Ubisoft zal in de toekomst een andere
strategie hanteren dan we gewend zijn van de uitgever. Het bedrijf zal zich namelijk minder gaat richten op
AAA games en meer op
free-to-play projecten.
Ubisoft staat bekend als één van de grootste uitgevers in de gamesindustrie en komt elk jaar met een aantal grote titels. Zo kwam het Franse bedrijf vorig jaar met onder andere
Assassin’s Creed Valhalla,
Watch Dogs Legion en
Immortals Fenyx Rising. Zoveel grote releases in één jaar moeten we in de toekomst alleen niet meer verwachten.
Dat stelt Frederick Duguet, de Chief Financial Officer van Ubisoft in een
call met investeerders. Zo meldt
VG247. Volgens Duguet zal de uitgever afstand nemen van de toewijding om elk jaar drie of vier grote games uit te brengen. In plaats daarvan gaat Ubisoft zich richten op ‘een hoog tempo van content, inclusief sterke premium en free-to-play nieuwe releases’.
Minder games van Ubisoft per jaar?
Of de nieuwe strategie neerkomt op minder games van Ubisoft in een jaar tijd, dat is nog even afwachten. Op
Twitter stelt Sean Lama, een Senior Analist bij de uitgever, dat ‘free-to-play games een groter onderdeel worden van de inkomsten, maar dat er geen indicatie is dat er minder traditionele, betaalde games zoals Assassin’s Creed uitkomen.’
Eén van de nieuwe free-to-play games die Ubisoft zal uitbrengen is
vorige week al aangekondigd. The Division: Heartlands zal de bekende franchise gaan uitbreiden en is tevens ook
de allereerste Ubisoft Original titel.