The Legend of Zelda: Breath of the Wild wordt veelal gezien als een meesterwerk, maar er waren ook wel wat apsecten van de game waarover de meningen verdeeld waren. Niet iedereen was bijvoorbeeld blij met het feit dat je
wapens konden breken.
Tears of the Kingdom heeft daar een soort van oplossing voor.
Iedere
Breath of the Wild-speler heeft het bericht
“Your Boko Club is badly damaged” geregeld gezien en sommige spelers hebben er nachtmerries van. Breath of the Wild was niet de eerste
Zelda-game waarin een wapen kapot kon, maar het was wel de eerste Zelda waarin elk wapen kapot kon. Veel spelers raakten gewend aan een specifiek wapen en ook al ligt de wereld vol met identieke exemplaren, als je ergens aan gehecht raakt is het vervelend om er afscheid van te moeten nemen.
Voor die spelers heeft
Tears of the Kingdom gelukkig goed nieuws. Je kunt namelijk voorkomen dat je wapen breekt.
Eiji Aonuma liet al zien dat je door een item aan je wapen te
fusen een nieuw wapen krijgt dat meer schade uitdeelt en een hogere
durability heeft, maar het
fuse systeem heeft een geheimpje.
Het blijkt namelijk dat je ook weer een item van je wapen los kunt koppelen, waarbij het item verloren gaat, maar het wapen niet. Maak je vervolgens een nieuw item aan dat wapen vast, dan geldt het qua
durability als nieuw wapen. Door telkens wanneer je wapen zwaar beschadigd is een nieuwe
fuse-creatie te maken, kun je de levensduur potentieel oneindig verlengen (via
IGN).
Is weapon durability verleden tijd in Tears of the Kingdom?
Deze methode lijkt meer een handigheidje dan iets wat van je verwacht wordt. Wie het breken van wapens niet zo’n punt vindt kan ze waarschijnlijk gewoon laten breken wanneer het zover is. Maar het lijkt toch handig om in gedachten te houden, bijvoorbeeld als je wapens bijna op zijn. Ook als je een zeldzaam of uniek wapen in handen hebt kun je het nu in ieder geval één keer met een gerust hart gebruiken zonder dat je bang hoeft te zijn dat je het voorgoed kwijtraakt.