop de sublieme besturingen komt er ook nog een overvloed van innovatieve elementen die alleen maar kunnen bestaan dankzij de ingenieuze functies binnen in de Wii Remote.
Druk op A om een deurknop vast te grijpen en zie hoe de hand van Samus een actie uitvoert op het scherm, trek vervolgens de controller terug om de hendel uit te trekken en draai die zijwaarts om het slot te openen. Met het Nunchuk-attachment kun je de Grapple Beam gebruiken om krachtige stralen pure energie af te vuren op barrières en ze dan open te breken door een ruk te geven aan de Nunchuk.
Gladde, spiegelende metalen oppervlakten, ongelofelijke belichting en explosies, gecombineerd met ontzettend realistische misteffecten op je vizier, zijn een feest om naar te kijken. Andere getoonde hoogtepunten omvatten een verticaal Morph Ball-doolhof waar vliegende rode Droids nauwkeurig gerichte schoten op je afvuren, en kantelende muurpanelen die je uit het doolhof proberen te duwen.
De geavanceerde vijand AI zorgt ervoor dat het intergalactische tuig jouw aanvallen kan ontwijken, door zich te verbergen achter onverwoestbare barrières. Hierdoor verandert de impasse in een hevig vuurgevecht waarbij je al je tactieken zult moeten gebruiken om als enige te overleven.
Metroid Prime 3: Corruption zal een waardige game zijn bij de launch van de Nintendo Wii.