Update - Storing bij Ziggo, KPN en Microsoft Teams

    Providers hebben het zwaar nu, rond deze drukke thuiswerk tijden. KPN lijkt het vooral in de avonden zwaar te hebben, Ziggo krijgt de hele dag door meldingen over internetproblemen. Ook Microsoft Teams lijkt overbelast te raken.

    Het is niet verrassend dat in deze tijd, waarin iedereen thuiswerkt, netwerken overbelast raken. Streamingdiensten streamen in lagere resolutie om zo overbelasting te voorkomen. Er worden veel maatregelen genomen, maar overbelasting van netwerken lijkt helaas niet voorkomen te kunnen worden.

    Ziggo

    Ziggo kampt al weken met storingen die problemen opleveren met vast internet. De provider lijkt het zwaarst getroffen van allemaal met het stijgende aantal meldingen die elke dag weer binnenkomen. De meeste problemen liggen bij vast internet, maar ook op telefonisch gebied verschijnen er steeds meer meldingen. Amsterdam, Den Haag en Rotterdam lijken het hardst geraakt te worden door de storing.

    KPN

    KPN krijgt vooral 's avonds veel meldingen van problemen met vast internet. Overdag lijkt het prima te verlopen, maar later in de avond verschijnen er zo een driehonderd tot vijfhonderd meldingen over internet problemen. Regio’s Amsterdam, Den Haag en Rosmalen zijn door de storing bij KPN het hardst getroffen.

    Microsoft Teams

    Het thuiswerkprogramma krijgt steeds meer meldingen over problemen met inloggen. Microsoft Teams is een van de meest gebruikte programma’s onder zowel thuisscholing als thuiswerken. Het programma lijkt een punt te hebben bereikt waar het enigszins overbelast raakt. Dit gepaard met verscheidene internet problemen zorgt ervoor dat Microsoft Teams niet altijd even goed draait.

    Update- Wat te doen met internetproblemen bij Ziggo

    Ziggo houdt hun netwerkgebruik doorlopend in de gaten om storingen te signaleren. Het bedrijf zelf ziet het niet als een storing, maar als een lichte verhoging van in gebruik, zowel overdag als 's avonds. Het netwerk gebruik is vergelijkbaar met die van weekenden en is daardoor ook vijftien tot twintig procent hoger dan normale werkweken.

    Mocht je zelf veel last ondergaan met internet bij Ziggo, dan kunnen de problemen wellicht met thuiswifi te maken hebben. De tip hiervoor is om dan ook de app Wifi Assistant te gebruiken, om thuiswifi te optimaliseren. Deze app is overigens ook beschikbaar voor mensen die geen klant zijn van Ziggo en kan dan eventuele verbeteringen opsporen. Mocht internet nog steeds niet optimaal werken, dan kun je uiteraard laptops en computers aansluiten aan een netwerkkabel die rechtstreeks met het modem verbindt.

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.