Vorige week werd ineens bekendgemaakt dat het bedrijf PlayerWON naar opties keek om
TV-reclames naar console
games te brengen voor onder andere
EA-titels. Nu bevestigt het bedrijf achter FIFA in een interview dat dit toch niet het geval is. Daarmee kunnen veel spelers opgelicht ademhalen.
In
een interview met PC Gamer bevestigt Electronic Arts dat er geen plannen zijn om TV-reclames in games te verwerken. Daarmee geeft het bedrijf een officiële reactie op
de geruchten die vorige week opdoken. Het gerucht zou compleet incorrect zijn.
"Na aanleiding van onjuiste berichtgeving die stelt dat we naar de mogelijkheden kijken om TV-reclames in onze games te stoppen, willen we verduidelijken dat in-game advertenties voor onze consolegames momenteel niet in onze plannen voorkomen", vertelt EA. "Daar hebben we geen deal voor gesloten. Het voorschotelen van de best mogelijke speelervaring staat bij ons nog steeds voorop."
PlayerWON en EA werken al samen
Vorige week werd duidelijk dat PlayerWON, een subsectie van Simulmedia, mogelijk aan de slag zou zijn met het brengen van reclames naar console games. Dit werd onder een kleine testgroep getest en doordat EA samenwerkt met PlayerWON werd direct gedacht dat de twee samenwerkte om reclames naar games te brengen. Gelukkig blijkt dit voor nu nog niet zo te zijn.