13 februari vindt de jaarlijkse
Super Bowl weer plaats. Tijdens dit American football evenement hebben grote bedrijven de kans om grote reclamespotjes en trailers uit te zenden. Alleen is zo'n plek wel ongelooflijk duur.
De advertenties zijn dit jaar opnieuw uitverkocht, met prijzen van meer dan $7 miljoen per spot. In september vorig jaar maakte Fox bekend dat 95% van zijn advertentie-inventaris was verkocht. In oktober kantelde de economie waardoor Fox het moeilijk kreeg met de overige 5%. Fox heeft het nu toch voor elkaar gekregen om alle Super Bowl-advertentiespots te verkopen een week voor de uitzending.
“We voerden gesprekken met marketeers op een onzeker moment”, vertelde Mark Evans “We willen erbij zijn. We zijn van plan om daar te zijn. We moeten daar zijn,” zei Evans toen hij voor klanten sprak. “Laten we nog een inflatierapport hebben. Laten we nog een inkomstenrapport hebben.’ Er waren veel hobbels op de weg, maar nooit een punt waarop we dachten: ‘oh man, dit gaat fout.”
In Amerika is de Super Bowl een van de grootste evenementen aller tijden. Er wordt niet alleen gesport maar er is ook ieder jaar een concert met verschillende artiesten. Dit jaar krijgen we
Rihanna te zijn met haar optreden in de pauze. Ook voor merken is dit de perfecte gelegenheid om reclame te maken.
Ook is het gebruikelijk dat veel filmmaatschappijen trailers laten zien van opkomende blockbusters. Dit jaar zou
Marvel heel wat hebben uitgegeven om reclame te maken voor Ant-Man 3, Guardians of the Galaxy 3, The Marvels en wat Disney+ series. Ook
DC zal gebruik maken van de peperdure reclamespotjes om zo The Flash en Blue Beetle te promoten.