Eerder dit jaar heeft
Ubisoft tientallen medewerkers
ontslagen en nu is het weer raak. De Franse uitgever ontslaat maar liefst 124 medewerkers om ‘de efficiëntie te verbeteren’.
Het gaat de laatste tijd niet erg goed met
Ubisoft. Na bijna drie jaar kwam er eindelijk een nieuw deel in de Assassin’s Creed-franchise uit, maar ondertussen hebben andere projecten tegenvallende resultaten opgeleverd of zijn ze zelfs helemaal geannuleerd. En dan is er ook nog de limbo-situatie van
Skull and Bones.
Om de tegenvallende financiële resultaten tegen te gaan, is Ubisoft bezig met een flinke reorganisatie. Eerder zijn er al
60 banen verloren gegaan en nu zijn er zelfs 124 werknemers ontslagen bij het bedrijf. Dat heeft Ubisoft bekendgemaakt in een persbericht, zo meldt onder andere
IGN.
Volgens Ubisoft is de beslissing genomen om ‘de operaties te stroomlijnen en de collectieve efficiëntie te verbeteren’. De uitgever belooft dat er ondersteuning komt voor medewerkers die het bedrijf moeten verlaten ‘door de transitie’.
Waar vallen de ontslagen?
Het grootste gedeelte van de getroffen medewerkers komt uit Canada. Maar liefst 98 van de 124 werknemers moeten het Hybride VFX-team in Montreal verlaten. Dit team houdt zich bezig met visual effects voor films en series, waaronder The Mandalorian, Ahsoka en Tom Clancy’s Jack Ryan. De andere ontslagen vallen bij het globale IT-team van Ubisoft.
Volgens Ubisoft zijn de ontslagen ongeveer twee procent van de gehele workforce van het bedrijf in Canada. Ubisoft Montreal en Ubisoft Quebec zijn twee van de grootste studio’s.