De kracht van de PS5 en
Xbox Series X belooft vele malen groter te zijn dan die van de PlayStation 4 en Xbox One. Maar wat houdt dat precies in voor games? We hebben al een
Unreal Engine 5 demo gehad, maar nu is in een nieuwe gametrailer de kracht van de next-gen consoles echt te zien.
Ontwikkelaar Bloober Team onthulde namelijk een
trailer voor
Observer System Redux. De game is eigenlijk niet ontwikkeld voor de Xbox Series X en PS5, maar is op alle vlakken aangepast om de kracht van de next-gen consoles te gebruiken. Dat is in de Observer System Redux trailer goed te zien.
Zo zien we wat global illumination, volumetric lighting, 4K texturen en ray tracing allemaal kunnen doen in een game. Tomasz Bentkowski, ontwikkelaar bij Bloober Team legt daarbij het verschil tussen de twee generaties uit.
PS5 en Xbox Series X kracht zorgt voor meer realisme
De technische verbeteringen die Bloober Team in haar trailer laat zien, zijn slechts het topje van de ijsberg. De next-gen consoles hebben nog veel meer kracht in huis die voor meer voordelen gaat zorgen. Zo zullen op de next-gen consoles de laadtijden gaan verdwijnen en zullen games veel realistischer gaan ogen.
Observer is een game die niet specifiek voor de next-gen consoles ontworpen is, waardoor we nu ongeveer weten wat we vaneen upgrade mogen verwachten. Voor een compleet nieuwe game zal op grafisch vlak nog meer mogelijk zijn. De aangepaste versie van Observer: System Redux zal ergens deze feestdagen verschijnen voor Xbox Series X en PS5.
Wanneer de consoles precies uitkomen is nog onbekend. Volgens geruchten komen zowel de PS5 als de Xbox Series X in november in de schappen terecht.