Dante's Inferno Preview

Preview
dinsdag, 25 augustus 2009 om 9:36
xgn google image
Italiaan Dante heeft een ontzettend belangrijk literair werd afgeleverd in de 14de eeuw: La Divina Commedia. Van het eerste deel van deze trilogie, "De hel", komt een game uit. Is de game gedoemd om te mislukken of willen we juist deze hel verkennen?
Dante's Inferno neemt je dus mee naar de hel, eentje die is opgedeeld in negen cirkels. Je zult in iedere laag van de hel vechten tegen diverse figuren waarvan deels mythische figuren afkomstig uit het boek. In het boek kon je al lezen hoe je altijd aan je zijde werd gestaan door Vergillius. Deze favoriete dichter van Dante is ook opgenomen in de game.
Vergillius overslaan of niet?
In de demo kwamen we hem al snel ergens tegen en je kunt op veel momenten in de game met hem praten. Als je het boek niet gelezen hebt, of dit helemaal niet interessant vindt, kun je Vergillius gewoon voorbij lopen. Wat je dan doet is gewoon rechtstreeks de actie opzoeken. Er zal namelijk nogal gevochten worden en het bloed mag rijkelijk vloeien.
Dante's Inferno Screenshot 108370 Dante's Inferno Screenshot 108368 Dante's Inferno Screenshot 108366
Brute actie en brute wapens
In de demo die ik speelde werd ik meteen in de actie gegooid. De link is al vaak gelegd naar de God of War franchise, en deze vergelijking is terecht. Je hebt namelijk een knop voor een lichte aanval, zware aanval, je kunt magie gebruiken etc. Toch is de sfeer, gelukkig, heel anders. Dante's Inferno kent een meer grimmige sfeer, het is allemaal duister en dat maakt de game fris. We konden direct met brute wapens lekker wat vijanden een kopje kleiner hakken en dit speelde in één woord heerlijk weg.
Een monster berijden
Na een aantal vijanden gekleineerd te hebben kwamen we in de demo uit bij een groot monster die je met Quick-Time event moet verslaan. Hierna kon je op hem klauteren om vervolgens met dit brute monster verder te vechten. Dit dier berijdend maakt je slomer maar uiteraard een stuk krachtiger. Gewoon een toffe feature is het die je meerdere malen terug zult zien in de game. De eerste indruk oogde dan ook gewoon goed.
Dante's Inferno Screenshot 91471 Dante's Inferno Screenshot 91469 Dante's Inferno Screenshot 91467
Puntje van kritiek
Helaas vielen er ook één groot minpunt wat te maken heeft met de besturing. Rechts onderin wordt veelal aangegeven welke knoppen je moet indrukken voor het Quick-Time event, maar dit werkte niet vlekkeloos. De actie vond namelijk op elk moment ergens anders op het scherm plaats, waardoor je ogen zich daarop concentreerden uiteraard. Hierdoor bemerk je te laat dat er rechts onderin staat wat je moet doen, waardoor je het loodje ligt. En dit leidt uiteraard tot frustraties, omdat je er simpelweg niets aan kunt doen.
De makers van de game zijn zich gelukkig bewust van dit probleem en ze hebben dan ook laten weten te werken aan dit probleem. We kunnen er dus eigenlijk vanuit gaan dat dit in de uiteindelijke versie verbeterd zal zijn, en dat moet ook wel. De uiteindelijke versie zal sowieso niet veel frustraties moeten kennen eigenlijk, want veel save points zullen opgenomen worden. En dat is erg relaxed!
De hel wordt hemels mooi
Terugkomend op de vraag of Dante's Inferno gedoemd is om te mislukken: Nee, dat geloof ik niet. Hoe diepgaand het vechtsysteem zal zijn en hoe gevarieerd de game zal worden, valt nog te bezien. Maar de actie spat van het scherm en de game kent een tof duister sfeertje. Wij maken ons alvast klaar om de negen cirkels van de hel te verkennen! Binnenkort verschijnt er trouwens een interview online omtrent Dante's Inferno die we onlangs hadden in Keulen, so stay tuned!

Populair Nieuws