Viaplay geeft klanten maand gratis abonnement en begrijpt verwarring

News
woensdag, 22 maart 2023 om 11:00
viaplayf1647263873
Het formule 1 seizoen is weer in volle gang en dat betekent ook de nodige kritiek op Viaplay. Onlangs bleek nog dat klanten minder lang hun abonnement konden gebruiken dan verwacht. Inmiddels heeft Viaplay hier een nieuwe reactie op.
Klanten zouden bestolen zijn van hun aflopend jaarabonnement, zo schreven we begin deze maand. Mensen die belden kregen een compensatie van tien euro. Mensen die mailden kregen gisteren, na 18 dagen een reactie van Viaplay.

Gratis maand Viaplay voor teleurgestelde klanten

Die luidde als volgt:
"Ongeveer een jaar geleden heb je jouw abonnement bij ons aangeschaft. We zijn officieel gelanceerd in Nederland op 01-03-2022. Het was voor deze datum al mogelijk om bij ons het jaarabonnement te registreren voor een vaste prijs van €99,-. Jouw abonnement is geactiveerd op 01-03-2022 en dus liep deze af op 01-03-2023, precies 12 maanden nadat het abonnement officieel is gelanceerd. Je hebt misschien gezien dat het abonnement in plaats daarvan werd beschreven als 13 maanden. Dit komt doordat het abonnement is aangeschaft voordat deze ook daadwerkelijk in ging. We begrijpen echter dat dit verwarrend kan zijn en aangezien wij je zeer waarderen als een van de eerste klanten die zich abonneren op Viaplay, willen wij jou een volledige maand gratis Viaplay aanbieden."

Kritiek

Hiermee klopt de administratie van Viaplay niet helemaal. Want klanten die eerder inlogden zagen daar een datum staan met een langere geldigheid van het abonnement. Daar wordt nu niet over gesproken. Desalniettemin begrijpt Viaplay dus de verwarring en biedt compensatie aan. Afgelopen weekend was er weer veel kritiek op de race, zoals we hier schreven.
Laten we echter niet vergeten dat Viaplay meer is dan enkel Formule 1. Liefhebbers van crime kunnen bijvoorbeeld prima uit de voeten met een hoop leuke series, zoals Shetland. Dus het is niet allemaal ellende.