Deze maand gaat eindelijk
HBO’s verfilming van
The Last of Us in première. Hoewel het eerste seizoen het verhaal van de eerste game volgt, wijkt de serie hier en daar wel wat af. Aan
GameSpot hebben showrunners en schrijvers
Neil Druckmann, tevens de maker van de games, en
Craig Mazin uitgelegd hoe besloten werd wat er wel en niet veranderd werd.
‘’Neil zei steeds: ‘We kunnen alles veranderen, maar we moeten bespreken waarom. Als er geen goede reden is – als het niet beter kan – laten we leveren wat we hebben,’’ vertelde Craig Mazin. Volgens de showrunner belde hij Neil Druckmann weleens op met ‘hele interessante ideeën’, waarop Druckmann een tijdje stil bleef en dan zei: ‘’Aw, weet je wat? Dat hadden we in de game moeten doen.’’
Het grote geheim, volgens Mazin, is dat Druckmann zo verzekerd was in het verhaal van de game dat hij daardoor flexibel kon zijn om samen met Mazin dingen te veranderen en in te vullen.
HBO’s The Last of Us heeft andere soort shots dan de games
Behalve veranderingen in het verhaal, zijn er ook veranderingen in de shots. Volgens Neil Druckmann zijn er dingen die werken in een game, maar niet in een serie. In de game is het de bedoeling dat je het gevoel krijgt dat je het personage dat je speelt ook werkelijk bent. ‘’Als we het in de serie ook zo zouden opnemen, zou het saai worden.’’
In het interview drukte Mazin fans wederom op het hart dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. ‘’Als je een fan bent en je van de eerste game houdt, zul je die ervaring opnieuw beleven, maar dan op een andere manier.’’
The Last of Us is vanaf 15 januari te zien op
HBO Max.