De afgelopen weken is het moeilijk te ontkomen aan
Tiger King. De realityserie van
Netflix wordt veel bekeken en ook veel besproken op sociale media. Netflix
bevestigt nu dat de serie zelfs net zo goed is bekeken als het derde seizoen van
Stranger Things.
Zowel Tiger King als
Stranger Things 3 zijn in de eerste vier weken na release in meer dan 64 miljoen huishoudens bekeken. In het geval van Stranger Things is dat de beste start van een seizoen die de serie heeft gehad. Tiger King heeft dit zonder eerdere naamsbekendheid bereikt.
De populariteit van Tiger King is deels te verklaren door de aanwezigheid van de serie op sociale media, vaak in de vorm van
memes. Ook de timing van de release speelt een rol. Netflix heeft niet alleen een
recordaantal abonnees, kijkers zijn ook meer aangewezen op
streaming aangezien veel reguliere tv niet door kan gaan.
Niet het grootste Netflix-succes
Hoewel 64 miljoen een indrukwekkend getal is, is noch Tiger King, noch Stranger Things het grootste succes voor de streamingigant. Zo wordt verwacht dat het vierde seizoen van La Casa de Papel in zijn eerste vier weken 65 miljoen huishoudens haalt. The Witcher haalde eind vorig jaar 76 miljoen huishoudens, wat van deze serie het best bekeken eerste seizoen in de geschiedenis van Netflix maakt.